Gå til innhold

Smykke i halsen- Perler eller ikke?

Gjest anonym

Perler som brudehalssmykke?  

1. 1. Perler som brudehalssmykke?

• ja
      10
    • har ikke bestemt meg ennå
      4
    • nei
      13

Anbefalte innlegg

Hva skal du ha / hadde du i halsen da du giftet deg?

Perler eller ikke?

Er perler i ferd med å gå av moten, har det blitt oppbrukt?

Hva er alternativene dine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, si det...Aner ikke hva jeg skal ha og trenger virkelig råd!! Er ikke så glad i perler, liker best diamanter...Men perlene syns jo litt bedre og jeg tror det kler kjolen..

Hm, mye å ta stilling til gitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er perler på kjolen min, så jeg synes det er naturlig med perlesmykke. Jeg har laget ett selv, som ikke er så massivt - litt sånn sveve-perle-aktig. Synes vanlig perlekjede kan bli litt kjedelig. Noen kler det, men langt fra alle.

Tidlig ute, ja :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd med noen forskjellige perlekjeder og et kjede med en enkel diamant. Det blir nok diamantkjedet, det så mye enklere og penere ut enn perlene...

Bruker perler til et par penkjoler jeg har, men til brudekjolen ble det penest med diamant og hvittgull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes perler er nydelig jeg og at det gjør seg veldig godt på en brud. men har man strass på kjolen, er virkelig diamanter flott også. Men jeg holder nok en knapp på perlene ja... Det er vel litt sånn at jeg synes andre er fine med diamanter, men jeg synes ikke jeg kler det selv... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes perler er fint, men det kommer mye an på hvordan kjolen er! Det kan jo avhenge av utringning og pynt på kjolen osv. Og din egen smak selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en av dem som absolutt ikke liker perler - på meg selv iallefall. Ingen av de brudene vi har vært på bryllup til i år har brukt perler, så det er kanskje iferd med å bli "oppbrukt" eller "gammeldags"? De fleste har faktisk hatt fine gull eller sølvsmykker på seg.

Selv hadde jeg ikke smykke, men en brosje jeg har arvet etter farmora mi. Jeg valgte å bruke denne fordi den betyr mye for meg, hun betydde masse for meg, hun kunne ikke være der, men jeg ville på en måte vise alle at hun var i tankene mine akkurat den spsielle dagen :cry: :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil neppe velge perle-smykke siden jeg er mer glad i diamanter. Men jeg regner med at dette vil bli valgt ved at jeg går gjennom alle smykkene til mamma og velger ut det jeg liker best. (hun har fått noen helt fantastiske smykker av min far gjennom årene, så jeg har mye flott å velge mellom :D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Monja, egentlig.

Synes perlekjede blir litt "mye" for meg. Jeg hadde også en ganske enkel brudekjole. Brukte mormors konfirmasjons halssmykke på bryllupsdagen. Det var et kjede med 7 hvite emaljerte blader på. Synes selv det ble mye finere enn alle de andre ørti smykkene jeg hadde sett på i ørti butikker.

Mormor synes selvfølgelig det var kjempestas!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perler er litt "ut" og jeg er ikke noe glad i perler. Syns det blir litt tantete. Kommer selv til å bruke ett enkelt hvittgull kjede med ett diamant kors jeg fikk av min kjære da vi flyttet sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jrg tror ganske sikkert at jeg skal ha perler. jeg har perler i kjolen min og perle øredobber og smykke vil ta igjen perlene i kjolen. Tror det blir pent. Jeg har tenkt på et luftig perlekjede. En veninne av meg er så snill at hun vil lage til meg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

HE-he, ja jeg begynte også tidlig med å bestemme sånne smådetaljer.

Jeg skal ikke ha smykke i det hele tatt for jeg har halterneck-kjole. Den avgjørelsen ble tatt etter jeg fikk mange gode svar her inne.

Men jeg skal ha perle-armbånd og øredobber.

Jeg synes perler er klassisk og pent og kommer det noen gang til å gå av moten????

I tillegg har jeg noen få perler i kjolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke ha perler, da jeg tror det vil "kræsje" med pynten på overdelen av kjolen. Jeg skal ha stroppeløs kjole, og da jeg prøvde den i salongen fikk jeg i tillegg prøve et smykke som passet kjempebra! :) Det var ganske stort/ vidt, litt sånn "netting-aktig" med små glass-stener (tror jeg..) - som dekket et større område samtidig som det ikke var "tungt". Det gjorde at jeg så litt mindre "bar" ut, tror jeg skal forsøke å finne noe lignende. (kommer ikke til å kjøpe det i salongen, det kostet 900 spenn :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

må du ha et helt perlekjede da? har sett mange fine hvor det er 1 perle hengende i et gullkjede (dårlig på forklaringer,men... :wink: ), synes det var litt mer "i tiden" enn vanlige perlekjeder.

jeg personlig ville valgt perler, litt mer bryllup over det, hehehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ingen smykker i det hele tatt jeg! (Bortsett fra gifteringen da selvsagt). Gikk veldig bra det! (Døm selv: http://photos.yahoo.com/bc/ninanost/lst?.d...Bryllup&.view=t )

Dette fordi jeg ikke er noen sånn voldsomt smykke-person, og fordi jeg syntes kjolen ble nok i seg selv...

Detimot hadde jeg noen små perler sydd inn i håret! Viser ikke godt på noen av bildene, måtte vært tatt rett bakfra. Men altså, noe av håret er satt opp bak, og i dette håret sydde frisøren inn 7-8 småperler med gjennomsiktig tråd... Ganske stilig...

For å være helt ærlig har jeg ikke sansen for sånne massive perlekjeder - syns det passer best på eldre damer, men smykke med perle® er vel ikke 'ut' på noen måte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke jul snart da...? :blunke:

Joda, men jeg har masse annet jeg heller vil ønske meg til jul jeg ;) Er ganske sikker på at jeg kan finne et like fint smykke på Glitter e.l. som det jeg prøvde i salongen.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...