Gjest AnonymBruker Skrevet 28. april 2010 #1 Skrevet 28. april 2010 Nå la oss si at Norge hadde blitt en republik. Men hva slaks form for president ville dere hat om vi hadde fått en president la oss si innen 10 år. Ville dere hatt en president som hadde makt som i USA. Eller en president som på samme måten som kongen bare er et symbol uten noe spesiell makt som i Tyskland.
Gjest Constanze Skrevet 28. april 2010 #2 Skrevet 28. april 2010 Jeg synes vi kunne sett til Finland og hva slags styre de har: Finland er en republikk og pesidenten velges direkte av folket. Presidenten har opprinnelig hatt mye makt, men den har blitt begrenset, og i dag har Riksdagen større innflytelse. Riksdagen består av 200 personer som velges hvert fjerde år. Presidenten velges for seks år av gangen og kan bare velges en periode.
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. april 2010 #3 Skrevet 28. april 2010 Nå la oss si at Norge hadde blitt en republik. Men hva slaks form for president ville dere hat om vi hadde fått en president la oss si innen 10 år. Ville dere hatt en president som hadde makt som i USA. Eller en president som på samme måten som kongen bare er et symbol uten noe spesiell makt som i Tyskland. Hva SLAKS? En LAKS! Lær deg norsk'a for faen!!
Gjest green tea Skrevet 28. april 2010 #5 Skrevet 28. april 2010 Hva SLAKS? En LAKS! Lær deg norsk'a for faen!! nå er det ikke jeg som har skrevet men jeg sier det for det dust.
Lapetos Skrevet 28. april 2010 #6 Skrevet 28. april 2010 Er ikke norsk`a en skrivefeil `? Jo, jeg tror egentlig det er det. Lær deg norsk, a, . Det tror jeg er den riktige skrivemåten.
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. april 2010 #7 Skrevet 28. april 2010 nå er det ikke jeg som har skrevet men jeg sier det for det dust. Dust? Hvorfor det? Det er da ts som tror at slaks betyr slags. Det er jo helt vanvittig enkelt egentlig, et slag ikke sant, og derav et slags. Vi sier vel ikke: hvilket SLAK poteter ønsker du å kjøpe? Kers pink, mandelpoteter, pimpernell etc. DU må da være dust som ikke kan norsk du heller!! MAKAN.....
Gjest green tea Skrevet 28. april 2010 #8 Skrevet 28. april 2010 (endret) Dust? Hvorfor det? Det er da ts som tror at slaks betyr slags. Det er jo helt vanvittig enkelt egentlig, et slag ikke sant, og derav et slags. Vi sier vel ikke: hvilket SLAK poteter ønsker du å kjøpe? Kers pink, mandelpoteter, pimpernell etc. DU må da være dust som ikke kan norsk du heller!! MAKAN..... nå mente jeg ikke dust som dum men mer som frekt. på forskudd "tonefall". det er ikke personen med skive feil jeg svarte. Endret 28. april 2010 av green tea
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. april 2010 #9 Skrevet 28. april 2010 nå mente jeg ikke dust som dum men mer som frekt. på forskudd "tonefall". Ikke dum men frekk og kanskje ufordragelig som kommenterer andres svakheter/skrivefeil? Jo jo, det vet jeg fra før. Jeg er en gammel mann vet du og grøsser så ryggmargen hopper nesten av å se de unges dårlige norskkunnskaper. Men politikerne og skolevesenet (bare politikerne kanskje?) må ta skylda for barnas dårlige norskkunnskaper! Feil av meg å bjeffe sånn, litt enig med deg faktisk.
Gjest green tea Skrevet 28. april 2010 #10 Skrevet 28. april 2010 (endret) Ikke dum men frekk og kanskje ufordragelig som kommenterer andres svakheter/skrivefeil? Jo jo, det vet jeg fra før. Jeg er en gammel mann vet du og grøsser så ryggmargen hopper nesten av å se de unges dårlige norskkunnskaper. Men politikerne og skolevesenet (bare politikerne kanskje?) må ta skylda for barnas dårlige norskkunnskaper! Feil av meg å bjeffe sånn, litt enig med deg faktisk. typisk å få svar før jeg har redigert det og skrevet siste setning. Endret 28. april 2010 av green tea
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. april 2010 #11 Skrevet 28. april 2010 typisk å få svar før jeg har redigert det jeg har skrevet siste setning. Du har jo postet et innlegg. Skulle du egentlig ha skrevet mer på det innlegget før du postet det da eller? Er det min feil? Kjærringer altså......
Gjest green tea Skrevet 28. april 2010 #12 Skrevet 28. april 2010 (endret) Du har jo postet et innlegg. Skulle du egentlig ha skrevet mer på det innlegget før du postet det da eller? Er det min feil? Kjæringer altså...... nå var klagen mer rettet mot meg selv. kjæring jeg som ikke har hvert gift en gang. Endret 28. april 2010 av green tea
FoxyFish Skrevet 28. april 2010 #13 Skrevet 28. april 2010 Hva med å holde seg til tema..? Jeg støtter Finlandforslaget!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå