Gjest AnonymBruker Skrevet 29. april 2010 #1 Skrevet 29. april 2010 Jeg er nå 45 og har og har vel mer eller mindre kommet til den erkjennelsen av at det ikke finnes. Jeg er singel, og i min omgangskrets er det ikke mindre enn 4 (!) gifte menn som prøver seg på meg til stadighet. Jeg er helt vanlig av utseende, kler meg, eller oppfører meg ikke utfordrende på noe som helst vis. Jeg gir krystallklart uttrykk for at jeg ikke er interessert, og likevel gir de seg ikke! Spes. 2 av de er helt ekstreme, prøver å klå på meg så snart anledningen byr seg, og jeg har mitt fulle hyre med å holde hender og fingre borte. Det er snakk om godt etablerte menn med høy utdannelse, gode stillinger, og ingen av dem har vært spes. uheldig med utseende. Jeg driver med hunder, og treffer noen av de jevlig- uten kone dessverre.. En av de presterte til og med å bli fornærmet og forøke å "straffe meg" på en subtil måte etter at jeg hadde avvist han. Det er jo helt vanvittig! Eier de virkelig ikke samvittighet? Jeg har sagt klart i fra at jeg overhodet ikke er interessert i noe seksuelt med en gift mann (eller samboer for den saks skyld), og forsøker å apellere til samvittigheten deres, men jeg tror rett og slett ikke den finnes.. Jeg har spurt 2 av dem hva det var som drev dem til å prøve seg på meg i det hele tatt, når de har kone og barn hjemme. Den ene sa de så og si ikke hadde noe sexliv, den andre sa han hadde det, men at det var spenningen ved "noe nytt". Jeg blir kvalm av det hele! Og hvorfor gir de seg ikke når jeg så klart gir uttrykk for at jeg ikke er interessert? Den ene sender meg sms ukentlig, der han skriver hva han har lyst til å gjøre med meg o.s.v. Jeg svarer aldri, men det fortsetter å strømme inn. Jeg har forsøkt å ha "kompiser" i det samme miljøet som jeg er i, men det ender med det samme HVER bidige gang: seksuelle tilnæmelser. Jeg tenker på de stakkars naive konene og samboerne som sitter hjemme og ikke aner noen ting. Jeg tror ikke jeg er alene som singel om å erfare dette. Jeg har vært singel i 9 år siden min mann døde, og er ikke interessert i noe mer, og har iallefall fullstendig mistet troen på mannfolk etter å ha erfart dette. Det er de mest "utenkelige" som er utro (eller forøker å være det). De du tror er i harmoniske forhold med masse kjærlighet. De du ikke i din villeste fantasi kan tenke deg går bak ryggen på kona. Nå er ikke jeg spesielt vakker heller, mer midt på treet vil jeg tro, men kan nok virke sjarmerende av vesen på mange. Jeg har en venninne som er virkelig vakker og hun opplever det samme, spes. ute på byen (jeg går ikke ut). Hun sier også hun fullstendig har mistet troen på at det finnes trofaste menn. Så når gifte og godt etablerte menn i det som tilsynelatende er gode forhold, oppfører seg slik selv om de blir avvist, hvordan er ikke menn da om de blir fristet av en vakker kvinne som virkelig legger seg etter dem?! For å være helt bånn ærlig, tror jeg ikke den mannen finnes som ikke hadde takket ja om han ble forsøkt sjekket opp for en natt av den rypa.. Med mindre han da er oppover ørene forelsket i en annen, men det er også det eneste unntaket jeg kommer på. Gifte kvinner er ofte redd for at single damer skal sjekke opp mannen deres, men de skulle jaggu meg bare visst hvor mange single kvinner som ukentlig avviser gifte menns tilnærmelser! Hilsen ei som fullstendig har mistet troen og som holder seg til hundene..
Suzy Skrevet 29. april 2010 #3 Skrevet 29. april 2010 Ja det finnes. Ja jeg beholder i allefall inntil videre troen på det
Gjest Constanze Skrevet 29. april 2010 #4 Skrevet 29. april 2010 Det finnes nok menn og kvinner som er trofaste, men det er som alle vet et stort antall som er utro mot partneren sin. Allikevel så kan man ikke slutte å tro på kjærligheten. Det gjelder å jobbe med forholdet og ha det godt så godt som mulig. Tror ikke folk som blir utsatt for utroskap noensinne angrer at de var sammen med vedkommende. Man har som regel et godt samliv forut for hendelsen .. og i mange tilfeller klarer paret å legge utroskapet bak seg og gå videre. Alt beror på den enkelte og hvor sterk den gjensidige kjærligheten er.
Gjest Anjelika Skrevet 29. april 2010 #5 Skrevet 29. april 2010 Jeg har vært mye singel i mitt liv og har nok dessverre litt samme erfaringer som deg. Nå er jeg ikke i den alderen hvor menn flest er gift, men jeg har blitt lagt an på av nok folk med kjærester og samboere. Inkludert den typen som "aldri kunne vært utro", som bare er snill og god og har et godt forhold med sin kjæreste. Har nok dessverre kommet litt frem til konklusjonen at gitt riktig anledning så er det sinnsykt mange flere enn man skulle trodd som kunne vært utro. Men jeg kjenner også folk som aldri kunne vært det. Kanskje en selvmotsigelse siden den typen som nevnt også har vært full av negative overraskelser, men jeg har absolutt troen på at de finnes. Men det er litt ekkelt, jeg har jo f eks full tillit til min kjære - men det har jo også kjæresten til han som sender meg bilder av ereksjonen sin i fylla og lurer på om jeg har lyst på besøk. Man blir nesten litt mørkredd av å være singel lenge, når man ser for seg selv hvordan selv den snilleste og søteste gutten du kjenner ikke hadde tatt fem flate øre for å være utro. Det er et vanskelig punkt å skille klinten fra hveten på. Jeg liker å tro at jeg har funnet nøkkelen, men samtidig så er det vel farlig å innbille seg at man er en mye bedre menneskekjenner enn alle andre i verden - særlig når alle mennesker kan overraske eller feile.
saltvann Skrevet 29. april 2010 #6 Skrevet 29. april 2010 De finnes! Men er uheldigvis ikke mange av dem. Mannfolkflest er like. Men noen av oss er heldige og finner de (nesten) perfekte Håper du finner deg en ordentlig kar og at de utro mannfolkene får seg noen elskere så du slippet å fjerne fingrene deres lenger
Bohemia Skrevet 29. april 2010 #7 Skrevet 29. april 2010 Håper du finner deg en ordentlig kar og at de utro mannfolkene får seg noen elskere så du slippet å fjerne fingrene deres lenger La oss også håpe at konene til de utro mennene finner ut av sannheten For min del har jeg ikke respekt for menn, nettopp fordi de er så tilbøyelige til å lyve og gå bak ryggen på andre mennesker, både sin egen partner og sine egne barn! Helt vannvittig! Jeg synes flere kvinner burde levd single, fått barn alene og brukt masse tid sammen med venner istedenfor èn utro og løgnaktig mann. Når det gjelder det seksuelle så er jo en dildo uansett mye bedre enn de fleste menns seksuelle "ferdigheter" :søvn:
Gjest AnonymBruker Skrevet 29. april 2010 #8 Skrevet 29. april 2010 Man kan jo spørre seg det samme om kvinner.....Eller er du en av de som tror at alle kvinner er trofaste ? men ja det finnes menn som ikke er utro
Gjest Carleigh-Ann Skrevet 29. april 2010 #9 Skrevet 29. april 2010 Man kan jo spørre seg det samme om kvinner.....Eller er du en av de som tror at alle kvinner er trofaste ? men ja det finnes menn som ikke er utro Hvor finner man de? Selges ikke på ikea eller smart club vel?
Gjest MikeWaters Skrevet 29. april 2010 #10 Skrevet 29. april 2010 La oss også håpe at konene til de utro mennene finner ut av sannheten For min del har jeg ikke respekt for menn, nettopp fordi de er så tilbøyelige til å lyve og gå bak ryggen på andre mennesker, både sin egen partner og sine egne barn! Helt vannvittig! Jeg synes flere kvinner burde levd single, fått barn alene og brukt masse tid sammen med venner istedenfor èn utro og løgnaktig mann. Når det gjelder det seksuelle så er jo en dildo uansett mye bedre enn de fleste menns seksuelle "ferdigheter" :søvn: Man får det forholdet man fortjener, har du en tendens til å havne borti utro og løgnaktige menn så er det muligens noe galt med søkemotoren din. Du trenger forøvrig ikke å hive dine stigma i høyre og venstre, mange kvinner og menn er trofaste i sine forhold, men det er ikke dermed sagt at de alltid har vært trofast. Utro/ikke utro er ikke et personlighetstrekk, slik som mange her inne velger å tro.
Gjest gjest 1 Skrevet 29. april 2010 #11 Skrevet 29. april 2010 Jeg er kvinne og 45. Har noen venninner på samme alder og vi er single. De fleste av oss hadde en mann som var utro. Vi er alle forskjellige, både av utseende og personlighet og grunnen til at våre ekser var utro er vel så forskjellige som det vi er. Men, vi opplever alle at gifte og opptatte menn tar kontakt og vil ha sex. Vi er helt vanlige kvinner i 40-årene, og tilbudene kommer fra menn i 30 til 50 års alderen. Det er noen som ikke gir seg og sender stadig meldinger. Vi har mistet troen på å finne en mann som er trofast. Og ja, dere få menn her inne; kvinner utro også, men vi kvinner opplever utro menn.
Suzy Skrevet 29. april 2010 #12 Skrevet 29. april 2010 Utro/ikke utro er ikke et personlighetstrekk, slik som mange her inne velger å tro. Go Mike!
Havbris Skrevet 29. april 2010 #13 Skrevet 29. april 2010 Man får det forholdet man fortjener, har du en tendens til å havne borti utro og løgnaktige menn så er det muligens noe galt med søkemotoren din. Du trenger forøvrig ikke å hive dine stigma i høyre og venstre, mange kvinner og menn er trofaste i sine forhold, men det er ikke dermed sagt at de alltid har vært trofast. Utro/ikke utro er ikke et personlighetstrekk, slik som mange her inne velger å tro. Signerer denne MW! Det kan være greit å skille mellom handlinger og personlighet. Selv om noen mennesker er utro, eller har vært utro, eller kommer til å være utro, så ser jeg ingen grunn til å tillegge folk en rekke egenskaper de ikke har - eller knytte utroskap/troskap til personligheten. I mange tilfeller er utroskap en langt mer kompleks "sak", der en rekke faktorer spiller inn samtidig.
Gjest AnonymBruker Skrevet 29. april 2010 #14 Skrevet 29. april 2010 Hvor finner man de? Selges ikke på ikea eller smart club vel? Jeg fant min ikke-utro mann utenfor Norges grenser! men det var verdt det
Gjest Adam Skrevet 29. april 2010 #15 Skrevet 29. april 2010 Fakta ifølge forskning: -De fleste menn er aldri utro. -Utroskap er ikke kjønnspesifikk atferd - kvinner og menn synder omtrent like mye. Men, stadig flere menn tenker slik: Kvinner generaliserer og ansvarliggjør alle menn for noen få menns utroskap. Hvis man uansett skal mistenkes, så kan man vel like godt ta sidesprangene når anledningen byr seg. Hvordan kan dere kvinner forvente at vi menn skal opprettholde respekten for dere når dere helt tydelig nedvurderer alle menn til å drive med løgn og utroskap? Spesielt når dette er en blank løgn. Til TS: Blant kvinner er mistenksomme og kontrollerende menn et uttalt problem. Hvor OK tror du jeg og de fleste menn synes at det er når du og andre kvinner ansvarliggjør/ mistenkeliggjør oss alle bare fordi vi har samme kjønn som dem som du mener er utro? Jeg kan ihvertfall si en ting, og det ar at du med disse holdningene til alle menn antakeligvis vil forbli singel.
Havbris Skrevet 29. april 2010 #16 Skrevet 29. april 2010 (endret) Fakta ifølge forskning: -De fleste menn er aldri utro. -Utroskap er ikke kjønnspesifikk atferd - kvinner og menn synder omtrent like mye. Men, stadig flere menn tenker slik: Kvinner generaliserer og ansvarliggjør alle menn for noen få menns utroskap. Hvis man uansett skal mistenkes, så kan man vel like godt ta sidesprangene når anledningen byr seg. Hvordan kan dere kvinner forvente at vi menn skal opprettholde respekten for dere når dere helt tydelig nedvurderer alle menn til å drive med løgn og utroskap? Spesielt når dette er en blank løgn. Til TS: Blant kvinner er mistenksomme og kontrollerende menn et uttalt problem. Hvor OK tror du jeg og de fleste menn synes at det er når du og andre kvinner ansvarliggjør/ mistenkeliggjør oss alle bare fordi vi har samme kjønn som dem som du mener er utro? Jeg kan ihvertfall si en ting, og det ar at du med disse holdningene til alle menn antakeligvis vil forbli singel. Jeg er enig i det du skriver her Adam, og jeg synes også det er synd når mennesker lager "sannheter" på grunnlag av det de selv har opplevd. Når man beskriver egne erfaringer så omfatter det som regel kun en liten, utvalgt del av historien - og virkeligheten. Men jeg synes da ikke det er bare menn som har grunn til å reagere på et slikt innlegg som TS skriver. Slik jeg leser innlegget, så synes jeg at kvinner (gifte/samboende) her fremstilles som naive og godtroende vesener som sitter hjemme og strikker mens mannen er på byen og sikler på single damer. Vi fremstilles, slik jeg leser det, også som kvinner som er redde for at single kvinner skal ta fra oss mannen. Hvor får Ts dette fra? Endret 29. april 2010 av Havbris
Gjest AnonymBruker Skrevet 29. april 2010 #17 Skrevet 29. april 2010 Ta en titt på tråden om menn på strippeklubb, hvordan menn mener de har rett til å få i pose og sekk, så kanskje er det ikke så rart at kvinner føler seg tråkka på, uviktiggjort og helt sekundære i forhold til menns kjønnsdrift, som de mener er pri 1 foran det meste annet, deriblant partners følelser... det henger sammen, vettu.
Gjest lolita___ Skrevet 29. april 2010 #18 Skrevet 29. april 2010 Utroskap er ganske ille ja,men sannheten kommer alltid frem til slutt.Noen menn er ganske flinke til å skjule utroskapen sin.
Gjest AnonymBruker Skrevet 29. april 2010 #19 Skrevet 29. april 2010 Men jeg synes da ikke det er bare menn som har grunn til å reagere på et slikt innlegg som TS skriver. Slik jeg leser innlegget, så synes jeg at kvinner (gifte/samboende) her fremstilles som naive og godtroende vesener som sitter hjemme og strikker mens mannen er på byen og sikler på single damer. Vi fremstilles, slik jeg leser det, også som kvinner som er redde for at single kvinner skal ta fra oss mannen. Hvor får Ts dette fra? Er selvopplevd for meg som singel gjennom snart 10 år, og ikke være så populær blandt venne-par. Når det ble en realitet at jeg sannsynligvis ikke kom til å finne meg en kjæreste any time soon, så endret vennskapet seg bittelitt, som i at han ble mer kameratslig/flørtete/venn/avslappet med, mens hun ble ikke så inviterende til vi er hjemme; kom innom/ par-aktiviteter, men heller holdt vennskapet mest mulig ute av han-hun relasjonen. Dette opplevde jeg hos samtlige, jeg sier ikke alle kvinnene så meg som en trussel, men det var tydelig for meg at det var ikke ønskelig med den vennskapelige, avslappa tonen mellom meg og deres respektive, noe som var helt okey da jeg var gift..
Gjest AnonymBruker Skrevet 29. april 2010 #20 Skrevet 29. april 2010 Signerer siste, opplevd det samme som singel gjennom mange år. Ting endrer seg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå