Gå til innhold

Lesbisk

spinnvill

Anbefalte innlegg

Først må jeg bare si at jeg aner ikke hvor jeg skal poste dette innlegget, men satser på at det funker her...

Jeg er ei jente på snart 18 år, og jeg tror at jeg er lesbisk. Jeg har alltid syntes at jenter er utrolig pene og vakre, men har egentlig aldri tenk noe mer over det og jeg har aldri hatt sex med ei jente (bare litt kyssing osv på fylla).

Har blitt såret flere ganger av gutter, og hatt flere guttekjærester og rotet med litt for mange gutter. Jeg er sinnssykt guttelei, og tanken på kjæresteforhold eller sex med gutter frister ikke i det hele tatt.

Men jenter derimot... Jeg tar meg selv i å se på jenter når jeg går i byen, istendenfor gutter. Jeg synes rett og slett at jenter er mye mer tiltrekkende.

Det er spesielt ei jente som jeg virkelig liker, ikke bare seksuelt, men jeg liker henne faktisk. Kjenner at hjertet mitt hopper litt ekstra når jeg ser henne osv, ikke som en forelskese akkurat... Men jeg er kjempe betatt av henne :fnise: Og ja, dere skjønner.

Lurte på om noen kunne svare på om det faktisk er mulig å være lesbisk, uten at man har noen erfaringer med andre jenter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det är klart att du kan kalla dig lesbisk, trots brist på erfarenhet! En sexuell läggning känner man för det mesta väldigt starkt (även om många är ambivalenta omkring just den saken). Men om du tror att du är lesbisk så är du förmodligen det! Antingen det eller bi då. Men det verkar ju som att kvinnor är ett intressant ämne för dig iaf. ;)

Min väninna är lesbisk och hon visste om det redan när hon var tolv och berättade det då för sina föräldrar. Idag är hon 22 och har samma läggning. :gjeiper:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker for meg som om du ikke er helt sikker i din sak. Nå vet ikke jeg hvor viktig det er for deg å få avklart dette med legning og det å bli satt i en bås. Det finnes en del mennesker som finner kjærligheten vekselvis både blant hunkjønnet og hannkjønnet. Kanskje det ikke er så viktig å få avklart dette? Kanske det beste ville være å heller bare konstatere hvor du finner kjærligheten, uansett hvilket kjønn dette mennesket har? Du har både frihet og rom til å ta dette som det kommer, så du trenger jo ikke forhaste deg. Du blir tidsnok satt i bås.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Tror spinnvill at det er mlig å være heterofil uten erfaring med det motsatte kjønn?

Dagens tips; lek, lev og lær. Kjenn etter hva du vil, ikke hva verden rundt deg vil at du skal ville.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hetrofili og homofili handler om seksuell preferanse. Ikke seksuelle 'prestasjoner'.

En helt vanlig ungdoms gutt som napper løken ørten ganger til dagen og får boner bare av synet til tangaen til jenta som sitter foran er nok heterofil, vil du ikke si? Uansett om han er jomfru eller ikke. Og det samme gjelder selvsagt den andre veien også.

Mener å ha sett statistikk på at flertallet av mennesker ikke er 100% hetro eller homo (Når jeg tenker meg har de muligens definert ordene litt spesielt, men....). Du er nok bare mer mot midten. Husk at alt disse ordene er menneskeskapte og som harde streker i en flytende og komplisert virkelighet. De er et forsøk på å forenkle denne virkeligheten. Og når man begynner å nærme seg grenseland, uansett emne, vil alltid klassifiseringene bli vanskeligere. Men det virker som du har en del framtidige erfaringer i vente før du kan begynne å prøve å finne deg selv på dette området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke viktig for meg å finne min rette legning, men det litt forvirrende når jeg er så usikker...

Men uansett, tusen takk for svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...