Gjest Jente Skrevet 29. april 2010 #21 Skrevet 29. april 2010 Her burde vel kanskje barnevernet kobles inn.. Nei?? definitivt ikke..
Gjest Ludovie Skrevet 29. april 2010 #22 Skrevet 29. april 2010 Jeg er enig med Piper i at du bør ta kontakt med helsesøster. Fortell henne at du drikker og fester og at du har sex med mange gutter, og at du trenger hjelp med å komme ut av dette. Helsesøster vil ikke fordømme deg, men hjelpe. Løs er du forresten ikke. Legg dette bak deg og kom deg videre i livet, så vil du få det så mye bedre.
Piper Skrevet 29. april 2010 #23 Skrevet 29. april 2010 Jeg føler at mange av dere dømmer meg istedenfor å gi meg råd om hva jeg kan gjøre? Du ahr fått et veldig godt råd, oppsøk helsesøster og fortell henne alt du har sagt her inne. Hun ahr taushetsplikt, men kan gi deg mye bedre råd enn noen av oss kan her inne. Hun kan også fortelle deg hva du bør gjøre videre. Eller er du ikke interessert i råd, emn bare i å kverne på alle de sexpartnerene du har hatt?
Gjest navnelapp Skrevet 29. april 2010 #24 Skrevet 29. april 2010 Kjære deg, dette handlar ikkje om å dømme deg. Du har fått tre konkrete råd: 1. Slutt å drikke alkohol. 2. Ta kontakt med helsesøster for å få rettleiing og hjelp. (Det er jo begrensa kva vi kan gjere her ved ein datamaskin. Hadde eg kunna hadde eg komt gjennom skjermen for å hjelpe deg. Eg har ei datter på fjorten sjølv, og veit kva dette går i.) 3. Ta kontroll over din eigen kropp, pass på deg sjølv. Du er ikkje felleseige for mennene i din omgangskrets. Og du skal få eit fjerde råd av meg: Gjer det du kan for å skaffe deg nye vennar på din eigen alder som du kanskje vil syns er litt kjedelege i byrjinga, men som kan vere med på å redde helsa og livet ditt. Du er mentalt ikkje moden nok til å leve eit slikt liv, du treng å bli teken vare på. Det var difor eg spurte kvar foreldra dine er. Dei tek ikkje ansvar for deg, det må dei gjere sjølv om du avviser dei på ulike måtar.
Gjest missi sissel Skrevet 29. april 2010 #26 Skrevet 29. april 2010 Til ts ! mange av de som er her inne overreagerer synes jeg, det er helt vanlig for folk på din alder og holde på med gutter og å drikke. (det kan ingen forvente at du skal stoppe med). Du er fremdeles ung, så fest og ha det morro og lev livet. Min datter har også debutert seksuelt og er 15 år, og det er ingenting galt ved det. Så du har ikke et problem, du er bare en helt vanlig tenåringsjente
Gjest Jente 14 Skrevet 29. april 2010 #27 Skrevet 29. april 2010 Til ts ! mange av de som er her inne overreagerer synes jeg, det er helt vanlig for folk på din alder og holde på med gutter og å drikke. (det kan ingen forvente at du skal stoppe med). Du er fremdeles ung, så fest og ha det morro og lev livet. Min datter har også debutert seksuelt og er 15 år, og det er ingenting galt ved det. Så du har ikke et problem, du er bare en helt vanlig tenåringsjente Er du helt seriøs nå? der ble jeg lettet skal jeg si deg.. men jeg er litt uenig med deg at man skal bare feste og ha det morro, for jeg må innrømme å ha overdrevet festingen litt.. men hvorfor skal jeg oppsøke helsesøster hvis det er så vanlig da folkens? Blir forvirret!
Gjest Ludovie Skrevet 29. april 2010 #28 Skrevet 29. april 2010 (endret) Til ts ! mange av de som er her inne overreagerer synes jeg, det er helt vanlig for folk på din alder og holde på med gutter og å drikke. (det kan ingen forvente at du skal stoppe med). Du er fremdeles ung, så fest og ha det morro og lev livet. Min datter har også debutert seksuelt og er 15 år, og det er ingenting galt ved det. Så du har ikke et problem, du er bare en helt vanlig tenåringsjente 1. Nei, det er ikke vanlig for fjortenåringer å feste mange ganger i uka og ha sex med mange gutter. 2. En sånn livsstil er ikke bra for en, og spesielt ikke når man er så ung som 14 år. Endret 29. april 2010 av Ludovie
Gjest missi sissel Skrevet 29. april 2010 #29 Skrevet 29. april 2010 1. Nei, det er ikke vanlig for fjortenåringer å feste mange ganger i uka og ha sex med mange gutter. 2. En sånn livsstil er ikke bra for en, og spesieltikke når man er så ung som 14 år. Hun er bare 14 år ??? :søvn: husker da jeg var på den alderen..
Gjest AnonymBruker Skrevet 29. april 2010 #30 Skrevet 29. april 2010 Ærlig talt, tror du selv at dette er normalt? Bruker du prevensjon da? Hvis du ikke husker alle gangene du har hatt sex har du kanskje ikke brukt kondom heller? Har du testet deg for kjønnssykdommer?
Gjest Jente 14 Skrevet 29. april 2010 #31 Skrevet 29. april 2010 Ærlig talt, tror du selv at dette er normalt? Bruker du prevensjon da? Hvis du ikke husker alle gangene du har hatt sex har du kanskje ikke brukt kondom heller? Har du testet deg for kjønnssykdommer? Jeg vet ikke jeg, det var derfor jeg spurte her.. men deres meninger er hvis veldig delt.. noen sier jeg bør søke hjelp og at dette er unormalt og andre sier at det er normalt for tenåringsjenter og at jeg bare skal ha det moro!
Gjest Ludovie Skrevet 29. april 2010 #32 Skrevet 29. april 2010 Hun er bare 14 år ??? :søvn: husker da jeg var på den alderen.. Jeg husker også da jeg var på den alderen. Verken sex eller festing sto på agendaen, verken hos meg eller blant mine venninner. Det var noen veldig få jenter på skolen min (en skole med flere hundre elever) som levde på samme måte som ts, og jeg har inntrykk av at de ikke har vært spesielt glade for dette i ettertid.
Gjest AnonymBruker Skrevet 29. april 2010 #33 Skrevet 29. april 2010 Du svarte ikke på spørsmålet om prevensjon. Én skriver at det er normalt, resten skriver at det ikke er det..
Gjest miss sissel Skrevet 29. april 2010 #34 Skrevet 29. april 2010 Jeg husker også da jeg var på den alderen. Verken sex eller festing sto på agendaen, verken hos meg eller blant mine venninner. Det var noen veldig få jenter på skolen min (en skole med flere hundre elever) som levde på samme måte som ts, og jeg har inntrykk av at de ikke har vært spesielt glade for dette i ettertid. igjen.. :søvn: dessuten tror jeg de fleste er enige i at tenåringsjenter skal få ha det moro? man lever bare en gang ikke sant? noen andre innspill?
Gjest Jente 14 Skrevet 29. april 2010 #35 Skrevet 29. april 2010 Du svarte ikke på spørsmålet om prevensjon. Én skriver at det er normalt, resten skriver at det ikke er det.. ja, jeg bruker prevensjon
Gjest AnonymBruker Skrevet 29. april 2010 #37 Skrevet 29. april 2010 Jeg husker også da jeg var på den alderen. Verken sex eller festing sto på agendaen, verken hos meg eller blant mine venninner. Det var noen veldig få jenter på skolen min (en skole med flere hundre elever) som levde på samme måte som ts, og jeg har inntrykk av at de ikke har vært spesielt glade for dette i ettertid. Jeg har samme erfaring. Jeg hadde sex første gang da jeg var 16, og det var da de fleste av mine venninner også begynte, det var også da vi begynte med festing for fullt. Da jeg var 14 var det kun ei i klassen som hadde hatt sex og festet mye. Hun fikk to barn før fylte 19 år, og har ikke fullført første året på vgs engang..
Gjest Jente 14 Skrevet 29. april 2010 #38 Skrevet 29. april 2010 hvem skal jeg høre på? de som ber meg om å ha det moro og leve livet eller de som bør meg slutte med alkohol og sex? Kan noen komme med ærlige meninger..
Gjest AnonymBruker Skrevet 29. april 2010 #39 Skrevet 29. april 2010 ja, jeg bruker prevensjon Kondom, p-piller? Eller hva? Husk at det kun er kondom som beskytter mot kjønnssykdommer, og det er mye mer utbredt med kjønnssykdommer enn man skulle tro.
Gjest Jente 14 Skrevet 29. april 2010 #40 Skrevet 29. april 2010 Når jeg hører om andre erfaringer gir det meg skikkelig lyst til å slutte med alkohol. skal prøve å ikke feste i helgen
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå