Gå til innhold

når er det riktig å få barn?

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

jeg er ei 19 år gammel jente som har vert sammen med kjæresten min på 24 i over 2år. han er utrolig glad i barn og har lyst på slev, så fort som mulig. han har sagt at han ikke vill ha barn etter han er fylt 30 år. dette innebærer jo at jeg må få alle de barna jeg eventuelt vil ha innen fylte 25. jeg går fremdeles på skole og har mest sansynlig 3 år til forand meg.

jeg har selv også lyst på barn og hadde det ikke vert for skolen, kunne jeg godt fått nå. føler jeg er ferdig med festing og sene kvelder på byen og klar for ansvar og familie.

et annent problem jeg har er at hvis vi skal ha barn, vil jeg at det skal være han og meg. ikke at jeg får 2(føler for tiden at jeg allerede har ett..). eller at det er han, meg og svigermor. når hun ringer han flere ganger hver eneste dag, tørr jeg nesten ikke tenke på hvordan det blir når hun blir bestemor. hun vill ta helt styringa og jeg vil kunn bli den som gir barnet mat.

er det galt av meg å si at jeg ikke føler meg klar for å få barn enda på grunn av disse tingene? trenger virkelig hjelp, for både kjæresten min og svigermor maser nesten daglig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du snakket med kjæresten din om dette? Og hva har dere snakket om? Og hva kom dere frem til?

Det er viktig du er ærlig mot han, slik at han forstår. Jeg forstår deg i dette her, og det er veldig normalt å ville bli litt ferdig med skole først. :)

Skrevet

Har du snakket med kjæresten din om dette? Og hva har dere snakket om? Og hva kom dere frem til?

Det er viktig du er ærlig mot han, slik at han forstår. Jeg forstår deg i dette her, og det er veldig normalt å ville bli litt ferdig med skole først. :)

har prøvd å snakke med ham, og han forstår at jeg vill bli ferdig med skolen først, men at han syns jeg kan ta et friår for at vi kan få barn. han er veldig flink med barn og barn elsker ham, men jeg er redd for at jeg ikke kommer til å klare å begynne på skole igjen etterpå.

jeg har prøvd å hinte til at han må vokse opp og komme seg ut av pcens spillveden, men det kommer visst ikke på tale. her er jeg litt rådvill.

når det kommer til hans mor, har jeg ingen ide om hva jeg skal gjøre. vet ikke hvordan jeg skal ta det opp med han heller. har prøvd å si at hun ringer ekstremt mye og kommer alt for oft på besøk, men han er glad i si mor og vill ikk trosse henne. hvis hun da tar helt kontroll over ett eventuellt barn, vill han da si i fra?

Skrevet

Du skal si nei inntil du selv føler deg klar for barn !

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Vent til du ber gift. Så til du er klar. Og ha avklart svigermorproblemet før dere setter i gang.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

...til du ER gift mente jeg selvfølgelig.

Skrevet

...

jeg har prøvd å hinte til at han må vokse opp og komme seg ut av pcens spillveden, men det kommer visst ikke på tale.

...

Han høres definitivt ikke ut til å være klar for barn.

Gjest Eurodice
Skrevet

Min mening er at kjæresten din er høyst umoden og at hans mor tviholder på ham. Ringer mange ganger hver dag? Begge maser om barn. Har kjæresten din noe reelt begrep om hvordan det er å ha barn, og du også for den saks skyld? Det holder ikke å være "glad i barn". Når det kommer til det jordnære og praktiske, er det mye arbeid med barn, selvfølgelig mange gleder, også.

Gjør deg ferdig med skolen, du. Hvis kjæresten (og moren hans!) setter seg på bakbena, bør du kanskje tenke over om et videre forhold med ham har noe for seg.

Gjest AnneShirley
Skrevet

Jeg synes det høres ut som dere har et par andre ting å ta tak i her -ting som definitivt må være avklart før dere planlegger å få barn.

Om man ikke er enige om de viktige valgene i livet og har en felles plattform, så blir det i alle fall ikke bedre av å få barn.

1. Du må prioritere skole slik du ønsker å ikke la deg presse til noe annet.

2. Han må frigjøre seg fra sin mor før han er klar for et forhold der det vil være aktuelt med barn.

3. Han må vise seg voksen og klar for oppgaven det er å være far og vise at han er klar over at barn er noe DERE begge skal ha ansvar for hele tiden i flere år framover, ikke noe DU kan ta et år fri for å få.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

takk for gode svar, men bør jeg forklare han kriteriene mine, eller bør jeg la han finne det ut litt selv? Har tenkt en del på akuratt det der. om jeg forklarer han det og presiserer hvor viktig det faktisk er for meg, vil han da ta seg sammen for gått eller vil det gå tilbake til det samme gammle etter en stund?

Skrevet

Jeg synes det høres ut som dere har et par andre ting å ta tak i her -ting som definitivt må være avklart før dere planlegger å få barn.

Om man ikke er enige om de viktige valgene i livet og har en felles plattform, så blir det i alle fall ikke bedre av å få barn.

2. Han må frigjøre seg fra sin mor før han er klar for et forhold der det vil være aktuelt med barn.

3. Han må vise seg voksen og klar for oppgaven det er å være far og vise at han er klar over at barn er noe DERE begge skal ha ansvar for hele tiden i flere år framover, ikke noe DU kan ta et år fri for å få.

takk :) er så og si det jeg har tenkt, men er usikker på hvordan jeg skal ta det opp med han.

Skrevet

Jeg er også 19, og er blitt gravid. Jeg er fast bestemt på å få en god utdanning i etterkant. Hvorfor ikke? Det er allerede mange i min familie som har klart det, og hvorfor skal jeg være dårligere? :) Tror at hvis du instiller deg på dette, så skal det nok gå bra for deg også å fortsette meg skole og utdanning :)

Men som alle andre her, det skal gå på dine premisser også. Ikke bare på hans. Har du endel usnakket med han som trenger å diskuteres, så syns jeg det skal avklares før dere prøver å få barn. :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Unskyld meg men! Jeg lurer på en ting og de tingene er at.

Hvorfor kaller du deg selv Anne Shirley??

Er du fann av henne eller? Er det favoritt filmen din?

Du er den eneste som kaller deg "Anne Shirley".

Synd at du ikke kalte deg for Hannah Montana.

Det hadde kledd deg mye bedre, synes jeg.

Beklager men jeg var litt nysgjerrig på hvorfor du kaller deg selv Anne Shirley.

Har ingenting i mot det, men kanskje du burde forandre det.

Men jeg skal ikke bestemme over deg, så beklager.

Det er faktisk ditt valg, jeg bare lurte fordi at mange driver å komenterer det.

Så beklager at jeg lurte litt på det.

Ha en fin og koselig dag!

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Du bestemmer selv, blir han over 30 så må han takle det. For hvis han går fordi du ikke vil ha barn NÅ eller før han fyller 30, så er han jo ikke verdt å beholde, og SPESIELT vi han kanskje ikke vare hvis du fikk barn med ham heller. Så, hvis du venter, vil du også se bedre om han virkelig elsker deg og klarer å holde sammen med deg uansett. han er bare 24, du er 19, du har 6 år igjen før han blir 30, og som regel så får kvinner barn om 5-6 år etter fylt 19 :) Så du får tid til å ta master til og med på Universitetet for eksempel før han blir 30! :)

Gjest WendyClear
Skrevet

Unskyld meg men! Jeg lurer på en ting og de tingene er at.

Hvorfor kaller du deg selv Anne Shirley??

Er du fann av henne eller? Er det favoritt filmen din?

Du er den eneste som kaller deg "Anne Shirley".

Synd at du ikke kalte deg for Hannah Montana.

Det hadde kledd deg mye bedre, synes jeg.

Beklager men jeg var litt nysgjerrig på hvorfor du kaller deg selv Anne Shirley.

Har ingenting i mot det, men kanskje du burde forandre det.

Men jeg skal ikke bestemme over deg, så beklager.

Det er faktisk ditt valg, jeg bare lurte fordi at mange driver å komenterer det.

Så beklager at jeg lurte litt på det.

Ha en fin og koselig dag!

hahaha whaat?

Tilbake til saken:

Hvis ikke du vil ha barn enda kan ikke typen din tvinge deg. Snakk med han om det, vi har på KG kan neppe løse problemet bedre enn dere kan selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...