Gjest nobilian Skrevet 27. april 2010 #1 Skrevet 27. april 2010 Har blitt gjort oppmerksom på at en tidligere nabo, som bor i utlandet, som ikke bruker bilstol når hun har med ungen i bil. Hun holder ungen i fanget, og ser ikke problemet med det. Hun er norsk statsborger, og mottar norsk støtte til seg og barnet (oppgir visstnok til NAV at hun bor i Norge). Slik jeg har forstått det, er det ikke påbud om bruk av bilstol i dette landet, så mitt spørsmål blir; er det noen særnorske regler som er overordnede i sammenhengen, siden barnet er norsk? Er det noen vits i å levere bekymringsmelding?
Gjest nobilian Skrevet 29. april 2010 #2 Skrevet 29. april 2010 Har blitt gjort oppmerksom på at en tidligere nabo, som bor i utlandet, som ikke bruker bilstol når hun har med ungen i bil. Hun holder ungen i fanget, og ser ikke problemet med det. Hun er norsk statsborger, og mottar norsk støtte til seg og barnet (oppgir visstnok til NAV at hun bor i Norge). Slik jeg har forstått det, er det ikke påbud om bruk av bilstol i dette landet, så mitt spørsmål blir; er det noen særnorske regler som er overordnede i sammenhengen, siden barnet er norsk? Er det noen vits i å levere bekymringsmelding? *** Eller er det flere som praktiserer det samme, kanskje? Som satser på at det er nok å holde hardt i barnet?
Gjest Gro-nabo Skrevet 29. april 2010 #3 Skrevet 29. april 2010 Hvis du er bekymret for barnet, må du jo ta kontakt med moren. Det er hun som kan gjøre noe med praksisen. Send henne en youtube-link eller to og forklar gjerne hva som skjer med en ettåring dersom han/hun sitter usikret i en bil som bråstopper. Den tidligere naboen din høres ut til å være dum som et brød, men det kan jo hende du når inn. Trygdesvindel (som du også nevner) bør etter min mening meldes, men du bør kanskje sjekke at du faktisk har riktige opplysninger. Det kan jo hende at hun faktisk spiller med åpne kort overfor NAV.
Gjest AnonymBruker Skrevet 29. april 2010 #4 Skrevet 29. april 2010 Er det rart barnevernet er overarbeidet sier jeg, når de skal behandle henvendelser fra kjærringer som har hørt om mødre som ikke følger norsk lov i utlandet. Kanskje du skulle forsøke å få dømt og utlevert de muslimene jeg så her om dagen også, de satt og tok seg en pils, og det er som kjent ikke lov å drikke alkohol i hjemlandet deres…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå