punkyB Skrevet 29. april 2010 #1 Skrevet 29. april 2010 Noen som har erfaringer med baderomsgulv i betong - terazzo ? Har sett bilder av det og synes det ser fint ut - og må jo være greit med et heldekkende gulv istedenfor fliser. Overflaten blir jo glatt. Regner med at det fungerer bra med varmekabler under ? Kan det bli kaldt/hardt siden det er betonggulv ?
Gjest AnonymBruker Skrevet 29. april 2010 #2 Skrevet 29. april 2010 Har ikke noe svar på det du spør om, ville bare si at jeg tenkte på akkurat det samme etter å ha sett på bildene av den leiligheten du har hentet dette bildet fra. Hele leiligheten har forøvrig fantastiske løsninger, og hadde jeg vunnet i Lotto, så... Det er kanskje for mye reklame å legge ut link, men det er blant de mer stivt prisede på Frogner, for å si det sånn.
punkyB Skrevet 29. april 2010 Forfatter #3 Skrevet 29. april 2010 Ja den leiligheten var flott. Jeg skal prøve å sjekke litt rundt ang. hva dette koster tror jeg - og hvordan det er rent praktisk/vedlikeholdsnessig hvis ikke det dukker opp noe nsom allerede har svaret ! :-)
Amys Skrevet 29. april 2010 #4 Skrevet 29. april 2010 Oo..sånn gulv har jeg lyst på også (i den hypotetiske leiligheten jeg forhåpentligvis skal kjøpe om et års tid). Jeg har ikke noe nyttig å komme med til TS, bare et tilleggsspørsmål: Hvordan legger man et slikt gulv? Selve betongen er jo grei nok, men hvordan får man til "mønsteret", er det steiner som blandes i betongen eller noe annet?
Gjest Marlo Skrevet 29. april 2010 #5 Skrevet 29. april 2010 En i min familie har slikt gulv, og etter hva jeg forstod så hadde han lagt varmekabler - lurer på om det var slik vannbåren varmesystem - og rett og slett helt betong over. Etter å ha glattet dette godt ut og latt det tørke, så gikk han over med en slik poleringsmaskin flere ganger og da kom mønstret frem. Hva slags mønster man får avhenger litt av hva slags betong man bruker etter hva jeg fikk med meg. Det var iallefall veldig lekkert, og kunne ikke finne noe negative sider ved å ha et slikt gulv
Gjest AnonymBruker Skrevet 29. april 2010 #6 Skrevet 29. april 2010 Vi har betonggulv på badet i hytta vår (i hele hytta, forresten). Det er varmekabler under. Jeg synes det er fantastisk. Selvsagt er det hardt å gå på, men samtidig er det mer silkeaktig enn fiser. Jeg synes også det er veldig praktisk. Når det gjelder det tekniske kan jeg ikke svare på så mye, men få iallefall en proff til å legge. Og sørg for at de som skal gjøre det har erfaring med gulvlegging i hus - det er mye rart på markedet har jeg skjønt. Hos oss var det et firma som drev utelukkende med betonggulv og sliping. Her er link til bildet. Det finnes også flere blider av gulvet på bloggen, sjekk etiketten Hytta ved sjøen. http://husetpaaplanen.blogspot.com/2009/07/badet.html
punkyB Skrevet 29. april 2010 Forfatter #7 Skrevet 29. april 2010 Vi har betonggulv på badet i hytta vår (i hele hytta, forresten). Det er varmekabler under. Jeg synes det er fantastisk. Selvsagt er det hardt å gå på, men samtidig er det mer silkeaktig enn fiser. Jeg synes også det er veldig praktisk. Når det gjelder det tekniske kan jeg ikke svare på så mye, men få iallefall en proff til å legge. Og sørg for at de som skal gjøre det har erfaring med gulvlegging i hus - det er mye rart på markedet har jeg skjønt. Hos oss var det et firma som drev utelukkende med betonggulv og sliping. Her er link til bildet. Det finnes også flere blider av gulvet på bloggen, sjekk etiketten Hytta ved sjøen. http://husetpaaplanen.blogspot.com/2009/07/badet.html Nå får jeg jo ikke noe mindre lyst på et slikt gulv. Har du noen ide om hva forskjellen er kostnadsmessig på om man velger heldekkende betong eller vanlige fliser ? Var innom bloggen og den så fin ut - liiitttt misunnelig både på hytter og hus !! De så fine ut alle sammen.
Gjest AnonymBruker Skrevet 29. april 2010 #8 Skrevet 29. april 2010 Jeg er ikke hundre prosent sikker, men mener prisen var ca 1000,- pr. kvm. Da var legging og sliping inkludert. Elektriker utenom. Men som sagt, dette er bare et kjapt overslag.
punkyB Skrevet 30. april 2010 Forfatter #9 Skrevet 30. april 2010 Jeg er ikke hundre prosent sikker, men mener prisen var ca 1000,- pr. kvm. Da var legging og sliping inkludert. Elektriker utenom. Men som sagt, dette er bare et kjapt overslag. Da blir det litt dyrere enn fliser da - hvis ikke man velger noen dyte fliser. Men mye finere :-) Takk for svarene !!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå