Gjest AnonymBruker Skrevet 28. april 2010 #1 Skrevet 28. april 2010 Tja... Var i hvertfall jeg jeg ble fortalt når jeg var innom den lokale hudpleieren for å kjøpe ansiktskrem. Jeg sa at jeg har litt sensitiv hud, for jeg opplever ofte at produkter kan svi, og jeg blir lett rød. Men hun sa at om det svir/blir varmt så er det et tegn på at produktet jobber med huden. Dette har jeg aldri hørt om før! Vi snakket da om vanlige kremer/peelinger ol, ikke sånne "selv varmende" masker...
Sugerøret Skrevet 28. april 2010 #3 Skrevet 28. april 2010 Tja... Var i hvertfall jeg jeg ble fortalt når jeg var innom den lokale hudpleieren for å kjøpe ansiktskrem. Jeg sa at jeg har litt sensitiv hud, for jeg opplever ofte at produkter kan svi, og jeg blir lett rød. Men hun sa at om det svir/blir varmt så er det et tegn på at produktet jobber med huden. Dette har jeg aldri hørt om før! Vi snakket da om vanlige kremer/peelinger ol, ikke sånne "selv varmende" masker... Hva heter kremen? Sjekk etter perfume/parfyme,alcohol og karbamid. At kremen virker ..tja.. en krem kan svi av deg huden og gjøre stor skade-så den regla dama lirka ut behøver IKKE stemme.
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. april 2010 #4 Skrevet 28. april 2010 En krem skal da ikke svi når du har sensitiv hud, det tyder bare på at den er alt for heftig for deg. Sensitiv hud bør heller oppleve en nedkjølende effekt.
Sugerøret Skrevet 28. april 2010 #5 Skrevet 28. april 2010 En krem skal da ikke svi når du har sensitiv hud, det tyder bare på at den er alt for heftig for deg. Sensitiv hud bør heller oppleve en nedkjølende effekt. Noen kremer som miniderm 20%,hth creme,ceribal 5% OG lignende svir jo Men denne sviingen er "bra" og mest pga karbamiden som er i kremen Noen kortisonkremer svir også men de hjelper. Kommer helt ann på kremen og på hvilke prinsipper du kjøper den.En hudpleier skal vite hva en driver med og at en blir anbefalt en krem som svir uten at det er opplyst,kanskje gikk det fort i svingene? Selv stoler jeg ikke på "pleiere" men går til hudlege.
Gjest *Twinklestar* Skrevet 28. april 2010 #6 Skrevet 28. april 2010 jeg har selv sensitiv hud. og det skal IKKE svi! viss det svir betyr det at huden din ikke tåler kremen så godt. gå på apoteket eller i en annen butikk å kjøp krem uten parfyme og alkohol
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. april 2010 #7 Skrevet 28. april 2010 Til nå har jeg funnet hele 4 produkter som ikke svir. Det er Clarins Daily relief cream (liten grønn krukke) og Soothing clenser, begge er i redness solution serien. Det ande er en peeling og fuktighets krem, begge fra Mary Kay i TimeWise serien. (kan legge til at jeg ikke peeler noe særllig, jeg fikk den til jul, har brukt den kansje to ganger siden da) hun jeg snakket med mente jeg kunne bruke absoulutt alt, og svie var bare fint! At jeg var rød i huden var mer et tegn på dårlig fordøyelse enn et hudproblm....
Gjest *Twinklestar* Skrevet 28. april 2010 #8 Skrevet 28. april 2010 hehe det virker ikke som om hun viste helt hva hun snakket om. viss huden er rød og hoven til vanlig så kan det ha noe med kostholdet å gjøre. men når du smører på krem skal det ikke svi eller bli rødt. heller motsatt! jeg ville brukt de produktene som ikke svir hadde jeg vært deg
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. april 2010 #9 Skrevet 28. april 2010 Kan man gå til hudlege uten henvisning? Og kan du evt anbefale en lege?
Sugerøret Skrevet 28. april 2010 #10 Skrevet 28. april 2010 Til nå har jeg funnet hele 4 produkter som ikke svir. Det er Clarins Daily relief cream (liten grønn krukke) og Soothing clenser, begge er i redness solution serien. Det ande er en peeling og fuktighets krem, begge fra Mary Kay i TimeWise serien. (kan legge til at jeg ikke peeler noe særllig, jeg fikk den til jul, har brukt den kansje to ganger siden da) hun jeg snakket med mente jeg kunne bruke absoulutt alt, og svie var bare fint! At jeg var rød i huden var mer et tegn på dårlig fordøyelse enn et hudproblm.... et tegn på dårlig fordøyelse enn et hudproblm- Hjelpes Prøvde å finne ut om hva som er i denne Mary Kay serien,uten at en får sjekket innehold i kremer osv. Vær obs på at "pleiendes" produkter kan inneholde ting som skader huden på lang sikt. Ville tatt kontakt med en hudlege først jeg,gi beng i alle disse såkalte skjønnhetprodukter.Få en som kan om hud til å sjekke din hud. Jeg gikk rundt i flere år med utslett hud"pleier" ikke fant ut av,brukte x antall kroner på kostbare pissevannkrukker og andre ting.Ble ikke bedre. Hos Hudlegen fikk jeg en diagnose (perioral dermatit) og fikk bannlyst både rensekremer,dill,dall dåll osv. Kun såpe og vann Men det var min historie da Min fastlege henviste meg til en hudlege her hvor jeg bor
Gjest *Twinklestar* Skrevet 28. april 2010 #11 Skrevet 28. april 2010 jeg har bare vært hos fastlegen min å snakket med han om det. men så ligger dette med hudproblemer i familien også så jeg spør bare de viss jeg lurer på noe. har ingen leger å anbefale desverre...
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. april 2010 #12 Skrevet 28. april 2010 Noen kremer som miniderm 20%,hth creme,ceribal 5% OG lignende svir jo Men denne sviingen er "bra" og mest pga karbamiden som er i kremen Noen kortisonkremer svir også men de hjelper. Kommer helt ann på kremen og på hvilke prinsipper du kjøper den.En hudpleier skal vite hva en driver med og at en blir anbefalt en krem som svir uten at det er opplyst,kanskje gikk det fort i svingene? Selv stoler jeg ikke på "pleiere" men går til hudlege. Det du ramser opp her er medikamenter eller ved spesielle problemer. TS snakker om en vanlig dagkrem kjøpt hos hudpleier. Rødhet og sensivitet er noe man bør ta seriøst, hos en hudlege. Få sjekket om du har hudlidelser som rosacea o.l. Har selv rosacea og hudpleiere gjorde huden min langt verre, her var det kun hudlege og supermilde produkter som hjalp, samt en medikament-krem. Og kortison skal man være høyst forsiktig med, det er en av tingene som virkelig kan forverre bl.a rosacea.
Sugerøret Skrevet 28. april 2010 #13 Skrevet 28. april 2010 (endret) Det du ramser opp her er medikamenter eller ved spesielle problemer. TS snakker om en vanlig dagkrem kjøpt hos hudpleier. Rødhet og sensivitet er noe man bør ta seriøst, hos en hudlege. Få sjekket om du har hudlidelser som rosacea o.l. Har selv rosacea og hudpleiere gjorde huden min langt verre, her var det kun hudlege og supermilde produkter som hjalp, samt en medikament-krem. Og kortison skal man være høyst forsiktig med, det er en av tingene som virkelig kan forverre bl.a rosacea. ja nettopp for å forklare at enkelte kremer kan svi,men at de hjelper selv om de svir.Ingen av kremene jeg ramset opp er på resept eller lignendes.HTH får du i dagligvaren,carbamid/miniderm på apotek-Nettopp lagd for tørr hud som blir...... sår... Lese alt kanskje først ? Endret 28. april 2010 av Kårky
kunst Skrevet 28. april 2010 #14 Skrevet 28. april 2010 det er IKKE meningen at et produkt skal svi. når en krem etc. svir betyr det at huden din reagerer på produktet, og ikke tåler det.
Pupsilure Skrevet 28. april 2010 #15 Skrevet 28. april 2010 Det skal IKKE svi! Da er produktet for sterkt for deg. Endel serier kan hudpleiesalongen returnere selv om de er åpnet hvis kunden har reagert. Hilsen hudpleier
Sugerøret Skrevet 28. april 2010 #16 Skrevet 28. april 2010 det er IKKE meningen at et produkt skal svi. når en krem etc. svir betyr det at huden din reagerer på produktet, og ikke tåler det. Ikke om en har eksem,Psoriasis,Seboréisk eksem osv.osv osv... Da vil mange kremer svi,mest fordi hudbarrieren er skadet.En skadet hudbarriere gir økt vannavgivelse fra huden. Dessuten blir det lettere for fremmede emner, f.eks. irriterende såpeemner og allergifremkallende parfymer, å trenge inn i huden. beste er at TS kommer seg til hudlege
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. april 2010 #17 Skrevet 28. april 2010 Et medikament må ikke være reseptbelagt vett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå