Gjest AnonymBruker Skrevet 29. april 2010 #1 Skrevet 29. april 2010 Vanligvis er det jeg som står for middagslagingene og planleggingen her i huset, men i dag så kom jeg litt senere og min mann hadde fri så jeg ba han handle inn pizza. Jeg kom ikke på noe da jeg skrev handlelista, men sa bare at han fikk finne noe lettvint da jeg kom senere hjem. Da jeg kommer hjem så har han kjøpt pizza, og det på en hverdag, en pizza også bare. Så ble ikke mye mat for her må vi ha minst to for at det skal bli nok og han vet da vel at vi kun spiser slikt til helga. Mye annet på handlelista fikk han heller ikke kjøpt. Det stod blant annet frukt og grønt og han kommer hjem med 6 grønne epler. Ingen grønnsaker. Han trodde vist det var grønne epler bare vi skulle ha. Feil oppvaskmiddel kjøpte han, ett brød bare, melk fant han ikke. Har ikke menn peiling på mathandel eller er det bare min mann? Nå må jeg på butikken i morgen av likevell bare fordi mannen min ikke klarer å handle inn riktig.
Suzy Skrevet 29. april 2010 #2 Skrevet 29. april 2010 Du ba ham handle pizza også blir du sur når han handler pizza...? :klø: Om det er helt spesifikke ting du skal ha så må du vel skrive opp det da - han er da ikke tankeleser heller.
Twink Skrevet 29. april 2010 #3 Skrevet 29. april 2010 Vanligvis er det jeg som står for middagslagingene og planleggingen her i huset, men i dag så kom jeg litt senere og min mann hadde fri så jeg ba han handle inn pizza. Jeg kom ikke på noe da jeg skrev handlelista, men sa bare at han fikk finne noe lettvint da jeg kom senere hjem. Da jeg kommer hjem så har han kjøpt pizza, og det på en hverdag, en pizza også bare. Så ble ikke mye mat for her må vi ha minst to for at det skal bli nok og han vet da vel at vi kun spiser slikt til helga. Mye annet på handlelista fikk han heller ikke kjøpt. Det stod blant annet frukt og grønt og han kommer hjem med 6 grønne epler. Ingen grønnsaker. Han trodde vist det var grønne epler bare vi skulle ha. Feil oppvaskmiddel kjøpte han, ett brød bare, melk fant han ikke. Har ikke menn peiling på mathandel eller er det bare min mann? Nå må jeg på butikken i morgen av likevell bare fordi mannen min ikke klarer å handle inn riktig. Huh? :klø: Kommer jo litt an på hvordan du skrev handlelisten og. Hvis det alltid er du som handler, har du nok en del som sitter i hodet, og innarbeidede vaner som da ikke han har. Om du bare skriver "frukt og grønt" istedenfor å sprsifisere, er det jo ikke så lett å vite hva man skal handle om du generelt står for både handling og matlagning, noe det kan virke som. Ellers gjorde han bare en elendig jobb for at du ikke skal be han om å gjøre det igjen. Litt off topic men, må dere virkelig ha en hel pizza hver for å bli mette?!?
Nuith Skrevet 29. april 2010 #4 Skrevet 29. april 2010 Min klarer det helt utmerket, og om mannen din gjorde det feil idag, send ham tilbake i morgen med en mer detaljert liste, så lærer han!
Gjest AnonymBruker Skrevet 29. april 2010 #5 Skrevet 29. april 2010 Skal du generalisere sa kan du vel poste denne inne paa skrablikk og generaliseringer?
Amys Skrevet 29. april 2010 #6 Skrevet 29. april 2010 Mannen her i huset trenger iallfall detaljerte instruksjoner om han ikke skal komme hjem med rare ting. Har jeg skrevet "eple" kjøper han et eple, og ingenting mer. Vær glad han ikke kjøpte en pose med lime når du hadde skrevet "frukt og grønt" du
Gjest AnonymBruker Skrevet 29. april 2010 #7 Skrevet 29. april 2010 Hehe, du har nok bare ikke sluppet han til før, tydeligvis har du kontrollen ja ;-) Ikke noe problem det da, men ønsker du at han skal kunne gå å handle, og klare å kjøpe riktig produkt og merke, så må du la han få ansvar for handling nå og da + du må vise han boksen / glasset / esken med produktet hjemme, så blir det riktig neste gang! Etterhvert vil han nok tilogmed kjøpe mer enn det som står på lista :-)
Gjest AnonymBruker Skrevet 29. april 2010 #8 Skrevet 29. april 2010 Sambo og jeg handler alltid sammen, så vi slipper misforståelser.
Gjest Mann27 Skrevet 29. april 2010 #9 Skrevet 29. april 2010 hahahahaha. Jeg lo når jeg leste innlegget ditt. Jeg er ikke slik, men kjenner mange menn som er helt sveiseblinde når det kommer til handling. Mitt tips: Spesifiser type og antall. Menn er lineære og trenger instrukser
Gjest AnonymBruker Skrevet 29. april 2010 #10 Skrevet 29. april 2010 Feil oppvaskmiddel kjøpte han, ett brød bare, melk fant han ikke. PRICELESS!
Gjest AnonymBruker Skrevet 29. april 2010 #11 Skrevet 29. april 2010 Oi, her gikk det litt fort i svingene ser jeg. Nei, jeg ba han ikke kjøpe inn pizza da det er helgemat for oss, jeg ma han kjøpe noe lettvint og gikk da ut i fra han fant noe lettvint, men ordentlig middag, men han kjøpte pizza.
Gjest AnonymBruker Skrevet 29. april 2010 #12 Skrevet 29. april 2010 Litt off topic men, må dere virkelig ha en hel pizza hver for å bli mette?!? Nei, vi er også to unger i familien som også skal ha mat. En pizza er for lite til oss fire.
Gjest Mann27 Skrevet 29. april 2010 #13 Skrevet 29. april 2010 Oi, her gikk det litt fort i svingene ser jeg. Nei, jeg ba han ikke kjøpe inn pizza da det er helgemat for oss, jeg ma han kjøpe noe lettvint og gikk da ut i fra han fant noe lettvint, men ordentlig middag, men han kjøpte pizza. Du huske på at de fleste mannfolk ikke ser på mat på samme måte som kvinner gjør det. Det er derfor noen menn kan forsvare å handle f.eks. pizza midt i uka. Men uansett, mannen din er helt priceless og jeg kan skrive under på at det finnes flere av han rundt om i Norges land!
Gjest Gorgonzola Skrevet 29. april 2010 #14 Skrevet 29. april 2010 Så lenge det er du som vanligvis tar deg av planlegginga og mekkinga når det kommer til maten så får du nesten finne deg i at vikartjenesten ikke stod til forventningene. Du får den mannen du dresserer ham til vett'u
Sitronsaft Skrevet 29. april 2010 #15 Skrevet 29. april 2010 Eneste mannen her i huset er helt håpløs med handlingen! Jeg tør ikke sende ham ut alene, da blir jeg heller med selv. Eller skriver en DETALJERT handleliste. Han har kommet hjem med mange skummet kultur-melk når han skulle kjøpe skummetmelk f.eks. Også kjøper han alltid så stort antall! Type 5 pk spagetthi og 4 beger rømme. Når han skulle kjøpe mager kesam, kom han hjem med original, og da hadde jeg understreket og skrevet MAGER med store bokstaver. Når jeg hadde skrevet Polarbrød Extreme kom han hjem med vanlige, runde, lyse polarbrød. MEn han er søt da, prøver jo sitt beste, virkelig
Gjest AnonymBruker Skrevet 29. april 2010 #17 Skrevet 29. april 2010 Min er veldig flink til å handle men han har bodd alene noen år før jeg traff han. Så han var vant til å ta ansvar for seg selv og guttungen han har annenhver helg. Vi pleier enten å handle sammen eller så er det han som handler alene, ja jeg vet jeg slipper billig unna der Jeg pleier å skrive handlelisten mens vi diskuterer hva vi skal ha til middag i de kommende dagene. Han følger den til punkt og prikke, har skjedd tidligere at han har kommet hjem med helt ville ting som substitutter hvis han ikke fant akkurat det vi skulle ha eller kanskje glemte noe, men etter at han skjønte at det ikke falt i god jord drar han på en annen butikk neste dag og får kjøpt det vi skal ha. Nå skal det sies at han gjerne tar i et tak på kjøkkenet også, lager f.eks mat og vasker opp. Her er det 50-50, likestilling i hjemmet
Harlekin Skrevet 29. april 2010 #18 Skrevet 29. april 2010 Dette høres helt grusomt ut ... men du må nok spesifisere for ham hva du mener med "lettvint", for det er tydelig at det ikke er lettvint for ham å finne på noe passende.
Inx Skrevet 29. april 2010 #19 Skrevet 29. april 2010 Ikke gi ham en ferdigskrevet handleliste.. la han få bestemme selv, selvsagt greit at du ber om at han husker på noe her og der.. men det får være grenser på kontroll?
Gjest AnonymBruker Skrevet 29. april 2010 #20 Skrevet 29. april 2010 Her i huset er sambo bedre enn meg til å handle. Jeg har en tendes til å spore av og glemme middag til i morgen men kjøpe kun til i dag. Jeg er dyktig på å kjøpe basisprodukter som mel, sukker, stekeolje, tørrgjær, diverse suppeposer osv.. Men han er flinkest til å planlegge måltider og kjøpe indegrienser og tilbehør til dem. Eneste han alltid glemmer er riktig shampo.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå