Riskrem Skrevet 1. mai 2010 #21 Skrevet 1. mai 2010 10000 ord høres mye ut for en bacheloroppgave. Min bacheloroppave i statsvitenskap skulle være maks 5000 ord. Kunne skrevet det på en helt ja.
Kanutte Skrevet 1. mai 2010 #22 Skrevet 1. mai 2010 Om du klarer det på en helg eller ei kommer vel ann på forarbeidet ditt. Mye av den tiden jeg bruker på å skrive oppgaver går med til å strukturere og tenke gjennom det hele, og lese meg opp på stoffet. Jeg sitter nå i innspurten av en masteroppgave og har mye igjen å gjøre de neste 14 dagene, men satser på at jeg skal kunne klare det.
Gjest Bond Skrevet 1. mai 2010 #23 Skrevet 1. mai 2010 (endret) Om man ikke har gjort forarbeid - nei. Om man har gjort mye forarbeid - dvs har klar problemstilling og forskningsspørsmål, har allerede lest materialet/teori man trenger og har data klart - kanskje. Det er ikke noe problem å produsere et vanlig diskusjons-paper av 7000 ord på en dag/helg, men bacheloroppgave burde inneholde litt mer. Data-analyse tar ofte litt mer tid enn man først tror. PS - må ikke bacheloroppgaver godkjennes av veileder først? Jeg hadde nok aldri godkjent en slik oppgave (og tro meg, det er godt synlig om noe har blitt skrevet i hastverk). Endret 1. mai 2010 av Bond
Vanya Skrevet 1. mai 2010 #24 Skrevet 1. mai 2010 Jeg synes det er rart at mange svarer etter "antall ord." Ja, det har selvfølgelig litt å si, men i mine øyne er det minst like vanskelig å skrive kort og godt om et omfattende tema. Det er jo tross alt det man skal gjøre i en bacheloroppgave. Selv skrev jeg avsluttende oppgave på 12 500 ord. Jeg brukte 5 måneder på hele prosessen. Hvorvidt TS har et greit utgangspunkt avhenger vel også av om hun har gjort noe research. Hvis hun har bøker, oppslagsverk og andre kilder enn Internett tilgjengelig, og gjerne satt seg inn i det som står der, er det enklere enn hvis hun må begynne helt fra scratch. Likevel - jeg vil tro det er vanskelig å sette seg inn i et emne så godt på så kort tid. Dersom målet er å bestå (uavhengig av karakter), kan det gå, men denne karakteren teller jo litt, da. Lykke til, TS.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå