Gå til innhold

Hva slaks president vil dere ha

aa  

1 stemme

1. 1. President

• Som i USA
      0
    • Som i Tyskland
      1

Fremhevede innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Nå la oss si at Norge hadde blitt en republik. Men hva slaks form for president ville dere hat om vi hadde fått en president la oss si innen 10 år.

Ville dere hatt en president som hadde makt som i USA.

Eller en president som på samme måten som kongen bare er et symbol uten noe spesiell makt som i Tyskland.

Videoannonse
Annonse
Gjest Constanze
Skrevet

Jeg synes vi kunne sett til Finland og hva slags styre de har:

Finland er en republikk og pesidenten velges direkte av folket. Presidenten har opprinnelig hatt mye makt, men den har blitt begrenset, og i dag har Riksdagen større innflytelse. Riksdagen består av 200 personer som velges hvert fjerde år. Presidenten velges for seks år av gangen og kan bare velges en periode.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Nå la oss si at Norge hadde blitt en republik. Men hva slaks form for president ville dere hat om vi hadde fått en president la oss si innen 10 år.

Ville dere hatt en president som hadde makt som i USA.

Eller en president som på samme måten som kongen bare er et symbol uten noe spesiell makt som i Tyskland.

Hva SLAKS? En LAKS!

Lær deg norsk'a for faen!!

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Er ikke norsk`a en skrivefeil `?

Gjest green tea
Skrevet

Hva SLAKS? En LAKS!

Lær deg norsk'a for faen!!

nå er det ikke jeg som har skrevet men jeg sier det for det

dust.

Skrevet

Er ikke norsk`a en skrivefeil `?

Jo, jeg tror egentlig det er det. Lær deg norsk, a, . Det tror jeg er den riktige skrivemåten.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

nå er det ikke jeg som har skrevet men jeg sier det for det

dust.

Dust? Hvorfor det?

Det er da ts som tror at slaks betyr slags. Det er jo helt vanvittig enkelt egentlig, et slag ikke sant, og derav et slags. Vi sier vel ikke: hvilket SLAK poteter ønsker du å kjøpe? Kers pink, mandelpoteter, pimpernell etc.

DU må da være dust som ikke kan norsk du heller!!

MAKAN.....

Gjest green tea
Skrevet (endret)

Dust? Hvorfor det?

Det er da ts som tror at slaks betyr slags. Det er jo helt vanvittig enkelt egentlig, et slag ikke sant, og derav et slags. Vi sier vel ikke: hvilket SLAK poteter ønsker du å kjøpe? Kers pink, mandelpoteter, pimpernell etc.

DU må da være dust som ikke kan norsk du heller!!

MAKAN.....

nå mente jeg ikke dust som dum men mer som frekt.

på forskudd "tonefall". det er ikke personen med skive feil jeg svarte.

Endret av green tea
Gjest AnonymBruker
Skrevet

nå mente jeg ikke dust som dum men mer som frekt.

på forskudd "tonefall".

Ikke dum men frekk og kanskje ufordragelig som kommenterer andres svakheter/skrivefeil?

Jo jo, det vet jeg fra før. Jeg er en gammel mann vet du og grøsser så ryggmargen hopper nesten av å se de unges dårlige norskkunnskaper. Men politikerne og skolevesenet (bare politikerne kanskje?) må ta skylda for barnas dårlige norskkunnskaper!

Feil av meg å bjeffe sånn, litt enig med deg faktisk.

Gjest green tea
Skrevet (endret)

Ikke dum men frekk og kanskje ufordragelig som kommenterer andres svakheter/skrivefeil?

Jo jo, det vet jeg fra før. Jeg er en gammel mann vet du og grøsser så ryggmargen hopper nesten av å se de unges dårlige norskkunnskaper. Men politikerne og skolevesenet (bare politikerne kanskje?) må ta skylda for barnas dårlige norskkunnskaper!

Feil av meg å bjeffe sånn, litt enig med deg faktisk.

typisk å få svar før jeg har redigert det og skrevet siste setning.

Endret av green tea
Gjest AnonymBruker
Skrevet

typisk å få svar før jeg har redigert det jeg har skrevet siste setning.

Du har jo postet et innlegg. Skulle du egentlig ha skrevet mer på det innlegget før du postet det da eller?

Er det min feil?

Kjærringer altså......

Gjest green tea
Skrevet (endret)

Du har jo postet et innlegg. Skulle du egentlig ha skrevet mer på det innlegget før du postet det da eller?

Er det min feil?

Kjæringer altså......

nå var klagen mer rettet mot meg selv.

kjæring jeg som ikke har hvert gift en gang. :ler:

Endret av green tea
Skrevet

Hva med å holde seg til tema..?

Jeg støtter Finlandforslaget!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...