Gjest AnonymBruker Skrevet 29. april 2010 #1 Skrevet 29. april 2010 Kan jeg legge ved kvittering for alkohol som jeg kjøpte til middagen når jeg var på arbeidsreise på reiseregningen? Er det noen regler på dette?
LukaFrost Skrevet 29. april 2010 #2 Skrevet 29. april 2010 Det må du nesten spørre arbeidsgiveren om.
Gjest AnonymBruker Skrevet 29. april 2010 #3 Skrevet 29. april 2010 Så vidt meg bekjent brukes stort sett Statens reiseregulativ ved reiser/reiseregninger. Der et det et fast beløp for hvert måltid (frokost X kr, lunsj X kr og middag X kr). Spiser/drikker du for mer enn dette, må det dekkes av deg personlig. Er i alle fall sånn jeg har forsått det, og slik det praktiseres her.
Gjest AnonymBruker Skrevet 29. april 2010 #4 Skrevet 29. april 2010 Der jeg arbeider, følger vi statens reiseregulativ som vi plikter å gjøre,men alkohol dekker vi ikke unntagen det er representasjonskostnader.
babord Skrevet 29. april 2010 #5 Skrevet 29. april 2010 Der jeg har jobbet har alkohol kun vært inkludert dersom det var i forbindelse med representasjonsmiddager sammen med kunder der bedriften tar hele regningen. Ellers er alkohol en privat utgift.
Athene Skrevet 29. april 2010 #6 Skrevet 29. april 2010 Vi reiser på regning, og for refundert det vi bruker da vi er på reise. Inkludert alkohol. Men arbeidsiver ville nok sagt fra om det var snakk om et-par glass til middag. Så det er opp til din arbeidsgiver, du må nesten spørre nærmeste overordnede og lønnsavdeling.
Gjest AnonymBruker Skrevet 29. april 2010 #7 Skrevet 29. april 2010 Du bør spørre arbeidsgiver om de dekker alkoholkostnadene, for arbeidsgiver vil ikke få skattemessig fradrag for alkoholkostnadene med mindre de er en del av fradragsberettiget representasjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå