zuperduper Skrevet 28. april 2010 #1 Skrevet 28. april 2010 Jeg bor i en halvpart av en tomannsbolig, og eier en del av tomten selv, og en annen del av tomten i fellesskap med nabo. Vi har blant annet felles trapp, veranda osv. Hvordan forholder man seg til at nabo ikke rydder opp rusk og rask etter seg (murpuss, planterester, sand ved forskjellige arbeider)? Det er snakk om ganske store arealer. Vi må gå og tråkke i dette for å komme oss inn i vår egen bolig. Vi har sagt i fra nå etter siste "prosjekt", og bedt om at det rengjøres. Nå har det straks gått en uke, og ingenting har skjedd. Jeg aner virkelig ikke hvordan jeg skal forholde meg til dette. Er redd for å mase, men samtidig så vil ikke jeg rydde opp etter de heller. Hvordan løser man dette?
Gjest AnonymBruker Skrevet 29. april 2010 #3 Skrevet 29. april 2010 Når det gjelder naboer med et annet forhold til hvordan tingene skal være på fellesområder så har jeg funnet ut at det aller beste er å enten rydde opp selv, flytte eller ganske enkelt lære seg å leve med tingenes tilstand. Jeg har selv naboer som finner på det mest utrolige, men etter år med irritasjon og frustrasjon har jeg resignert og tvunget meg selv til å slutte å bry meg. Siden jeg ikke ønsker å flytte, og man strengt tatt ikke kan forandre naboen så er dette den beste løsningen, og jeg trives utrolig mye bedre nå. Min irritasjon går uansett kun utover meg selv, naboene gir i hvert fall blanke i om jeg er irritert eller ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå