Gjest AnonymBruker Skrevet 29. april 2010 #1 Skrevet 29. april 2010 Vi kunne sårt trengt en liten "kjærlighetsferie", men har ikke råd til å reise så langt. Derfor tenkte vi å heller bare kjøre til en by ikke veldig langt unna og tilbringe noen netter på hotell. Siden økonomien er lettere anstrengt lurer vi på om det finnes lure triks som kan gi oss billigere hotellrom? Er det f.eks. noen kjeder som leier ut hotellrommene billigere dersom man ikke bestiller før samme dag man kommer? Sånn for å få fyllt opp rommene? Finnes det rabattmuligheter? Annet? Hilsen M&T PS: Vær så snill å ikke flytte denne til reiseliv, da dette ikke er et spørsmål om reise men om hvordan man som forbruker kan komme billigere unna.
Gjest navnelapp Skrevet 29. april 2010 #2 Skrevet 29. april 2010 Å reise på ukurante tidspunkt er det tryggaste. Styr unna Grand Prix, messer, store kurs og konferansar. Å bestille i god tid er også eit greitt triks. Noko som kan vere lurt er dersom du eller din kjære skal overnatte ein plass med jobben, t.d. torsdag til fredag, då får ein ofte ein veldig god deal på dei neste to nettene (fre/lø, lø/sø. Eg budde ei natt på hotell i Køben med jobben tors/fre, dei tre neste nettene (det var i pinsa) fekk eg for 500 pr natt for to personar inkl. frukost. Eg ville også registrert meg på dei ulike kjedene sine lojalitetsprogram, sjølv om du ikkje har samla poeng enno så hender det at dei sender ut spesialtilbud.
Gjest AnonymBruker Skrevet 29. april 2010 #3 Skrevet 29. april 2010 Jeg jobber på hotell, og omtrent det billigste vi har er coop hotellkupp, men det må bestilles gjennom coop. Ellers så anbefaller jeg deg å sjekke hotels.com der er det ofte veldig gode tilbud Om du har venner/beskjente i hotelbransjen, så utnytt de. Ofte om man jobber på kjedehotel så har man rabatt for familie og venner, og det gjelder stort sett alle hotell i kjeden Det er forøvrig ikke så vanlig å gi i siste liten rabatt, da er det billigere å betille i god tid.
Gabriel84 Skrevet 29. april 2010 #4 Skrevet 29. april 2010 Vist du er medlem av en organisasjon så ville jeg ha sjekket ut om de har avtale med enkelte hoteller/kjeder. Coop har feks dette tilbudet her som gjelder på endel hoteller i hele Scandinavia.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå