Gå til innhold

Oppblåsthet?? Hjelp!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kan noen være så snill og hjelpe meg?

Jeg er så oppblåst hele tiden, jeg holder på å bli gal av det.. Jeg går rundt og ser ut som jeg er gravid i 6 mnd, og buksene mine passer ikke..

Hver dag må tilpasses etter hvor oppblåst jeg er, i forhold til hvilke klær jeg kan gå med. Det vil si at jeg har alt fra str. XS til L..

Jeg har testet meg for allergi for matvarer, også cølaki, så det er ikke det som er problemet mitt..

Jeg håper noen av dere her kan hjelpe meg, for dette begynner å bli et stort problem for lille meg...

(Har hørt at å tygge fersk ingefær skal hjelpe, er det noen som vet om det hjelper? I så fall, hvor kan man få kjøpt fersk ingefær?)

Takk på forhånd!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan vel ikke gi deg så mange gode råd, men jeg kjenner flere som har vært på Balder-klinikken i Oslo (hvis du bor i Oslo da) . Der tester de ut alt mulig for å finne ut om det er noen typer mat, drikke m.m som kroppen din reagerer på en eller annen måte. Det kan være noen stoffer som kroppen ikke klarer å forbrenne/bryte ned som den skal. På Balder-klinikken har de også alt fra Allmennmedisin, homopati, urtemedisin, akupunktur osv , se http://www.balder-klinikken.no/

De jeg kjenner som har vært her å gått igjennom omfattende tester har hatt kjempebra resultater i etterkant.

Når det gjelder hvor du får kjøpt fersk ingefær så kan det fås i større matvarebutikker eller hos grønnsakshandlerer (som på innnvandrerbutikker på Grünerløkka eller Grønland).

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har hatt samme problem. Det er forferdelig irriterende.

Men jeg fikk et tips om å prøve BioForm Forbrenningste. Ikke fordi det skulle ha noen nevneverdig effekt på forbrenningen, men den inneholder stoffer som er bra for mage/tarm systemet. Jeg drikker flere store kopper om dagen, og problemet er blitt borte. Nå er jeg bare oppblåst en sjelden gang dersom jeg har spist noe helt spesielt.

Akkurat nå er jeg oppblåst igjen da :roll: Men det er fordi jeg er blakk og ikke har fått kjøpt ny te etter at jeg gikk tom :-(

Skrevet

Sjokolade gjør meg oppblåst i magen. Kanskje det hadde vært en idè å kutte ned på det/kutte det ut?

Skrevet

Spis en teskje med karve før hvert måltid - det hjelper faktisk. Svelg den hel med masse vann!

Fersk ingefær er heller ikke dumt, men det hjelper først og fremst mot kvalme. Ingefær får du i de fleste større matbutikker blant annet :)

Suz :blunke:

Gjest Lilleputt..
Skrevet

Takk for tips. Jeg spiser ikke sjokolade, så det kan ikke være det. Ikke kan jeg komme meg på noen klinikk for å bli testet heller..

Men jeg tror nå jeg skal prøve forbrenningsteen da!

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg vet hva problemet er...

Du tåler noe ikke korn-produkter! Det pleier å gjøre deg oppblåst.

Hold deg unna brød og korn i en uke og se om det hjelper!

Lykke til!

Skrevet

Kornprodukter skulle hun vel tåle når hun ikke har cøliaki, som hun er sjekket ut for, det er jo ikke bare hvetemel, men også andre kornsorter en skal holde seg vekke fra da... :oops:

Skrevet

Jeg tåler kornprodukter, men får likevel lett oppblåst mage når jeg spiser mye grovt brød eller fiberrikt mat..

Skrevet

Fiberrik kost skal fungere så det jomer mot dette problemet.

Samtidlig kan det være en ide å holde seg unna salt. :wink:

Dette er selvfølgelig spiss eksemplene, alt utover dette varrierer i større grad med individet. Men å holde seg aktiv er noe som fungerer bra på alle sammen.

Who would've thunk it.

Det vi lærte på barneskolen, 5 om dagen og trening, var ikke tull.

Skrevet
Spis lakris!

Setter fart i sakene :wink:

Lakris og sånne ting setter fart på sakene - ja, men det blir man også oppblåst av..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...