Gå til innhold

Alenemor med to barn - hvor i Danmark bør vi dra?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal for første gang på sommerferie alene med mine 2 barn; gutt på 13 og jente på 7 og vi funderer på Danmark. Tidligere - da vi var en familie på 4 - var vi flere ganger på ferie i Danmark og både barna og jeg har lyst å dra tilbake, men jeg føler at det blir noe annerledes når vi nå er 3 stk.

Jeg tenker å fly til København og leie bil. Tenker å leie hytte 1 uke og kjøre litt rundt noen dager; totalt ca 10-12 dager borte.

Men hvor bør vi dra? Tidligere har vi vært på ulike Feriesenter med badeland etc eller leid stor hytte sammen med annen familie. Ser at feriesenter blir noe dyrt (blir fort over 10.000,- for èn uke), men samtidig er jeg redd en hytte (leter på www.visitdenmark.no) kan bli noe ensomt både for barna og meg....

Har kikket litt etter leilighetskompleks eller ”hyttebyer” hvor man er i nærheten av andre folk og hvor både barna og jeg kan finne noen å prate med. Eller kanskje det finnes noen form for leilighetshotell?

Kan noen komme med tips som tilfredsstiller noen av mine krav (les: ønsker) :) som er:

• Koselig sted, helst nær en liten by
  • Helst på Sjælland eller Fyn
  • Makspris for en uke ca 7.000,-
  • Nær havet slik at man kan gå til badestrand
  • Fornøyelsespark, badeland eller liknende i en radius av noen timers kjøring
  • Andre severdigheter (slott, borger etc)

Takknemlig for svar!

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Et godt tips: Legg deg en på en av de campingplassene i Dammark som har virkelig GODE hytter. Da får du egentlig en mellomting mellom ferieleilighet og sommerhus, og det beste fra begge sider.

Kan selv anbefale Rørvig Camping på Nordvestsjælland. De gode hyttene her (tips: lei en til 6 personer, de til 4 er temmelig små!), koster ca ca 6 000 kr. Da skal du selv ha med sengetøy. Det du trenger i tillegg er et CampingPass (danskene er nøye på det). Nærmeste NAF-kontor ordner den saken også for ikke-medlemmer, det koster et par hundre kroner. Du kan garantert bestille pr tlf.

Her har du alt: To minutter å gå til badestrand, flere småbyer i nærheten, København innen times kjøring, Århus innen 5 minutters kjøring + en hyggelig ferjetur (ferja i Århus legger til 5 - 10 min å gå fra tykkeste sentrum) og fornøyelsesparker/badeland/severdigheter til å fylle fire slike ferier du antyder innen en - en og en halv times kjøring.

Mer info - og kanskje en brosjyre - kan du få ved å kontakte 0045-5991-0850.

Billeie vil jeg ellers anbefalt hos Europcar Kastrup. Tlf hit er 0045-3250-6666.

For en bil str Ford Focus kan du regne med ca 5 000 NOK for ei uke, da har du 700 km. Ekstra km koster ca 2,50. Du kommer VELDIG langt med 700 km på Sjælland!

God ferie!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...