Gjest AnonymBruker Skrevet 29. april 2010 #1 Skrevet 29. april 2010 Min hannhund (en norsk champion) ble brukt til å pare en tispe i februar. Vi fylte ut en norsk kennel klubbs forhåndsregistrering sammen og en personlig kontrakt hvor det stod at; hannhundeier får kr 1800 for paring og kr 1800 per valp. Det første beløpet betales innen to uker. Kontrakten ble signert, men etter to uker hadde det ikke kommet noen penger inn på kontoen. Jeg begynte å ringe og han sa at det skulle han ordne så fort som mulig. Ingenting skjedde og hver gang jeg maste sa han at det hadde han glemt og at han skulle ordne det i løpet av dagen. 6 valper ble født, og fortsatt ingen penger å se. Jeg fortsatte å mase, og nå har det endt med at han ikke tar telefonen. En veldig frustrende situasjon, da de virket veldig hyggelige i begynnelsen. Lurer på om noen har vært bort i en lignende situasjon, og har noen tips om hvordan jeg skal gå frem for at noe blir gjort. Setter stor pris på tips:)
Tabris Skrevet 29. april 2010 #2 Skrevet 29. april 2010 Det første jeg ville gjort var å ta kontakt med kennelklubben og forklart situasjonen slik at vedkommende ble kjent i miljøet som en useriøs oppdretter som ikke gjør opp for seg. Når det gjelder selve pengene, så tror jeg du kan sende dem en faktura på beløpene, for deretter å fortsette med purring og inkassovarsel. Men jeg kjenner ikke helt til detaljene for hvordan dette gjøres som privatperson.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå