Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et spørsmål ang. mastercard. Jeg overførte en viss sum fra mastercard til brukskonto igår kveld for å betale flybilletter, mens jeg ventet på at noen andre penger skulle komme inn. Samme dag overførte jeg disse pengene tilbake. Samme sum. Jeg går inn på nettbanken for å se at alt er i orden, og der står det at jeg er i minus. 1 % i minus i forhold til summen jeg overførte.

Hva kommer dette av? Ble det renter på kun noen få timer, altså 1 % rente på et par timer, eller er dette et nytt gebyr de har innført? Har aldri opplevd dette før.

Håper noen har peil :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Blubberella
Skrevet (endret)

Tar de ikke alltid så så mange prosent i gebyr for å overføre fra Mastercard til brukskonto? På samme måte som når man tar ut penger fra Mastercard i minibank. Det gjør min bank ihvertfall. Mastercard skal jo i utgangspunktet være et betalingskort (gratis ved betaling i kortterminaler) og ikke et uttakskort.

Endret av Ylvina
Skrevet

Åja, jeg har aldri opplevd det før, og jeg har overført penger til brukskonto før :)

Gjest Blubberella
Skrevet

Du kan jo sjekke reglene i din bank for å se om de har forandret reglene eller noe. Men jeg tror det pleier å være gebyr på uttak av mastercard, uansett om du tar ut i minibank eller overfører til brukskonto.

Skrevet

Det er mulig jeg misforstår.

Men, hvorfor betalte du ikke flybillettene med mastercard, for så å dekke det opp når pengene kom.

(Men ser at det egentlig ikke var dette du spurte om)

Da hadde ikke problemet vært der......

Skrevet

Det er mulig jeg misforstår.

Men, hvorfor betalte du ikke flybillettene med mastercard, for så å dekke det opp når pengene kom.

(Men ser at det egentlig ikke var dette du spurte om)

Da hadde ikke problemet vært der......

Dette lurte jeg også på. Er det ikke slik at man har en "ekstra forsikring" om man betaler med kredittkort dersom noe skulle skje mtp. billettene?

Skrevet

Du kan ha det ja.

Ikke på alle.

Men på en del er det reiseforsikr og event avbest.forsikr, om man betaler minst halve reisen med kortet.

Skrevet

Du kan ha det ja.

Ikke på alle.

Men på en del er det reiseforsikr og event avbest.forsikr, om man betaler minst halve reisen med kortet.

Ja, det var vel det jeg mente :) Regner vel igrunn med at det er slikt på Mastercard, med mindre TS bruker "mastercard" generelt om kredittkort.

Skrevet

Grunnen til at jeg ikke betalte med mastercard er det er fordi at jeg har glemt kortet mitt på mitt hjemsted, ellers ville jeg gjort det. Syns det var snodig at det ble trukket 1% når det ikke har blitt det før, men kanskje det er en forandring i avtalen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...