Dettevarhåpløst Skrevet 28. april 2010 #1 Skrevet 28. april 2010 Vi er i byggeprosess, skal bygge et prosjektert hus. På kjøkken og bad er det de aller enkleste løsningene. Nå er vi kommet til et av valgene: Vegghengt eller "vanlig" toalett? Jeg vet at det er mer hygienisk med vegghengt, det ser kanskje også litt penere ut. MEN det koster over 7000kr ekstra!! Dere som har erfaring: Er det verdt de 7150kr+moms (=8937,50kr) for et vegghengt toalett?? Eller går det fint med et tradisjonelt gulvstående?? Er så redd vi skal angre oss i ettertid dersom vi ikke velger vegghengt, men det var dyrere enn jeg trodde...
Sequax Skrevet 28. april 2010 #2 Skrevet 28. april 2010 Vi er i byggeprosess, skal bygge et prosjektert hus. På kjøkken og bad er det de aller enkleste løsningene. Nå er vi kommet til et av valgene: Vegghengt eller "vanlig" toalett? Jeg vet at det er mer hygienisk med vegghengt, det ser kanskje også litt penere ut. MEN det koster over 7000kr ekstra!! Dere som har erfaring: Er det verdt de 7150kr+moms (=8937,50kr) for et vegghengt toalett?? Eller går det fint med et tradisjonelt gulvstående?? Er så redd vi skal angre oss i ettertid dersom vi ikke velger vegghengt, men det var dyrere enn jeg trodde... Hei! Det var litt dyrt, men det er jo en engangsinvestering! Tenk så deilig å slippe å skrubbe kriker og kroker av den gulvstående saken, da...
engel med sorte vinger Skrevet 28. april 2010 #3 Skrevet 28. april 2010 (endret) Pussa opp badet for 2 år siden og har IKKE angra på vegghengt toalett. Meget kjapt og enkelt å vaske under, holde rent og det ser ganske stilig ut også. Lykke til med byggingen Edit: Klarer visst ikke å lese i kveld og se forskjell på oppussing av hus og bygging av nytt hus! Endret 28. april 2010 av engel med sorte vinger
Gjest Constanze Skrevet 28. april 2010 #4 Skrevet 28. april 2010 Mitt råd til deg er å velge vegghengt toalett. Er redd du kommer til å angre dersom du ikke gjør det og husk at det vil bli langt dyrere å skifte i ettertid. Men klart - teller du kronene og har overskredet budsjett allerede så kutter du det ut.
Gjest Kim Skrevet 28. april 2010 #5 Skrevet 28. april 2010 Helt klart vegghengt toalett, ikke hør på all skremselspropagandaen, tenk praktisk.
Gjest Elastica Skrevet 28. april 2010 #6 Skrevet 28. april 2010 Jeg ville definitivt valgt vegghengt, men sier som Conztanze - er det krise i budsjettet hadde jeg kuttet det ut.
Kosteskaft Skrevet 28. april 2010 #7 Skrevet 28. april 2010 Absolutt vegghengt ja! Utrolig fort å vaske gulv, mindre krinkler og kroker.
momo Skrevet 29. april 2010 #8 Skrevet 29. april 2010 Ville helt klart valgt vegghengt. Da vi flytta inn i leiligheten her hadde vi det valget, men jeg syntes det ble for dyrt, men angrer meg på det, nå skulle jeg gledelig betalt det ekstra. Og neste sted som skal pusses opp eller være nytt skal det vegghengt toalett.
Trillrund Skrevet 29. april 2010 #10 Skrevet 29. april 2010 Helt klart vegghengt! Må du ordne dette gjennom husleverandøren? Syntes det hørtes dyrt ut. Vi betlate vel under halvparten... Og det blir vegghengt når det gamle WCrommet skal pusses opp også...
la_luz Skrevet 30. april 2010 #11 Skrevet 30. april 2010 Vi har akkurat pusset opp. OG bare vær klar over at reglene for vegghengt toalett akkurat er endret. Man må ha egen den utenfor membran. Dvs. I de flest tilfeller betyr det at man må bygge ut en kasse for å ha sisternen i. Vi endte opp med toalett på gulvet, fordi veggen er så lang at jeg syns det så rart ut med en kasse mitt på. HVis jeg hadde fått det helt inni veggen, hadde jeg gått for det.
Gjest Badabing Skrevet 30. april 2010 #12 Skrevet 30. april 2010 De fleste har jo sånn kasse utenpå. Det blir en fin hylle bare Jeg har aldri angret på at vi kjøpte vegghengt toalett, men jeg tror ikke vi betalte så mye som dere.
Umuriel Skrevet 1. mai 2010 #13 Skrevet 1. mai 2010 Vi gikk for vegghengt da vi pusset opp badet, og kommer aldri til å velge gulvstående toalett igjen. Syns 7000,- i differanse mellom vegghengt og gulvstående toalett hørtes veldig mye ut. Tror differansen var rundt 3000,- da vi pusset opp.
Gjest Constanze Skrevet 1. mai 2010 #14 Skrevet 1. mai 2010 Vi bygde ifjor og prisen vi betalte for vegghengt toalett av typen Subway var 8.500 kroner + kasse 3.400 kroner. Prisen var med myklukkende lokk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå