Gå til innhold

SVAAAK positiv strek..

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hei,

er på 10 DPO i dag, og tempen gikk opp, og jeg tok en gravidtetstest og en EL test (tatt det siden 4 DPO). EL testene har vært negative (ser så vidt test streken), og graviditetstesten har vært blenda hvit, men i dag TIDLIG;

tok en test og ca 10 min etter var EL testen "nesten" positiv og jeg så en SVAAK strek på gravidtetstesten (aldri sett en sånn strek før). Hva betyr dette? Jeg ringte mannen med en gang!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En strek er en strek.

Så lenge det ikke er en skyggestrek som er der teststreken ikke skal være så er du nok gravid. Ta en digital for sikkerhets skyld :jepp:

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg tør ikke å hoppe i taket enda, men det er spennende.

Vet hvertfall at jeg har en del "hetetokter" og puppene, særlig den ene, er velig "øm/vond" (ser nå en del bloårer faktisk ved brystvorten..)

blir spennende å se :)

Gjest WendyClear
Skrevet

Jeg tør ikke å hoppe i taket enda, men det er spennende.

Vet hvertfall at jeg har en del "hetetokter" og puppene, særlig den ene, er velig "øm/vond" (ser nå en del bloårer faktisk ved brystvorten..)

blir spennende å se :)

Dette veldig lovende ut! :) En strek er jo som sagt en strek! :D

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Bare vær klar over at ved å teste så tidlig utsetter du deg for muligheten for å oppleve en kjemisk graviditet. Jeg ville heller ikke hoppet i taket før jeg fikk positiv test etter mensen skulle vært der.

Skrevet

Jeg fikk, og vet om mange som har fått tidlige positive GT uten at det har vært kjemisk graviditet. Har faktisk aldri vært borti noen som har hatt det, men det skjer jo. Men er nok mere vanlig å faktisk være gravid enn å ha en kjemisk graviditet.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Bare vær klar over at ved å teste så tidlig utsetter du deg for muligheten for å oppleve en kjemisk graviditet. Jeg ville heller ikke hoppet i taket før jeg fikk positiv test etter mensen skulle vært der.

Hei,

ja jeg har hørt om dette, men det som er "problemet" er at jeg ikke helt vet når jeg vil få mensen, da jeg ikke har hatt den på 2 mnd (pga p.pille slutt). Uansett man sier jo at mensen "slltid" kommer rundt 14 dager etter EL, så da får jeg se ila de neste 4 dagene!

Gjest navnelapp
Skrevet

Men kvifor du er så gravid at du må ha to trådar om det forstår eg ikkje heilt.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk, og vet om mange som har fått tidlige positive GT uten at det har vært kjemisk graviditet. Har faktisk aldri vært borti noen som har hatt det, men det skjer jo. Men er nok mere vanlig å faktisk være gravid enn å ha en kjemisk graviditet.

60-70% av alle egg som befruktes antas å ikke overleve og årsaken til at kjemiske ikke virker så vanlig er at de færreste tester tidlig nok til å vite om dem. Går du derimot på et forum for prøvere, der det er mer vanlig å teste tidlig, vil de fleste av de som har vært der en stund ha opplevd en eller flere kjemiske.

Men ingen grunn til å være pessimistisk, så lenge man er klar over at det er en risiko man tar ved å teste tidligere enn man bør.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Men kvifor du er så gravid at du må ha to trådar om det forstår eg ikkje heilt.

:roll: ja, tenke seg til!! for å poste på ett forum, for så å finne ut senere at ett annet forum kanskje passet bedre, DET er jo ikke lov!

:kaklehone:

Skrevet

60-70% av alle egg som befruktes antas å ikke overleve og årsaken til at kjemiske ikke virker så vanlig er at de færreste tester tidlig nok til å vite om dem. Går du derimot på et forum for prøvere, der det er mer vanlig å teste tidlig, vil de fleste av de som har vært der en stund ha opplevd en eller flere kjemiske.

Men ingen grunn til å være pessimistisk, så lenge man er klar over at det er en risiko man tar ved å teste tidligere enn man bør.

Det er nok meget mulig det. Men jeg var også prøver ganske så lenge før det klaffet og jeg hadde aldri en slik. Og tro meg, jeg tester med GT maaange ganger uten å få noe utslag.

Og har også vært på endel prøverforum og har sjelden hørt om noen som har hatt kjemiske.. Men men...

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hei igjen,

jeg må si jeg blir litt "redd" av å høre om kjemisk graviditet! :sjenert:

Jeg tok en test i dag (ok tok 2 da :gjeiper: )og (er nå på 11 DPO ifg FF), og begge var positive, de var litt tydligere i dag enn den svake streken jeg fikk i går.

Som jeg sa over; jeg vet ikke når mensen vil ankomme når jeg ikke har hatt den etter p-pille slutt, så når skal man da "stole" på testene, uten at det er en kjemisk graviditet? :sjenert:

Skrevet

Man kan alltid stole på testenen, såvidt jeg har forstått det kan man ikke vite om det er kjemisk eller ikke før man begynner å blø. Men at de blir sterkere er et godt tegn i hvert fall! :)

Mensen pleier vel å komme 14-15 dager etter EL, altså 14-15 DPO. FF har vel gitt deg en testdato?

Du kan nok bare slappe av så godt du kan, for du er nok gravid. Gratulerer så mye! :)

Er den andre tråden skrevet av anonym bruker din også? Tror jeg har svart begge steder..

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Man kan alltid stole på testenen, såvidt jeg har forstått det kan man ikke vite om det er kjemisk eller ikke før man begynner å blø. Men at de blir sterkere er et godt tegn i hvert fall! :)

Mensen pleier vel å komme 14-15 dager etter EL, altså 14-15 DPO. FF har vel gitt deg en testdato?

Du kan nok bare slappe av så godt du kan, for du er nok gravid. Gratulerer så mye! :)

Er den andre tråden skrevet av anonym bruker din også? Tror jeg har svart begge steder..

Hei, takk for det. Ja skrevet og under graviditet fordi jeg vet ikke helt hvor jeg skal "plassere" meg enda. Jeg skal til legen på onsdag, føler meg ikke helt i form, så det kan bli spennende. I dag kunne jeg se (og samboer) streken med en gang,men i går måtte jeg "myse" litt mer (det vil si den var mer svak i går). Virker, ut i fra hva dere har sagt, at det er positivt :jepp: :jepp: :jepp: :jepp:

FF sier at testdatoen "er" 7 mai, men det er 3 uker etter unnfangelse...

Skrevet

Ja, FF setter testdatoen langt frem i tid hvis du ikke har noen oversikt over tidligere lutealfaser.

Jeg hadde også svak strek 10DPO, og sterkere 11DPO. Tok en digital 12DPO, på kvelden, så jeg tror ikke du trenger å bekymre deg for at den burde vært sterkere. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...