Gå til innhold

~ Les Miserables ~

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært helt oppslukt i musikalen

Les Miserables siden jeg var fjortis vi spilte musikken derfra i korpset jeg var medlem i. Hele storyen, sangene, stemmene... Et av mine mål er å komme meg til London å se oppsetningen der. Er det noen som har sett den i London? Og hvilke inntrykk sitter dere isåfall igjen med?

Er dessuten stor fan av Michael Ball (hadde rollen som Marius) og hans fantastiske stemme (en av verdens beste?). Er det noen som har en cd av ham?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg så den i London for tre-fire år siden, og selv om jeg ikke visste NOENTING om denne musikalen før jeg så den, var det en fantastisk opplevelse.

En venninne som så forestillingen sammen med meg, er som deg helt oppslukt av historien og musikken - og Michael Ball - og syntes også den var fantastisk. Hun har både CDer og DVDer med ham - tror de er bestilt på nettet og kjøpt i London.

Skrevet

Ok, jeg får bare prøve meg frem og søke litt.

Skrevet

Les Misérables er nydelig....den fineste musicalen jeg vet! Har ikke sett den i London da. Har derimot originalversjonen på fransk hjemme! Hvis du ikke har den, vil jeg anbefales den på d varmeste......

Skrevet

Nei, jeg har "bare" den engelske doble cd'n, og blir helt matt i knærne hver gang jeg hører på den. Det mest beskrivende ordet er vel MEKTIG!

Skrevet

Jeg så den i London for 2-3 år siden!

Kjempeflott! Visste ingenting om musicalen før jeg så den, men jeg ble imponert.

Skrevet

INGEN musikaler kan måle seg med Les Miserables.

Phantom of the Opera er fin, men ikke like fin.

Skrevet

Så Phantom of the Opera i London også - men den ble ødelagt av en to meter høy mann foran meg... Kunne tenke meg å se den på nytt uten forstyrrende elementer.

Venninnen min anbefaler å søke på følgende titler på nettet med Michael Ball: "the Musicals", "the Movies", "Stage and Screen" og "Centre Stage".

Skrevet

Tusen takk, Kaktus! :D

Skrevet

Ble hekta på Les Miserables en gang på ungdomsskolen, tror jeg. En kamerat av meg kjøpte den doble CD'en som LD snakket om, og med ett sto to fjortissgutter midt på gulvet og sang av full hals. Tror dette, samt litt vekking med nøtteknekkeren til Tchaikovsky har gjort sitt til at hørselen min nå ikke er helt 100%....

Skrevet

Bare tanken på sangen "One day more" får hårene til å reise seg på hele kroppen...

For ikke å snakke om "Empty chairs at empty tables", #I dreamed a dream", "Master of the house" og alle andre.

Skrevet

Jeg har også sett Les Miserables i London. Det begynner å bli noen år siden nå (96 el 97) og ELSKET den. Var på en slags musikkspråkreise og vi pløyde Musicalene i London...Fantastisk. Alle satte spor på hver sine måter men det er kun Les Miserables som gir den heeelt spesielle magefølelsen bare av å høre musikken.

Går den fortsatt i London?? Mange av de musicalene jeg ville ta med min mann på har sluttet å gå :grine: men det er en stund siden jeg sjekket. Det er absolutt verdt reisen over i så fall. En kompis gledet seg sånn til å ta med dama si på Les Miserables i spektrum (romantisk helg med flott musikal) og ble SÅ lei seg da jeg fortalte at den kun var konsertversjonen (fantastiske kulisser i Londonoppsetningen). Dessuten syns jeg ikke Oslo Spektrum egner seg for Musikaler...

Fantastisk, Mektig, Storslagent osv Anbefales

Skrevet

Jeg er også superfan av hele Les Miserables-konseptet. Teatergruppa på videregående satte den opp (på trøndersk), og jeg ble fortapt.... Dette var for ca 10 år siden. Har dobbelt CD`n og konsertversjonen på video.

Var i spektrum i fjor og så konsertversjonen, men ingenting slår forestillingen i London....... Hårene reiste seg og tårene trillet....skal helt bestemt se den også ved neste London-besøk.....

Skrevet

Åååh,som jeg grein av Les Miserables..

Så den i Edinborough på skoletur.MÅTTE har cden!! Måtte ha boka!!

I dreamed a dream... :grine:

Empty chairs at empty tables.... :grine::grine:

Så den igjen i London for to år siden...tårene triltet da også...

Skrevet

Jeg har sunget i den jeg... :roll: Bare i koret da altså....

Den ble satt opp i fullversjon på utescene i sommer - på vestlandet!

Med Helge Jordal som herr Thenardier, Heine Totland som Marius (har en fabelaktig stemme han også altså!!), Britt Synnøve Johansen som Eponine...

Ver kjempegøy, ufattelig god mottagelse blandt anmeldere/publikum.

Det er laget video, men kun til internt bruk, dessverre...

Jaja - det var et lite skryteinnlegg... :wink:

Skrevet

Ja den er helt fantastisk, og Michael ball har en nydelig stemme. har du sett denne siden da. Her er alle tekstene :)

Skrevet

enda en oppslukt fan her :)

har elsket musicalen siden jeg tilfeldigvis så konsertversjonen på tv for mange år siden.

har også vært på den i london, men jeg ble faktisk litt skuffet...

synes det var så lav lyd jeg. musikken er jo så mektig at den krever et visst volum og det synes jeg manglet. men det var allikevel utrolig flott og jeg gråt både av fryd over musikken, og litt av sorg over at jeg ikke var med på scenen :wink:

det er drømmen min å en gang kunne være med i Les Miserables.

konsertversjonen i spectrum var jeg også på, og synes den også var flott, selvom Carola ikke helt passet inn i rollen som Fantine etter min mening.

for de som ikke har sett konsertversjonen så pleier de å sende den på nrk2 i romjula :wink:

Skrevet

Drømmer meg vekk her... A little fall of rain, A heart full of love, Who am I, Bring him home (aaah...), Red and black...

Med Helge Jordal som herr Thenardier

Det passer han perfekt til. Heine Totland er også fantastisk, ja!

Har dobbelt CD`n og konsertversjonen på video.  

Var i spektrum i fjor og så konsertversjonen

Me too.

Skrevet

Les Misérables er bare helt fantastisk! Jeg har også spilt musikken i korps, og har vært helfrelst siden. Har musikken både på engelsk og fransk hjemme - bare helt fantastisk!

Synes også at Stars (som Javert synger) er nydelig...

Skrevet

Jeg drømmer om å reise til London,

mannen min har lovet meg at vi skal gjøre det en gang,

vi så forestillingen da de var i Oslo sist.

Det var litt av en opplevelse!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...