M_C Skrevet 29. april 2010 #1 Skrevet 29. april 2010 Hva gikk språkstriden i Norge ut på, og hvem var sentrale personer i prosessen? Jeg har prøvd å søke på nettet, men jeg finner ikke noe relevant. Er det noen som vet noe om dette?
Gjest AnonymBruker Skrevet 29. april 2010 #2 Skrevet 29. april 2010 Lønner seg å gjøre leksene sine selv, det står sikkert noe om dette i lærebøkene dine. Ellers må jeg si du er dårlig til å søke, for jeg søkte på "språkstriden i norge" og fikk opp massevis av relevante treff.
Gjest AnonymBruker Skrevet 29. april 2010 #3 Skrevet 29. april 2010 Hva gikk språkstriden i Norge ut på, og hvem var sentrale personer i prosessen? Jeg har prøvd å søke på nettet, men jeg finner ikke noe relevant. Er det noen som vet noe om dette? Hvilken språkstrid snakker du om? bokmål og nynorsk? retten til å få samisk offentlig godkjent? tegnspråk? Prøv å søke på det først.
M_C Skrevet 29. april 2010 Forfatter #4 Skrevet 29. april 2010 Beklager, men mine leksebøker har desverre ikke den informasjonen. Forresten så gjør jeg jo faktisk leksene mine selv, og sist jeg sjekket var det ikke ULOVLIG å spørre andre mennesker om hjelp. Jeg trenger bare litt hjelp til å finne et lite sammendrag av språkindustrien i Norge, ikke hjelp i form av: Gjør dine egne lekser selv. Oppgaven var språkindustrien i Norge. De har ikke skrevet noe om at vi skal finne ut noe spesifikt innenfor det.
Gjest Vampen Skrevet 29. april 2010 #5 Skrevet 29. april 2010 Beklager, men mine leksebøker har desverre ikke den informasjonen. Forresten så gjør jeg jo faktisk leksene mine selv, og sist jeg sjekket var det ikke ULOVLIG å spørre andre mennesker om hjelp. Jeg trenger bare litt hjelp til å finne et lite sammendrag av språkindustrien i Norge, ikke hjelp i form av: Gjør dine egne lekser selv. Oppgaven var språkindustrien i Norge. De har ikke skrevet noe om at vi skal finne ut noe spesifikt innenfor det. Språkindustri?
Gjest Vampen Skrevet 29. april 2010 #6 Skrevet 29. april 2010 Men om det fortsatt er snakk om språkstriden: http://lmgtfy.com/?q=spr%C3%A5kstriden
Gjest AnonymBruker Skrevet 17. mai 2010 #9 Skrevet 17. mai 2010 sist jeg sjekket var det ikke ULOVLIG å spørre andre mennesker om hjelp Hvis det er snakk om kampen mellom nynorsk og bokmål, så er dette et stort tema det garantert står mye om i bøkene dine. Og hvis det er tilfellet, så er det ikke ulovlig - men ganske frekt å prøve å få andre til å lete opp svarene for deg. Hvis det er spesifikke ting ved språkstriden du lurer på eller ikke skjønner vil jeg ikke tro at noen vil reagere negativt om du spør om det her inne - men å spørre om å få en generell innføring i et helt emne vitner bare om latskap.
Gjest AnonymBruker Skrevet 17. mai 2010 #10 Skrevet 17. mai 2010 Du må lære deg å søke på nettet! Se her og her
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå