Gjest AnonymBruker Skrevet 29. april 2010 #1 Skrevet 29. april 2010 Hei.. Har skjedd noe leit i familien min, så jeg har ikke klart å begynne med bacheloroppgaven min.. Tenkte å begynne nå, har bare fått skrevet en side og oppsettet før det skjedde.. Er det mulig å rekke noe sånt nå? Jeg klarer ikke helt å forstå at det kan være mulig å skrive den på så kort tid, men hvis jeg ikke tar den nå, får jeg kanskje ikke begynt å jobbe før til neste år?
Gjest AnonymBruker Skrevet 29. april 2010 #2 Skrevet 29. april 2010 Alt er mulig hvis du går inn for det Men om oppgaven blir bra eller ikke er kanskje det store spørsmålet? Sett deg opp en disposisjon, jobb ut i fra den. Dette kan gå! Lykke til
Tabris Skrevet 29. april 2010 #3 Skrevet 29. april 2010 Du kan søke om utsettelse, slik at du kan levere i august.
juliane Skrevet 29. april 2010 #4 Skrevet 29. april 2010 Hvor langt skal du skrive, og hvilket fag studerer du? Hvis du tror du klarer å få skrapt sammen nok sider ville jeg gjort et forsøk. Bare husk på at du ikke har tid til flisespikkeri eller omveier, bestem deg for den aller enkleste måten å gjøre det på, og kjør akkurat den planen hele veien. Lykke til!
Gjest Bianca26 Skrevet 29. april 2010 #5 Skrevet 29. april 2010 Hei.. Har skjedd noe leit i familien min, så jeg har ikke klart å begynne med bacheloroppgaven min.. Tenkte å begynne nå, har bare fått skrevet en side og oppsettet før det skjedde.. Er det mulig å rekke noe sånt nå? Jeg klarer ikke helt å forstå at det kan være mulig å skrive den på så kort tid, men hvis jeg ikke tar den nå, får jeg kanskje ikke begynt å jobbe før til neste år? Jeg brukte 5 måneder på å planlegge, finne litteratur, var på veiledning hos lærer, og på å skrive oppgaven... Så en helg høres vanskelig ut..
Gjest AnonymBruker Skrevet 29. april 2010 #6 Skrevet 29. april 2010 Jeg skal skrive 10000 ord, og har bare 1000, de brukte jeg to uker på... Lover ikke godt dette.. Kanskje jeg bare skal hoppe i det og forsøke. Vil jo helst bli ferdig nå, men hadde jo egentlig ønsket meg en god karakter siden jeg har et bra vitnemål ellers. Har jo en stund til å lese på muntlig, og hvis jeg gjør det bra der, hjelper jo det på. Bare tenkte om det var fysisk mulig å skrive 9000 ord på en helg. Takk for svar og lykkeønskninger iallfall
Gjest Bianca26 Skrevet 29. april 2010 #7 Skrevet 29. april 2010 Jeg skal skrive 10000 ord, og har bare 1000, de brukte jeg to uker på... Lover ikke godt dette.. Kanskje jeg bare skal hoppe i det og forsøke. Vil jo helst bli ferdig nå, men hadde jo egentlig ønsket meg en god karakter siden jeg har et bra vitnemål ellers. Har jo en stund til å lese på muntlig, og hvis jeg gjør det bra der, hjelper jo det på. Bare tenkte om det var fysisk mulig å skrive 9000 ord på en helg. Takk for svar og lykkeønskninger iallfall Å da var det en mye mindre oppgave enn det vi skulle ha. Ja da går det kanskje, men tror ikke du får toppkarakter på den.
Gjest Iah Skrevet 29. april 2010 #8 Skrevet 29. april 2010 Ja, det bør være mulig. Kjenner en som skrev oppgaven natta før den skulle leveres og besto. Nå hadde han riktignok funnet frem materiale han skulle bruke tidligere, og da er jo mye av jobben gjort. Dessuten var oppgaven liten ca 15 sider.
-Carrie Skrevet 29. april 2010 #9 Skrevet 29. april 2010 10 000 ord i løpet av en helg burde være overkommelig det men da kan man ikke bruke for mye tid på å lete frem og bearbeide ting. Lykke til
MissStiles Skrevet 29. april 2010 #10 Skrevet 29. april 2010 En helg høres kort ut. Jeg har hørt om folk som har skrevet bachelor/master oppgaver på 1 uke eller mindre. Det går vel ann men det spørs hvor bra oppgaven blir hvis du ikke har nok tid til å gjøre alt riktig osv. Jeg holder faktisk på med en bachelor oppgave selv. Ikke kommet særlig langt. Over 1 mnd til jeg skal levere. Har begynt å få litt panikk. Men jeg og hun som jeg skriver sammen med, skal lage en plan for de neste ukene så skal vi nok klare det. Hvis vi begge vil og er innstilt på det.
Green Lady Skrevet 30. april 2010 #11 Skrevet 30. april 2010 Jeg og en kamerat skulle skrive om Oslo Børs. En måned før innlevering valgte de å avslutte samarbeidet. Vi stod da på bar bakke, og alt arbeidet vi hadde gjort i fem måneder, var totalt verdiløst. Det endte med at vi valgte å skrive om Vikingfjord Vodka. Vi kom opp med mange problemstillinger, valgte den beste, utformet et spørrekjema i hui og hast, sendte dette ut og ventet på svar. Vi hadde vel spørrekjemaet ute i 1,5-2 uker. Inne i denne perioden hadde vi også en kjempestor eksamen. 1 uke før innlevering, satte vi oss ned og skrev de første ordene på oppgaven. Vi var to stk, og vi satt 16 timer på skolen hver dag den uken. Vi leverte 20 timer før fristen gikk ut, og fikk en B. Vi hadde klart oss på kanskje 5 dager, men da hadde vi ikke fått en B. Men en helg? Neppe. Ikke engang som to stykker. Hadde jeg vært i dine sko, hadde jeg tatt den til neste år. Da har du god tid på deg, og kan skrive en god oppgave. Om du slenger sammen noe på en helg, vil det skinne igjennom oppgaven din, og du vil sannsynligvis slite med å få en karakter over C eller D. Hos oss var det viktig å bruke mye ekstern litteratur, og ikke bare pensum. Det tok mye tid å søke opp andre bøker, og finne noe i de vi kunne bruke. Men dersom du er fullt i gang, lykke til! Klarer du å skrive på en helg og få en god karakter - da kan du jaggu være stolt av deg selv!
Gjest Bianca26 Skrevet 30. april 2010 #12 Skrevet 30. april 2010 Råd TS. ikke for å være spydig. men hva med å begynne å skrive oppgaven nå med en gang istedet for å diskutere her?
juliane Skrevet 30. april 2010 #13 Skrevet 30. april 2010 Råd TS. ikke for å være spydig. men hva med å begynne å skrive oppgaven nå med en gang istedet for å diskutere her? Ts har da ikke svart i denne tråden de siste 26 timene såvidt jeg kan se.
Gjest Bianca26 Skrevet 30. april 2010 #14 Skrevet 30. april 2010 Ts har da ikke svart i denne tråden de siste 26 timene såvidt jeg kan se. åja kanskje nun er i gang med oppgaven da
Violetsky Skrevet 30. april 2010 #15 Skrevet 30. april 2010 Jeg tror du kan klare det! Sitter selv og skriver bachelor nå og skriver lett 1000 ord på et par timer. Når jeg skriver bryr jeg meg ikke særlig om språk og grammatikk, for hvis jeg begynner med å pirke på setningene underveis, går det alt for tregt med meg. Dette er noe jeg ordner senere. Du må rett og slett bare sette deg ned og skrive! Kanskje du kan få noen til å lese gjennom teksten din også, f.eks at du sender litt og litt etterhvert som du er ferdig med de forskjellige delene. Det er lett å se seg blind på egne tekster Masse lykke til!
Gjest AnonymBruker Skrevet 30. april 2010 #16 Skrevet 30. april 2010 En helg høres kort ut. Jeg har hørt om folk som har skrevet bachelor/master oppgaver på 1 uke eller mindre. Det går vel ann men det spørs hvor bra oppgaven blir hvis du ikke har nok tid til å gjøre alt riktig osv. Jeg holder faktisk på med en bachelor oppgave selv. Ikke kommet særlig langt. Over 1 mnd til jeg skal levere. Har begynt å få litt panikk. Men jeg og hun som jeg skriver sammen med, skal lage en plan for de neste ukene så skal vi nok klare det. Hvis vi begge vil og er innstilt på det. Eh, master på ei uke? Da bør man stryke. Bacheloroppgaven skal bestå av variert kildemateriale og du skal vise forståelse for emnet. Med mindre ts har et absurd enkelt emne tror jeg det blirvanskelig.
Gjest yojo Skrevet 30. april 2010 #17 Skrevet 30. april 2010 Har du funnet litteratur og har problemstilling og alt klart, så ville jeg tro du får det til. Er målet å stå (eller litt bedre) går det nok bra, men tror heller ikke du får noe topp karakter. Det viktigste er å stå, lykke til
jegerjeger Skrevet 30. april 2010 #18 Skrevet 30. april 2010 En helg høres kort ut. Jeg har hørt om folk som har skrevet bachelor/master oppgaver på 1 uke eller mindre. Det går vel ann men det spørs hvor bra oppgaven blir hvis du ikke har nok tid til å gjøre alt riktig osv. Jeg holder faktisk på med en bachelor oppgave selv. Ikke kommet særlig langt. Over 1 mnd til jeg skal levere. Har begynt å få litt panikk. Men jeg og hun som jeg skriver sammen med, skal lage en plan for de neste ukene så skal vi nok klare det. Hvis vi begge vil og er innstilt på det. Skrev Bachelor på en uke. Fikk A. Og hadde ikke data på forhånd. Jobbet døgnet rundt. En helg er no way for meg...
jegerjeger Skrevet 30. april 2010 #19 Skrevet 30. april 2010 Skrev Bachelor på en uke. Fikk A. Og hadde ikke data på forhånd. Jobbet døgnet rundt. En helg er no way for meg... leverte 20 min før fristen gikk ut. Yikes!
tineline Skrevet 1. mai 2010 #20 Skrevet 1. mai 2010 Det kommer vel helt an på om man er god til å skrive eller ikke. Jeg leverte masteren min to uker etter at mine siste eksperimenter var fredig, og da var oppgaven også hos veileder noen dager. Men jeg hadde selvsagt gjort alt forarbeidet! Den mest effektive dagen skrev jeg 11 sider på diskusjonen. Det er omtrent 4500 ord.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå