Gå til innhold

Facebookprofil ikke lenger privat

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Facebook har endret innstillingene mine. Aner ikke hvor lenge det har vært sånn, men ser nå at en rekke ting som jeg hadde satt til privat nå er offentlig. Blant annet interesser, jobbinfo, venneliste mv. Jeg forsøkte å endre det tilbake til privat, men det går ikke. Neste gang jeg sjekker innstillingene igjen er det igjen offentlig for alle. Noen flere som har det sånn? Hva gjør man nå, sletter hele greia?

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Facebook har endret innstillingene mine. Aner ikke hvor lenge det har vært sånn, men ser nå at en rekke ting som jeg hadde satt til privat nå er offentlig. Blant annet interesser, jobbinfo, venneliste mv. Jeg forsøkte å endre det tilbake til privat, men det går ikke. Neste gang jeg sjekker innstillingene igjen er det igjen offentlig for alle. Noen flere som har det sånn? Hva gjør man nå, sletter hele greia?

Jeg har ingen problemer med å velge "kun venner", f.eks på alt det der...Vet ikke hvorfor det ikke går hos deg da. Men det iallefall mulig, og kan ikke være facebook som har utelatt den muligheten..

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ingen problemer med å velge "kun venner", f.eks på alt det der...Vet ikke hvorfor det ikke går hos deg da. Men det iallefall mulig, og kan ikke være facebook som har utelatt den muligheten..

Jeg kan også velge kun venner, men neste gang jeg åpner siden igjen så er innstillingene tilbake til sånn de var. Og jeg har IKKE valgt på noe tidspunkt at de tingene skal være offentlig.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Et spørsmål til: Facebook har lagt en link på arbeidsgiveren min som ikke stemmer. Ser ingen måte å endre dette på eller fjerne linken?

Skrevet

Skjønner ikke hva du snakker om. Den linken som kommer på arbeidsgiver fører vel bare til andre personer som har oppgitt samme arbeidsgiver?

Hvordan ser profilen din ut om du forhåndsviser den?

Brukerkonto

Personverninnstillinger

Profilinformasjon

Forhåndsvis

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke hva du snakker om. Den linken som kommer på arbeidsgiver fører vel bare til andre personer som har oppgitt samme arbeidsgiver?

Hvordan ser profilen din ut om du forhåndsviser den?

Brukerkonto

Personverninnstillinger

Profilinformasjon

Forhåndsvis

Den viser jobbinfo, interesser osv. Og når jeg går tilbake til der jeg kan velge å vise det for kun venner så er det tilbakestilt så alle kan se det. Uansett hvilke endringer jeg gjør så blir det ikke lagret.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Har du fysisk trykket lagre-knappen da? Om jeg ikke tar helt feil er det sånne mellomlagrings-stadier på innstillingene....

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Har du fysisk trykket lagre-knappen da? Om jeg ikke tar helt feil er det sånne mellomlagrings-stadier på innstillingene....

Det er ingen lagreknapp der. Eneste jeg kan gjøre er å trykke preview profile. Forresten er facebook treeeegt om dagen, så jeg går ut fra at de har problemer. Mange profiler og sider det er umulig å komme inn på, det bare henger.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor har facebook et "only friends"-valg hvis det ikke lenger skal være mulig å bruke det?

Skrevet

Hvorfor har facebook et "only friends"-valg hvis det ikke lenger skal være mulig å bruke det?

Det gjelder ikke lenger for noen få ting på profilen din, som interesser og arbeidsgiver og sånt...

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Det gjelder ikke lenger for noen få ting på profilen din, som interesser og arbeidsgiver og sånt...

Men hvorfor finnes det da en dropdownmeny for både interesser og arbeidsgiver, hvor man kan velge only friends, eller only me for den saks skyld? Hvis alle uansett kan se det?

Skrevet

Det funker hos meg. Eneste som kan ses av andre er profilbildet, at jeg er kvinne og noen av gruppene jeg er med i.

Det endra seg en gang automatisk,men da trykket jeg " bare venner",så var det i orden.

Litt rart om det bare skal virke hos noen.

Skrevet (endret)

Funker hos meg også... :) Alle kan se profilbildet, hvor jeg bor nå, kjønn og de 'sidene' jeg liker, men ikke noe mer enn det.

Endret av Alyah
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jo man kan fortsatt skjule interesser og personlig info og sånn for hvem man vil. Det eneste som ikke kan skjules er sider/ pages - tror jeg :)

Gjest strykebrett
Skrevet

Er det noen som vet hvordan man fjerner en side fra "mine sider"?

Skrevet

Jo man kan fortsatt skjule interesser og personlig info og sånn for hvem man vil. Det eneste som ikke kan skjules er sider/ pages - tror jeg :)

Jeg har ikke testet selv, er ikke på facebook lenger. Men jeg tror dere har rett dere kan fortsatt velge å skjule dette innholdet for venner/ukjente som søker på deres profil. Det som ikke hindres det er at man linker dere opp via "interesse", som inkluderer ting som by, arbeidsgiver osv. Der blir du listet opp nå.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Det som ikke hindres det er at man linker dere opp via "interesse", som inkluderer ting som by, arbeidsgiver osv. Der blir du listet opp nå.

Selv om jeg har valgt bare venner under arbeidsgiver og interesser? Da forsvinner jo litt av poenget med de valgene. Tror jeg skal ribbe profilen min litt, blir håpløst hvis man ikke kan han kontroll med hvem som skal se hva.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som har funnet ut hvordan man fjerner linken de har lagt til på arbeidsgiver? Bortsett fra å slette arbeidsgiveren fra profilen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...