Gå til innhold

Middag? koldtbord ? - tips og forslag mottas.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er midt i planleggingen og har funnet et lokale hvor vi må stå for mat og drikke selv.

Hva slags servering er lurt å ha? Vi blir ca 50 gjester og det skal ikke være et altfor stivt selskap. Middag? koldtbord? Pris? Eventuelt hvilke leverandører? - vi skal gifte oss i skedsmo.

Veldig glad for tips og erfaringer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi lurer på å ha spekemat, men ender kanskje på koldtbord. Vi skal ha 70-80 til middag.

Skal du bestille mat i Skedsmo vil jeg få anbefale Bordets Gleder i Hvamstubben på Skjetten. De har kjempe god mat og god service.

Skrevet

Det du bør huske på er serveringshjelp. Til middag må du ha folk som kan holde / få maten var, pluss at du må ha folk som kan servere tallerkner, slik at noen får først og andre må sitte og se på i evigheter....

Ved koldtbord må du ha noen som kan etterfylle på buffeten,

men da trenger du ikke like mange mennesker.

Skrevet

Jeg har vært i et bryllup hvor de serverte koldtbord, og jeg må si det var en veldig positiv opplevelse! Men det er kanskje en fordel at det ikke er for mange, for da kan det ta lenger tid. (kanskje?) Vi var ca 50 stykker tror jeg.

Stemningen ble veldig løs og ledig og du fikk rørt litt på deg og snakket litt med andre under middagen.

Skrevet

Ved koldtbord må du ha noen som kan etterfylle på buffeten,  

men da trenger du ikke like mange mennesker.

Og noen til å ta inn de brukte tallerknene...? Trodde det var vanlig å ta ny tallerken hver gang man forsynte seg av buffet, og det ville jo være dumt om det hopet seg opp stabler med oppvask på bordet....

Skrevet

Takk for mye bra innput. Hva ligger dette på prismessig med 50 gjester?

Er bare interesert i en ca pris for jeg har ikke anelse om hva dette koster.

Hvor mye er det vanlig å betale "kjøkken hjelpen" - tenkte å bruke noen bekjente.

Skrevet
Hvor mye er det vanlig å betale "kjøkken hjelpen" - tenkte å bruke noen bekjente.

Jeg har servert en del ganger for venner og bekjente. Da har vi gjerne fått en flaske vin og en middag/fest/grilling eller noe hos brudeparet etterpå. Men det kommer jo ann på hvor godt du kjenner de som skal hjelpe deg.

Jeg synes det er hyggelig å kunne hjelpe venner av meg når de gifter seg uten å måtte ta så mye betalt. Men det er meg da...

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi hadde koldtbord og det ble positivt mottat og vi syntes det var perfekt.

Gjestene forsynte seg selv, og det ble ikke så stivt og høytidlig.

Vi hadde et lite bryllup med ca 18 gjester hjemme hos oss, og vi ønsket ikke det stive og høytidlige med et bryllup, så for oss var dette det mest perfekte alternativet.

Vi bestillte gjennom en firma og betalte ca kr 150,- pr. person.

Veldig godt og det er alltid mat for enhver smak.

Det du bør huske på er serveringshjelp.

Vi hadde ikke servitører, og angret litt i ettertid ettersom det ble oss selv som sto for ryddingen. Våre foreldre tilbød seg å hjelpe til, og mente vi ikke behøvde noe hjelp og det gikk jo egentlig veldig greit, men det hadde vært enda bedre med litt hjelp slik at vi og foreldrene kunne slappa av mere.

Skrevet

150 kroner for koldtbord????? DET var råbillig, tror du som regel må regne med det dobbelte, eller i hvert fall 250 kroner per person dersom du bestiller fra et cateringfirma. Vi hadde koldtbord, og jeg syns det fungerte kjempefint, absolutt å anbefale dersom du ønsker litt løsere ramme rundt bespisningen! Vi har en vinklubb med 9 jenter, og vi hjelper hverandre med baking og servering ved spesielle anledninger, så jeg hadde gratis serveringshjelp jeg!!! Men jeg kjøpte en liten ting til dem hver likevel da..... Lykke til!

Skrevet

Prisen for koldtbord varierer vel det som mye annet.

Vi vurderer også koldtbord når vi skal gifte oss, og dersom vi velger det betaler vi 169.- eller noe sånnt pr.pers... (De har billigere og dyrere alternativer også, men vi har valgt den vi liker best - dette er et cateringfirma her i Trøndelag)

Brum:

Ta et søk på nettet etter catering, eller koldtbord i nærområdet ditt, så finner du vel fort en liten pekepinn på hva det vil koste.

*klem*

Skrevet

Takk for tipset chiquita. Skal gjøre det... :D

Skrevet

Vi skal ha koldtbord, og blir i underkant av 50 stk tror jeg.

Synes det er en bra variant av bryllupsmiddag, og da er det større sjanse for å ha mat som absolutt alle liker og tåler også.

Sørg bare for å ha variert utvalg!

Gjest Anonymous
Skrevet
150 kroner for koldtbord????? DET var råbillig, tror du som regel må regne med det dobbelte, eller i hvert fall 250 kroner per person dersom du bestiller fra et cateringfirma.

Vi bestillte fra Spekebua trøndelag og betalte ca 150 kroner.

Har også hørt om andre rundt her som tar ca samme pris, så det går faktisk an.

Kanskje det er billigere i distriktene.... :wink:

Skrevet

Vi hadde koldtbord og har kun fått positiv respons på det!! Det passet også veldig bra da bryllupsdagen ble en veldig varm sommerdag!

Vi endte på en ganske bra kuvertpris, men vi kjøpte alt i danmark og faren til en kamerat lagde all maten for oss...

Bogstad Catering, To små kokker,Matspecialen, Kjelsås Catering er noen av de jeg kan anbefale.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...