Gå til innhold

Tror mannen min har spilt litt for mye

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg og min mann venter barn og vi har diskutert litt navn frem og tilbake. Nå vil min mann at ungen skal hete Sonic hvis det blir en gutt. Og er dønn seriøs ta dette har nå pågått snart en måned.

Men dette går jo ikke an, man kan jo ikke kalle ungen opp etter en spillfigur. Hvordan skal jeg få snakket han fra dette?

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Finn på noe like absurd fra noe du liker, og når han sier "nei" til det, så kommer dere fram til et mer normalt navn som kompromiss.

Skrevet

eller kall ungen Mario...

Skrevet

Da har nok jeg også spilt for mye, for jeg synes det høres ut som et utrolig tøft navn :) Men uansett, det som er viktig er at dere finner et navn som både du, mannen og barnet kan leve med. Lykke til!

Skrevet

haha, nei her må du nok bare sette foten ned tenker jeg. Man skal være enig om hva barnet skal hete, det er ikke bare opp til han. Så finn noe dere begge liker :)

Gjest Badabing
Skrevet

Trodde det var på grunn av Sonic Youth først jeg, kom ikke på den figuren. Men ja, det blir vel kanskje i overkant sært. Det er liksom ikke noe ordentlig navn, det er jo et ord som betyr noe:

http://www.snl.no/sonisk

Skrevet

Men ja, det blir vel kanskje i overkant sært. Det er liksom ikke noe ordentlig navn, det er jo et ord som betyr noe:

http://www.snl.no/sonisk

Sånn som "Bjørn", "Stein", "Liv", "Sol" osv...? ;)

Gjest Badabing
Skrevet

Sånn som "Bjørn", "Stein", "Liv", "Sol" osv...? ;)

Bare at det i så fall blir Bear, Stone, Life, Sun osv... :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Bare at det i så fall blir Bear, Stone, Life, Sun osv... :)

Men du har jo Odd, Ask, Tone, Are og sikkert mange fler...

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker faktisk idéen om å kalle ungen oop etter en spillfigur, selv om jeg ikke liker navnet Sonic. jeg ville heller kalt ungen Link om det blir gutt, eller Zelda om det blir jente. Og dette mener jeg seriøst, det er bare så synd at mannen min neppe går med på det. :sjenert.

Jeg liker også navnet Vaan, men man kan ikke kalle en unge det. Uttalen er jo litt vanskelig. Vann? Fan? Faen? Faan?

Skrevet

Hahaha, jeg foreslår som nevnt over at du kommer opp med ett navn han absolutt ikke liker ("Leif Vidar", "Jonny-Ole, el., hahaha) også kan deres møte spå halvveien ;-)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hahaha, jeg foreslår som nevnt over at du kommer opp med ett navn han absolutt ikke liker ("Leif Vidar", "Jonny-Ole, el., hahaha) også kan deres møte spå halvveien ;-)

Da blir det vel Leif-Sonic, Sonic-Ole eller noe :fnise:

Skrevet

Da får du bare krysse fingrene å håpe på ei jente da! :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...