Gjest AnonymBruker Skrevet 28. april 2010 #1 Skrevet 28. april 2010 Link til bildet. Hei, jeg har nylig fått meg en Mac. Har lastet ned et par programmer, men jeg lurer på hvorfor de ligger på skrivebordet? Har sjekket i mappen som heter "Programmer", men der er jo de jo allerede, bare at det er en fin logo på dem, det har ikke de på bildet. Jaja, noen som kan hjelpe? Og noen som vet hvor disse filene hører hjemme? *rødme*
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. april 2010 #2 Skrevet 28. april 2010 Link til bildet. Hei, jeg har nylig fått meg en Mac. Har lastet ned et par programmer, men jeg lurer på hvorfor de ligger på skrivebordet? Har sjekket i mappen som heter "Programmer", men der er jo de jo allerede, bare at det er en fin logo på dem, det har ikke de på bildet. Jaja, noen som kan hjelpe? Og noen som vet hvor disse filene hører hjemme? *rødme* Hvis du har dobbelklikket på de ikonene der, og lastet ned programmene og disse nå ligger i "programmer", så kan du "løse ut", eller kaste de ikonene som ligger på skrivebordet. Bare dra dem ned i søppelkassa, da kommer det et sånt eject-tegn
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. april 2010 #3 Skrevet 28. april 2010 Takk for svar. Nå har jeg gjort det. Nå koser de seg i søppelkurven. Hmm, gjør det ingenting om de slettes? Er det fritt frem? Er jo rart om de skal være i søppelkurven om de ikke kan slettes. Jeg har et annet spørsmål! http://bildr.no/view/637160 Når den åpner seg slik, hva betyr det? Hmm, når jeg drar FireFox over til den mappen får jeg bare beskjed om at det allerede finnes en. Er redd for å tulle med maskinen.
Gjest Feline. Skrevet 28. april 2010 #4 Skrevet 28. april 2010 Takk for svar. Nå har jeg gjort det. Nå koser de seg i søppelkurven. Hmm, gjør det ingenting om de slettes? Er det fritt frem? Er jo rart om de skal være i søppelkurven om de ikke kan slettes. Jeg har et annet spørsmål! http://bildr.no/view/637160 Når den åpner seg slik, hva betyr det? Hmm, når jeg drar FireFox over til den mappen får jeg bare beskjed om at det allerede finnes en. Er redd for å tulle med maskinen. Du må dra den over i den mappen for å "fysisk" plassere den i mappen når den er nedlastet
aluminium Skrevet 28. april 2010 #5 Skrevet 28. april 2010 Når du laster ned et program, så laster du som regel ned en DMG-fil. Dette kan sammenlignes med en CD. For å installere et program, må du dra programmet fra "CD"en og over i programmappen. Dersom denne "CDen" dukker opp når du starter programmet fra docken, så har du dratt programmet fra "CD"en til docken. Dette går ikke. De ikonene som ligger i docken er bare snarveier til et program som ligger i en spesiell mappe. Dersom du drar direkte fra "CD"en og ned i docken vil den alltid dukke opp på skrivebordet. Det du må gjøre er å dra ikonet ut fra docken. Deretter må du klikke deg inn i programmappen og dra ikonet derfra til docken...
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. april 2010 #6 Skrevet 28. april 2010 Tusen takk! :D Takk for fin forklaring, aluminium. Nå fjernet jeg det firefox-ikonet nede på docken, og overførte en ny ned dit. Da gjorde den det velkjente "hoppet" før den begynte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå