jewel66 Skrevet 30. april 2002 #1 Del Skrevet 30. april 2002 Hei! jeg har et litt forvirrende spørsmål som jeg håper noen andre kjenner seg igjen i. For ca ett år siden begynte j på yasmin pillen. Etter å ha brukt den i ca 2-3 måneder fikk jeg fæle og intense humørsvingninger. Ble sinnsykt nærtagen og depressiv. Trodde at ingen var glad meg osv.Hadde kjæreste på den tiden , men forholdet tok slutt. Mye av grunnnen tror jeg var mitt merkelig humør som forandret meg slik at j mista meg selv og bl hel snål! Etter å ha hatt pauses noen måneder begynte jeg på yasmin pillene igjen. Dumt kanskje, men jeg trodde/inbilte meg at grunnen til depresjonenevar x-kjæresten og ikke pillene. Men.....jeg merker disse humørsvingningene igjen. Jeg tåler ingtenting av den nye kjæresten mi. Før kunne han spøke og jeg spøkte tilbake! Nå tar jeg meg bare nær av det og tror ikke han er glad i meg. Jeg overanalyserer alt og tolker meg frem til det mest negative jeg kan finne... og blabla....har kommet frem til den konklusjonen at p-pillene er årsaken, da opplevelsen av bivirkningene er de samme. Er det noen her som har lignende erfaring med yasmin? Hva gjorde dere i såfall? Vurderer å gå over til trinordiol eller minipillen, men er litt usikker på om jeg kan gå rett over på trinordiolbrettet etter å ha kommet halvvieis på yasmin-brettet. huff...som vi jenter må lide! Ja til manne p-piller Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 30. april 2002 #2 Del Skrevet 30. april 2002 Hei!! Jeg opplevde akkurat det samme! Skjønte ikke hvorfor jeg var så sur,tålte INGEN ting!! Pleier egentlig å være sjelden sur,men når jeg gikk på de p-pillen så var det ikke så mye som skulle til!! Jeg tenkte egentlig ikke noe på det før jeg sluttet med dem..... Plutselig var jeg i kjempe form og i kjempe humør!! Så nå slipper jeg all kranglingen med samboeren...... Du bør prøve et annet slag med p-piller!! Men du må jo bruke opp det brettet du har begynt på. Får håpe du blir fort i "form" igjen!! Hilsen Lilli Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 30. april 2002 #3 Del Skrevet 30. april 2002 Har du vurdert spiral i stedet??? Bruker selv hormonspiral - og er kjempefornøyd - ingen bivirkninger (- annet enn at jeg har fått betraktelig mindre blødninger - og det er jo bare et kjempepluss - og det å slippe å huske å ta pille hver dag). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jewel66 Skrevet 30. april 2002 Forfatter #4 Del Skrevet 30. april 2002 "fint" å høre at flere har hatt det samme problemet! Dette sliter veldig på meg og jeg tror ikke jeg orker å bruke opp brettet.Har lyst å slutte nå!! Er så lei av å være lei meg. Det blir bare verre.I helga begynte j plutselig å grine! helt uten grunn. huff.... Takk for et oppmuntrende svar ihvertfall.Vet ihvertfall at j ikke orker dette mere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thea Skrevet 30. april 2002 #5 Del Skrevet 30. april 2002 Jeg var akkurat like, for å sette det fint emosjonell når jeg gikk på Trionetta. Jeg ser på den perioden som en evig laaaaaang depresjon.Det var rett og slett helt utrolig jævelig. Etter et opphold på 7-8 mnd ble jeg satt på jasmin på grunn av noe som kunne være syster på eggstokkene.Jeg fikk valget mellom p-piller og graviditet Etter 3 måneder hadde jeg igjen en masse bivirkninger og skulle slutte,men med litt press fra typen og mammsen ble de innabors litt til. Så måtte jeg slutte på februar på grunn av utredning av sykdom og jeg har det såååååå fiiiint Så nå er jeg Thea igjen tvers igjennom.Blid og fornøyd Så nå er det gubben sin tur til å ta sin tørn.Til hans store fortvilelse 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jewel66 Skrevet 30. april 2002 Forfatter #6 Del Skrevet 30. april 2002 hei! Bra å høre at det ikke er jeg som holder på å tørner. hehe...det som bekymrer meg litt er i hvor liten grad man får informasjon om disse følelsesmessige bivirkningene av p-pillene. Fikk på forhånd vite at man "kan" bli lettere nedstemt.Ingen fortalte meg at jeg ville få en så ille psykisk reaksjon. Det verste var da j tok angrepillen. Fy f... da var jeg deppa i flere dager..om ikke uker. Konklusjonene må være at jeg ( og andre ) reagerer psykisk på en del hormonelle preparater. Spørsmålet er om jeg vil reagere akkurat på samme måte når jeg nå vurderere å gå over på trinordiol som jeg fikk resept på.hm...huff..vanskelige greier! Hvorfor kan ikke forskningen kjappe seg litt med å finne frem til noen "snille" p-piller?!! Argh... hilsen meg...som skal hjem og kaste p-pillene mine..orker ikke mental-tivoli lenger. takker så mye for svar.Setter pris på det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 30. april 2002 #7 Del Skrevet 30. april 2002 Burde ikke denne tråden ligge inne på kropp,trening, helse? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jewel66 Skrevet 30. april 2002 Forfatter #8 Del Skrevet 30. april 2002 nei..prevensjon har jo uenktelig noe med seksualitet å gjøre. Men det er vel en smakssak.Det er flere som er innom denne siden og jeg har sett p-pill spm her så før, så jeg tok " sjansen"...he Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tristessa Skrevet 30. april 2002 #9 Del Skrevet 30. april 2002 Hva med å prøve synfase da? De er såkalt "snille" p-piller. Kun et lite tips. Men hvis du har reagert på alt så langt er det kanskje ikke vits i å prøve?12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå