Gjest AnonymBruker Skrevet 29. april 2010 #1 Skrevet 29. april 2010 Hei! Jeg er en kvinne på 23 år som har vært sykemeldt siden november 09. Jeg er under utredning og har enda ikke fått noen time hos spessialist. Jeg har prøvd meg som aktivt sykemeldt i et par mnd, men det gikk rett å slett ikke lengere. Jeg har i bunn og grunn mista litt håpet og komme tilbake i drømmejobben min. Noen som vil forklare meg litt? -Etter som jeg har skjønt kan jeg bli oppsagt etter et år som sykemeldt? Med andre ord så går jeg over på arbeidsavklaringspenger som vil si 66% av min nåværende inntekt? Hvordan skal det gå når man sitter med både hus og bil? Har ikke råd til å tjene noe mindre enn det jeg gjør nå... Kan NAV kreve at jeg selger huset som jeg eier sammen med sambo.? Jeg går å er livredd for å ikke komme meg tilbake i jobben og miste huset vårt som vi har fullrestaurert for noen år siden.. Hvis det så er må jeg jo bare tvinge meg tilbake på jobb når ett år er gått, uansett hvordan formen er...
Gjest AnonymBruker Skrevet 29. april 2010 #2 Skrevet 29. april 2010 Her er en KG link om samme emne. Her er link til stillingsvern ved sykdom. Du har da 7 mnd igjen før noe avgjørelse ang jobb / NAV må tas, mye kan skje på den tiden, du kan bli frisk! NAV kan ikke ta huset deres, men ja, inntekten din faller til 66,6% av din inntekt. Klarer ikke du og din samboer å beholde huset med den nye inntekten, så er det deres utfordring/problem, det er ikke at NAV tar huset! Hilsen ei singel jente på 40 som har 2 mnd på å bli frisk før NAV og 66,6 inntekt med hus og bil.... går ikke det på 1 inntekt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå