xiliita Skrevet 29. april 2010 #1 Skrevet 29. april 2010 Jeg synes det høres så morsomt og lærerikt ut å dra til enten Australia, Canada, USA, eller andre steder for å lære språket bedre, og jeg har veldig lyst å bli flink i engelsk før jeg starter på bachelorgraden jeg skal ta. (Den dag i dag kvier jeg meg litt for å snakke engelsk). Jeg tenker på å dra med EF og gå på skole i 5-9 uker, men har ikke bestemt meg helt for hvor enda, selvom USA er fristende.. Noen som har vært med på språkskole som har noen erfaringer å dele? Eller er det noen andre som har samme drømmen som jeg, å komme seg litt bort, til en annen kultur, andre mennesker, annet språk, om enn bare for et par måneder? Jeg har tidligere aldri vært på lange ferier, og har bare vært på èn "syden"reise utenom Norden, så dette kommer til å bli en helt ny opplevelse, jeg må bare bli sikker på at jeg tør først!
xiliita Skrevet 1. mai 2010 Forfatter #2 Skrevet 1. mai 2010 Ingen som har gått på språkskole/skal dra på språkskole?
Gjest AnonymBruker Skrevet 1. mai 2010 #3 Skrevet 1. mai 2010 Jeg har hatt veldig lyst til dette i mange år, men har aldri blitt noe av(hovedsaklig grunnet penger - får det ikke sponsa av foreldre og har ikke jobbet før det siste året;)). Så nå har jeg bestemt meg for å flytte til USA for 1år :O Vil bare si lykke til om du velger å dra, har lest at mange lærer en del, og uansett er det en opplevelse for livet!
Gjest AnonymBruker Skrevet 1. mai 2010 #4 Skrevet 1. mai 2010 Jeg har vært på språkskole i regi av EF - men det er nå over ti år siden... Jeg dro da jeg var ferdig med artium og syntes jeg falt litt mellom to stoler. De andre studentene var enten yngre enn meg (rundt 16) eller mye eldre (30+). Vær også obs på at selv om undervisningen forsåvidt er god så vil mest sannsynlig du være den beste i engelsk sammenlignet med de andre studentene. Veeeldig mange som knapt kunne presentere seg, og tilbrakte dagene med studenter fra "sine" land og brukte sitt eget språk (kremt*japansk*kremt). Men for all del - jeg hadde et kjempefint opphold, men hadde kanskje forestilt meg at det ville være litt mer givende rent sosialt....
xiliita Skrevet 1. mai 2010 Forfatter #5 Skrevet 1. mai 2010 Jeg har hatt veldig lyst til dette i mange år, men har aldri blitt noe av(hovedsaklig grunnet penger - får det ikke sponsa av foreldre og har ikke jobbet før det siste året;)). Så nå har jeg bestemt meg for å flytte til USA for 1år :O Vil bare si lykke til om du velger å dra, har lest at mange lærer en del, og uansett er det en opplevelse for livet! Oi, skal du bare flytte for å jobbe da eller? Tøft gjort iallefall! Det tror jeg aldri jeg hadde turt! Føler jeg må ha et slags opplegg rundt meg, ellers blir jeg så usikker..
xiliita Skrevet 1. mai 2010 Forfatter #6 Skrevet 1. mai 2010 Jeg har vært på språkskole i regi av EF - men det er nå over ti år siden... Jeg dro da jeg var ferdig med artium og syntes jeg falt litt mellom to stoler. De andre studentene var enten yngre enn meg (rundt 16) eller mye eldre (30+). Vær også obs på at selv om undervisningen forsåvidt er god så vil mest sannsynlig du være den beste i engelsk sammenlignet med de andre studentene. Veeeldig mange som knapt kunne presentere seg, og tilbrakte dagene med studenter fra "sine" land og brukte sitt eget språk (kremt*japansk*kremt). Men for all del - jeg hadde et kjempefint opphold, men hadde kanskje forestilt meg at det ville være litt mer givende rent sosialt.... Er jo dumt om folk bare holder seg til "sine egne", når man drar for å lære, og man lærer vel ikke bedre enn om man rett og slett er nødt til å prate med andre på et annet språk enn sitt eget.. Får håpe folk har endret innstillingen noe på ti år da!
Gjest AnonymBruker Skrevet 1. mai 2010 #7 Skrevet 1. mai 2010 Skal bli au pair, så blir jobbing, og har et slags opplegg rundt Gruer meg litt, men tror det blir veldig bra!
Fandenivoldsk Skrevet 2. mai 2010 #9 Skrevet 2. mai 2010 Jeg drar til Toronto i begynnelsen av September med EF! blir der fram til jul, tenker jeg, skal gå på skole til slutten av November gleder meg!! Er jo en stund til jeg reiser ennå, så har ikke så mye erfaringer å dele ennå. Men hittil har EF vært flink til å gi informasjon, fikk vite alt jeg trengte veldig raskt har også fått tilbud om hjelp med flybilletter ol. Satser på at dette blir megabra, jeg gleder meg!! :D
xiliita Skrevet 3. mai 2010 Forfatter #10 Skrevet 3. mai 2010 Morsomt! Skal du bo hos vertsfamilie da, eller vil du bo på andre måter?
Fandenivoldsk Skrevet 3. mai 2010 #11 Skrevet 3. mai 2010 Vertsfamilie tenker det blir en fin "inngangsbillett" til å ta del i de lokales liv og virkelig praktisere talemåten i tillegg til språket
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå