Gjest AnonymBruker Skrevet 29. april 2010 #1 Skrevet 29. april 2010 Jeg har nettopp skaffet meg word, men når jeg skal åpne dokumenter åpnes disse automatisk i works. Uansett om jeg velger å lagre dokumentet eller åpne det så får jeg kun et alternativ når jeg åpner det. Prøver jeg å åpne dokumentet i works så går det ikke, jeg aner ikke hvorfor. Noen som vet hvordan jeg forandrer dette? Å velge programmet fra en liste (som ofte dukker opp på skolens datamaskiner når dokumenter ikke åpnes) er ikke et alternativ når jeg får opp valgene liksom. Jeg er sikkert helt teit her, men spør isteden for å gruble meg blå på dette her. Er jo avhengig å få åpnet dokumenter som lærerne legger ut..
Twink Skrevet 29. april 2010 #2 Skrevet 29. april 2010 Du kan jo ihvertfall gå inn i word og åpne det derfra, da burde det vel fungere? Er sikkert en eller annen innstilling hvor man velger words som foretrukken ovenfor works, men frem til det kommer en eller annen som kan fortelle deg hvordan du gjør det, hadde jeg prøvd å åpne i word.
Sugerøret Skrevet 29. april 2010 #3 Skrevet 29. april 2010 Du kan jo ihvertfall gå inn i word og åpne det derfra, da burde det vel fungere? Er sikkert en eller annen innstilling hvor man velger words som foretrukken ovenfor works, men frem til det kommer en eller annen som kan fortelle deg hvordan du gjør det, hadde jeg prøvd å åpne i word. hmm husker ikke helt men : (mitt OS er engelsk) høyreklikk på filen, properties- åpne i når du lagrer,velg lagre som ,pass på at du velger alle typer filer
Gabriel84 Skrevet 29. april 2010 #4 Skrevet 29. april 2010 Høyreklikk på filen. Velg åpne i velg word fra listen der. Men vist du sier litt om hvilket operativsysten du bruker så er det sikkert noen her som kan hjelpe deg med og forklare deg hvordan du kan få den til og altid å åpnes i Word.
Twink Skrevet 29. april 2010 #5 Skrevet 29. april 2010 hmm husker ikke helt men : (mitt OS er engelsk) høyreklikk på filen, properties- åpne i når du lagrer,velg lagre som ,pass på at du velger alle typer filer Jeg tenkte egentlig på å først åpne word, klikke på "open" der inne, og så hente opp filen på den måten. Da kan den vel ikke åpne seg i works, siden man bruker word til å hente den opp.
Hinata Skrevet 29. april 2010 #6 Skrevet 29. april 2010 kontrollpanel -> programs -> default programs
sofie777 Skrevet 29. april 2010 #7 Skrevet 29. april 2010 kontrollpanel -> programs -> default programs Har lurt på dette lenge jeg også, for jeg vil ha filer til åpne i Open Office i stedet for Microsoft Office, så tusen tusen takk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå