Gå til innhold

Gjestehets

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Madam Felle

Det var ikke meg Tex svarte i den tråden jeg henviser til, og jeg var vel ganske nøytral, hverken totalt uenig eller totalt enig. Likevel reagerte jeg på at jeg syntes hun svarte unødvendig krast. Gidder ikke sette meg ned å lese igjennom for å finne eksempler, det er heller ikke poenget her. Vil bare tipse Tex om at hun av og til (kanskje når hun er spesielt engasjert?) kan svare på en måte som er lite diplomatisk og sårende for den som mottar svaret.

Det går fint å svare på en måte som er hyggelig selv om en er uenig med folk, men det krever en del mere omtanke før en trykker "OK".

Når en blir engasjert går det ofte fort på tastaturen, en skriver det en tenker der og da, og det må en få lov til.

Jeg personlig synes vel mange har medfølelse med folk som har vært utro som sliter nå, som mener at det er helt ok å eksludere stedatter fra bryllup, som mener at en skal tenke seg grundig om før en velger å fortelle til mannen sin at en har vært utro, At en skal tenke seg grundig om før en forlater mannen for elskeren eller konen for elskerinnen. Hvorfor skal en ikke der få lov til å si sin mening?

Jeg mener det er forkastelig at en vil eksludere stedatter fra bryllupet, råtten å være utro, mener en får stå for valget en tok i det en var utro, la mannen få finne seg en som fortjener han. Dette er mine meninger, og er det noen som er for hårsår til å høre dem, da får de slutte å legge inn innlegg på et slikt forum som dette.

Tex må få lov til å uttale seg på sin måte uten at noen skal fordømme henne av den grunn, det er HENNES meninger, og det må folk tåle å høre her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Dere spør etter hvor Tex direkte har vært ond, og her har dere ett sted:

http://forum.kvinneguiden.no/viewtopic.php...highlight=angst

Det var jeg som skrev temaet, første gang jeg gjorde det, og kommentaren til Tex gjorde utrolig vondt. Folk som ikke har angst har ikke peiling på hvordan sånne lite forståelses fulle menneskers tilfeldige kommentarer kan ødelegge!!!!

Dette er ett av MANGE beviser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når en blir engasjert går det ofte fort på tastaturen, en skriver det en tenker der og da, og det må en få lov til.

Jeg personlig synes vel mange har medfølelse med folk som har vært utro som sliter nå, som mener at det er helt ok å eksludere stedatter fra bryllup, som mener at en skal tenke seg grundig om før en velger å fortelle til mannen sin at en har vært utro, At en skal tenke seg grundig om før en forlater mannen for elskeren eller konen for elskerinnen. Hvorfor skal en ikke der få lov til å si sin mening?

Jeg mener det er forkastelig at en vil eksludere stedatter fra bryllupet, råtten å være utro, mener en får stå for valget en tok i det en var utro, la mannen få finne seg en som fortjener han. Dette er mine meninger, og er det noen som er for hårsår til å høre dem, da får de slutte å legge inn innlegg på et slikt forum som dette.

Tex må få lov til å uttale seg på sin måte uten at noen skal fordømme henne av den grunn, det er HENNES meninger, og det må folk tåle å høre her inne.

Les det jeg skriver en gang til. Jeg sier jo at man må få lov til å mene det man mener og være uenig. Men man kan uttrykke det på forskjellige måter.

Og en kan selvfølgelig uttrykke seg på måter som er både frekke og sårende, men da må en også forvente at folk reagere på ikke-fullt-så-hyggelige måter tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[

Og en kan selvfølgelig uttrykke seg på måter som er både frekke og sårende, men da må en også forvente at folk reagere på ikke-fullt-så-hyggelige måter tilbake.

Hvor går da grensen på hva folk synest er frekkt og upassende?

Skal vi bare jatte med, og gi det svaret personen ønsker? Det er enkelte som blir sure og forbannet hver gang svaret ikke går i deres favør, og da er de kjapt ute med å fortelle hvor frekke, sårende og upassende svaret var..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en av de brukerene som nok har vært lengst her inne på Bryllups-forumet og som godt kjenner til både hets og sure kommentarer av både Tex og av andre brukere.

Personlig er jeg kjempelei av styge kommentarer som går direkte på noens personlighet. Ja, vi har lov til å være uenige og vi har lov til å si vår mening, men i det øyeblikket man hetser andre og det går på person, ja da synes man har gått over streken. Men å komme med en ærlig kommentar om en kjole synes jeg er helt greit, selvom man synes at den er verdens styggeste. Men å si at brukeren er dum fordi hun liker denne kjolen, det synes jeg er et ovetramp!

Jeg har selv vært utsatt for uendelig mange sure kommentarer om min tilværelse her inne på KG, men jeg har heldigvis ikke tatt det innover meg. I tillegg synes jeg moderatorene gjør en god jobb med å rydde opp i usaklige kommenater.

I tillegg må jeg si at nå er det jo en gang slik at når man skriver innlegg slik som her på KG, er det vanskelig å tolke ironi og ting kan fort misforståes. Innimellom bør nok folk være litt mindre hårsåre, men samtidig bør man vokte seg for at det man skriver kan misforstås.

Håper etterhvert at de sure gjestene heller kan skaffe seg et nick slik at man kjenner de igjen og at de er såpoass voksne at de heller sende en PM om de skulle ha sure kommentarer å komme med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Ragnhild skrev: "Og en kan selvfølgelig uttrykke seg på måter som er både frekke og sårende, men da må en også forvente at folk reagere på ikke-fullt-så-hyggelige måter tilbake."

Akkurat! Er man pysete skal man ikke legge opp til å bli 'halshugget' ved å bruke skarp språkbruk. Uansett er det helt greit å være litt hårsår også, om man bare greier å legge det bak seg etterpå.

La Flaca (litt hårsår :wink: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *marte*, unplugged

Skal vi bare jatte med, og gi det svaret personen ønsker? Det er enkelte som blir sure og forbannet hver gang svaret ikke går i deres favør, og da er de kjapt ute med å fortelle hvor frekke, sårende og upassende svaret var..

Det er noe som heter konstruktiv kritikk. Det er spesielt gjester som kommer med lite konstruktivt, ofte oppkonstruert kritikk, bare for å skape debatt. Det er vel det denne tråden ble opprettet for å diskutere, ikke om Tex er ond eller ikke? Stå på Tex, synes du har masse å bidra med jeg :trøste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Hente teskje*

Noen ganger er folk for hårsåre. Noen ganger er det vanskelig å si, og en bør uansett tåle litt. Siden det ikke var jeg som startet tråden jeg henviser til, og heller ikke hadde særlig sterke meninger der, bør det kanskje være et hint når jeg sier at jeg oppfattet svaret som frekkt? Som du sier, det er umulig å trekke en klar grense, med det betyr ikke at det ikke finnes noen svar som er for frekke og for upassende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hallo???

Var det ingen som så mitt innlegg hvor Tex direkte latterligjorde meg da jeg stod fram med min angst!!??!!!Er ikke dette bevis nok på att hun går laaaaangt over streken, og att dette ikke er meninger men ondskap!!?? :o :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tex, det jeg tror mange reagerer på er at du stiller uhorvelig mange spørsmål om detaljer så små at de knapt er merkbare og når du ikke får den responsen/svarene du ønsker så har du lett for å hisse deg opp og spre litt småsure svar i både dine egne tråder og andres- da skjønner jeg at folk blir oppgitt.

Jeg husker jeg spurte deg for en tid tilbake om hva som var viktigst, det at du skulle gifte deg med mannen du elsker eller blondekanten på assisterende brudepikes venstre sokk (satt på spissen)- og du ble skikkelig fornærmet og plutselig gikk du inn i en "Bibelsk" fase hvor du ble så from at du ville fått en hvilken som helst bestemor fra Ryfylkeheiene Indremisjonslag til å slå salto.

Bevares, det er fint at du gleder deg til ditt eget bryllup og jeg tror ingen her ikke unner deg den lykken men du er så ekstrem, og jeg tror du kommer til å få store problemer når bryllupet ditt er over.

Og jeg er helt enig med deg Tex i at folk må se og logge seg inn når de skal svare.

Mae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er i allefall sikkert :

Her på KG MÅÅÅ jo folk få lov til å si sin mening og bevaremegvel så hårsåre andre folk er, om de reagerer på måten de sier det på!

Sånn av typen : "jeg sier min mening og det gjør jeg samme hva og på hvilken måte JEG vil. Jeg driter i om noen føler seg støtt,- man MÅ tåle å høre andres mening" osv.......

HØFLIGHET og EMPATI er et par flotte ord å ta med seg på veien.....

Snakker ikke om at man skal pakke inn ting man sier, men det går an å gå litt stille i dørene og komme med litt konstruktiv kritikk i stedet ?

Det går an å være uenig, uten å krangle og tillegge folk heller dårlige egenskaper i meningsvekslinger....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg husker jeg spurte deg for en tid tilbake om hva som var viktigst, det at du skulle gifte deg med mannen du elsker eller blondekanten på assisterende brudepikes venstre sokk (satt på spissen)- og du ble skikkelig fornærmet og plutselig gikk du inn i en "Bibelsk" fase hvor du ble så from at du ville fått en hvilken som helst bestemor fra Ryfylkeheiene Indremisjonslag til å slå salto.

:hoho:

Jeg er vanligvis ingen Mae-fan, men denne beskrivelsen var morsom!

Tex: Jeg synes du bidrar med mye fint, men jeg synes også du er for hekta på bryllupsting og jeh synes du svarer utrolig stygt noen ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tex: Jeg synes du bidrar med mye fint, men jeg synes også du er for hekta på bryllupsting og jeh synes du svarer utrolig stygt noen ganger.

Veldig veldig enig! Jeg tror at du ville hatt godt av å roe deg ned noen hakk.

Mae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo???

Var det ingen som så mitt innlegg hvor Tex direkte latterligjorde meg da jeg stod fram med min angst!!??!!!Er ikke dette bevis nok på att hun går laaaaangt over streken, og att dette ikke er meninger men ondskap!!?? :o  :o

Jeg så den.....

Tex: Jeg synes du bidrar med mye fint, men jeg synes også du er for hekta på bryllupsting

Akkurat det ble skrevet om meg i begynnelsen også. Når man begynner å planlegge sitt eget bryllup ligger forventningene skyhøyt, og man glemmer av og til tid og sted, og andre rundt seg. Etterhvert som tiden går blir man mindre fokusert på detaljer, man går på en måte litt lei av bryllupet, og lar også planleggingen ligge nede periodevis. Sånn kommer det sikkert til å være for Tex også. Hun er rimelig hekta nå, men det roer seg sikkert ned.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous
Var det ingen som så mitt innlegg hvor Tex direkte latterligjorde meg da jeg stod fram med min angst!!??!!!Er ikke dette bevis nok på att hun går laaaaangt over streken, og att dette ikke er meninger men ondskap!!?? :o  :o

Jeg så den og kommenterte den, men det er der og da, og jeg legger ikke Tex for hat av den grunn.

Hun er svært opptatt av bryllupet sitt, og som hun sier selv koser hun seg masse her inne.

Det er hennes valg og la henne få gjøre det. Hun kommer faktisk med masse nyttige tips og spør også om masse råd.

Hun kan selvfølgelig være svært skarp i kantene og noen ganger komme med en kommentar som faktisk er på kanten. Men bemerk disse der og da, og ikke jag etter henne over alt.

Alle lærer etterhvert tenker jeg... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...