Gjest Muppi Skrevet 17. september 2003 #1 Del Skrevet 17. september 2003 Jeg har fått tak i en solist til kirken til å synge. Hun ordner en som akkopagnerer henne på piano. Dette tar de 4000,- for. Da er noter og alt inkludert. Er dette dyrt? Eller normalt. KJenner ingen som kan synge spille, og vil gjerne ha en personlig sang sunget for oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 17. september 2003 #2 Del Skrevet 17. september 2003 Piano i kirken? Kan ikke organisten spille da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 17. september 2003 #3 Del Skrevet 17. september 2003 Hva er galt med piano i kirken???? Organister kan ikke spille piano kan de vell, og orgel er HEEELT UAKTUELLT!Jeg får frysninger av orgel lyd... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Muppi Skrevet 17. september 2003 #4 Del Skrevet 17. september 2003 Det var jeg som var gjest! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *marte*, unplugged Skrevet 17. september 2003 #5 Del Skrevet 17. september 2003 Hva er galt med piano i kirken???? Organister kan ikke spille piano kan de vell, og orgel er HEEELT UAKTUELLT!Jeg får frysninger av orgel lyd... ??? :o Har aldri hørt om en organist som ikke kan spille piano. De er instrumenter i samme familie, og når du har det som yrke er det veldig vanlig å spille både to og tre instrumenter (av samme familie og også andre). Hør med organisten du Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tjorven Skrevet 17. september 2003 #6 Del Skrevet 17. september 2003 Tja, jeg vet ikke hvordan prisnivåene er på denne typen ting egentlig... Men i begravelser betaler man vel ca 1000 kr for en solist, så jeg synes det hørtes mye ut med 4000 kr! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hallingbrud Skrevet 17. september 2003 #7 Del Skrevet 17. september 2003 Jeg har heller aldri hørt om en organist som ikke spiller piano i tillegg. Snakk med organisten, du. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
helenaa Skrevet 17. september 2003 #8 Del Skrevet 17. september 2003 Jeg synes 500 pr. persom ville være en rimelig pris. 4000 synes jeg er helt uakseptabelt. Skriv en pm til meg hvis du vil vite om noen andre som kanskje kan synge og spille for deg. Hvis det er på østlandet, da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 17. september 2003 #9 Del Skrevet 17. september 2003 Har aldri sett et piano i en kirke jeg da.... Skal han han det med seg selv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 17. september 2003 #10 Del Skrevet 17. september 2003 I kirken vår er det et piano som flyttes frem når det f.eks. skal være soloinnslag i bryllup. Pianoet blir også brukt under korøvelser... Dersom organisten skal være med under soloinnslag vil jeg anta at han skal ha ekstra betalt for det, bl.a. fordi h*n må/bør øve på forhånd med den som skal synge. Da kan det være like greit å bruke noen som er samkjørte på forhånd. Men jeg synes 4000,- er ganske dyrt. Vi betalte 6000,- til de to som spilte hele kvelden. Hva soloinnslaget vårt i kirken (saksofon) kostet noe vet jeg ikke, for det ordnet broren min med. Hilsen Lille meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Muppi Skrevet 17. september 2003 #11 Del Skrevet 17. september 2003 Det er piano i kirken som brukes med koret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 17. september 2003 #12 Del Skrevet 17. september 2003 Solisten vi hadde leide med seg en akkompagnatør (hvordan skrives det?) som tok 700,- (øving, vielsen og transportkostnader). Sangsolisten bruker å ta 500,-, men siden hun er arb.kollega av meg og i slekt med brudgommen tok hun 1/2-prisen. 4000,- synes jeg var litt drøyt å betale. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brudjuni Skrevet 17. september 2003 #13 Del Skrevet 17. september 2003 Jeg var "Gjest" i forrige innlegg da jeg glemte å logge inn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 17. september 2003 #14 Del Skrevet 17. september 2003 Det er piano i kirken som brukes med koret. Hm.... Ja da kan du sikkert spørre organisten om han gjør det billigere... Vi betaler 2000 for en trompetist, og han skal få kjørt seg.... Men 4000 for to.... Kommer jo litt an på hvor mye du vil legge i det, hvis syngedamen kjenner pianospileren, er de sikkert rimelig samstemte, det låter sikkert kjempebra.... Blir en økonomisk vurdering....... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cilla Skrevet 17. september 2003 #15 Del Skrevet 17. september 2003 Jeg tror jeg aldri har vært i en kirke der de ikke har hatt piano fremme i kirken foran en av benkeradene. Organisten spilte piano i kirken i min vielse. Solist var en venninne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prada Skrevet 17. september 2003 #16 Del Skrevet 17. september 2003 Klart otganister kan spille piano, men alle organister er ikke pianister... Forstår godt om en solist vil ha med egen pianist. De har sikkert hatt mange slike opptredner sammen, og er samkjørte. Ville ikke tatt sjansen på å bare overlate spillingen til organisten. Organister har jo også krav på noen frihelger i løpet av året, og da settes det ofte inn folk som ikke er like drevne på orgel. Ville være synd å ødelegge et flott solistinnslag med en dårlig organist.... Om det er dyrt eller ikke kommer jo ann på hvor proffe folk er også da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brum Skrevet 17. september 2003 #17 Del Skrevet 17. september 2003 Jeg synes det høres veldig dyrt ut. En veninne av meg hadde solist i kirken og hun betalte 1200. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ronja Skrevet 17. september 2003 #18 Del Skrevet 17. september 2003 Ja jeg synes 4000,- er dyrt! Disse må da være veldig proffe? Og så er det helt vanlig med piano i kirken. Orgel og piano er ganske forskjellige instrument så det er ikke sikkert at organisten kan spille piano (i hvert fall ikke bra nok)! Men kanskje han/hun kjenner noen som kan, det er vel ganske sannsynlig. Kjenner du ikke noen som kjenner noen da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snorkie Skrevet 17. september 2003 #19 Del Skrevet 17. september 2003 Med mindre de er veldig etterspurte synes jeg 4000,- var i overkant ja... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå