Cata Skrevet 29. april 2010 #1 Del Skrevet 29. april 2010 Det går plutselig opp for meg at jeg ikke aner hvordan jeg skal sende pengegaven til en ung slektning som skal være konfirmant i mai :klø: . Vedkommende bor så langt unna at personlig levering er uaktuelt. Sende penger i kort i posten er ulovlig (og heller ikke særlig smart) så hvordan gjør jeg egentlig dette? Finnes det ingen "gavesjekktjenester" på nettet som man kan betale inn til og så sendes gaven direkte til konfirmanten? Så kan jeg heller sende en håndskrevet hilsen i posten. Har googlet, men det nærmeste jeg kommer er muligheten for å sende et Visa-gavekort. (Regner med at banken kan ordne slikt men hadde vært greit å slippe å ta fri fra jobb bare for å ordne med dette.) I verste fall kan jeg jo alltids overføre penger til en av foreldrene og be vedkommende gi beløpet til konfirmanten, men det virker også unødvendig masete. Tips mottas med takk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SmallTalk Skrevet 29. april 2010 #2 Del Skrevet 29. april 2010 Hva med å spørre om kontonummeret til konfirmanten sin sparekonto, og heller sende et gratulasjonskort i posten? Når du overfører penger, så kan du jo merke betalingen med noe, og da kan du jo merke den som konfirmasjonsgave i ditt navn. Og nei, det er garantert ikke stressende for konfirmantens foreldre dersom du ber om et kontonummer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 29. april 2010 Forfatter #3 Del Skrevet 29. april 2010 Nei, jeg mente ikke at det var stressende for familien å oppgi kontonummer. Jeg tenkte bare ikke på at konfirmanten har egen konto så jeg måtte i tilfelle overført til en av foreldrene for så å be dem betale ut. Takk for tipset. Det var en supergrei måte å gjøre det på. (Og gjett om jeg føler meg smådum som ikke tenkte på det selv ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SmallTalk Skrevet 29. april 2010 #4 Del Skrevet 29. april 2010 Bare hyggelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss Puddel Skrevet 29. april 2010 #5 Del Skrevet 29. april 2010 jo, nå skal du høre, her skal du få kontonummeret mitt, også er det bare å overføre penger,.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
redchilli Skrevet 29. april 2010 #6 Del Skrevet 29. april 2010 du kan jo sende det rekomandert i posten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 29. april 2010 #7 Del Skrevet 29. april 2010 Det går plutselig opp for meg at jeg ikke aner hvordan jeg skal sende pengegaven til en ung slektning som skal være konfirmant i mai :klø: . Vedkommende bor så langt unna at personlig levering er uaktuelt. Sende penger i kort i posten er ulovlig (og heller ikke særlig smart) så hvordan gjør jeg egentlig dette? Finnes det ingen "gavesjekktjenester" på nettet som man kan betale inn til og så sendes gaven direkte til konfirmanten? Så kan jeg heller sende en håndskrevet hilsen i posten. Har googlet, men det nærmeste jeg kommer er muligheten for å sende et Visa-gavekort. (Regner med at banken kan ordne slikt men hadde vært greit å slippe å ta fri fra jobb bare for å ordne med dette.) I verste fall kan jeg jo alltids overføre penger til en av foreldrene og be vedkommende gi beløpet til konfirmanten, men det virker også unødvendig masete. Tips mottas med takk. Her har flere overført til min konto, og så sendt et brev til meg med et personlig kort og åpen konvolutt. Jeg tar ut pengene, og legger de sammen med kortet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SmallTalk Skrevet 29. april 2010 #8 Del Skrevet 29. april 2010 du kan jo sende det rekomandert i posten! Nope, penger kan ikke sendes rekommandert. Dessuten så er rek kun forsikret for opptil 1000 kr, så dersom man skal sende mer enn dette, så er det ihvertfall dårlig idè. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest cec Skrevet 29. april 2010 #9 Del Skrevet 29. april 2010 Hei 7/11 og narvesen selger nå gavekort. Visa SpendOn heter det og fungerer på den måten at du betaler for det ved å fylle på et beløp du ønsker. Kortet ser ut som et visakort, og brukes også som det. Det er altså et gave-visakort, som kan brukes alle steder hvor det går an å betale med kort.. Ganske greit i grunn.. Du kan lese mer om det her: http://spendon.no/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 30. april 2010 Forfatter #10 Del Skrevet 30. april 2010 jo, nå skal du høre, her skal du få kontonummeret mitt, også er det bare å overføre penger,.... Nice try . Hei 7/11 og narvesen selger nå gavekort. Visa SpendOn heter det og fungerer på den måten at du betaler for det ved å fylle på et beløp du ønsker. Kortet ser ut som et visakort, og brukes også som det. Det er altså et gave-visakort, som kan brukes alle steder hvor det går an å betale med kort.. Ganske greit i grunn.. Du kan lese mer om det her: http://spendon.no/ Tenkte på et liknende ett som jeg faktisk kan få kjøpt via nettbank, men så var det det med å sende penger igjen. Den type kort er jo ikke knyttet opp mot navn og da kan jo alle bruke det hvis det skulle komme på avveier. Men har nå alliert meg med konfirmantens far og fått vite konto så gave fyker avgårde når det nærmer seg. Kortet får jeg vel helst sende litt før så jeg er sikker på det er framme til dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå