Gjest AnonymBruker Skrevet 28. april 2010 #1 Skrevet 28. april 2010 Hvem er det som egentlig betaler for alle forumene rundt omkring ? Hvem er det som tjener på at vi sitter på et gratis kommunikasjonsverk og snakker tull ? Får moderatorene betalt ? Er det kun for å ha et sted med sponsorer ? For hva ? Hva er egentlig fordelen ( for de som oppretter det ) med et forum ?
Gjest Miam Skrevet 28. april 2010 #2 Skrevet 28. april 2010 På diverse mindre forum er det den personen som har startet forumet som betaler. De jeg har snakket med betaler ikke mer enn et par hundrelapper da, så det er ikke store summene det er snakk om (på mindre forum da). Enkelte er også gratis har jeg lest. Men aner ikke så mye mer om det egentlig. Man leier vel et domene, også må man betale for det, eller sånne "hotell" eller hva det er de snakker om de som har greie på sånt. Ja, du hører omtrent hvor kunnskapsfull jeg er på området
Solsikke84 Skrevet 28. april 2010 #3 Skrevet 28. april 2010 De får nok endel penger gjennom reklamen. En jeg kjenner driver et par fakta-baserte blogger og en nettside med matoppskrifter og tjener vel rundt 1500-2500 kr i mnd på reklametreff. Ettersom dette forumet er ganske fullstappa med reklame så vil jeg anta at de som står bak tjener og ikke taper på dette forumet. Just my guess. Virker jo som om moderatorene er frivillige også, som vanlig er på forumer som vokser. Ivrige brukere som er flinke til å opprettholde reglene og klarer å utrykke seg med respekt får gjerne den tilliten. Og gjør jobben mer enn gjerne gratis for å hjelpe til å "gjete" sitt favorittnettsted. Så tror ikke de har ansatte heller. Tror ikke du skal ha dårlig "snyltesamvittighet", hvertfall.
Gjest Vitaminbjørn Skrevet 28. april 2010 #4 Skrevet 28. april 2010 KG tjener penger via annonsene sine. Noe ala hvordan reklamefinansierte tv kanaler funker. Moddene gjør vel dette gratis skulle jeg mene?
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. april 2010 #5 Skrevet 28. april 2010 Hei, Ts her. Ja, betaler annonsene så godt at grunnleggeren av KG kan leve av det, da ? Syns det virker veldig snodig...
Gjest AnonymBruker Skrevet 30. april 2010 #6 Skrevet 30. april 2010 Nå er vel KvinneGuiden eid av Edda Media , så det er vel ikke akkurat en person som administrerer hele greia...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå