Gjest Anonymous Skrevet 17. september 2003 #1 Skrevet 17. september 2003 Nå er jeg veldig i tvil om hva som skjer her i huset. På lørdags ettermiddag skulle jeg og mannen min (gifta oss på mai i år), se en film og kose oss. Det var en veldig pen jente med i filmen. Hun Salma Hayek. Jeg er det en kan kalle en typisk blondine med langt hår. Da sier min mann: Mørke jenter er det fineste jeg vet. Hans eks er også mørk, hun er halvt spansk. Det er da jeg tilter fullstendig og vil vite hva i h... han er sammen med meg for. På ferieturen vår til Italia i sommer kjøpte jeg meg en kjole fordi han syns den var så fin. Slettes ikke min smak. Brukte den bare en kveld, og den kommer aldri på igjen. Nå sier han at mørke jenter i slike klær, sånn typisk orientalsk er direkte vakkert. Det sa faktisk hans far også. Er det jeg som er ute og kjører eller synes dere jeg har rett til å reagere som jeg gjør. Han sier jo indirekte at jeg ikke er bra nok.
Suzy Skrevet 17. september 2003 #2 Skrevet 17. september 2003 Neida det sier han ikke Han sier at han han tenner på mørke damer og liker dem godt, men at du er så flott/hyggelig/morsom/snill/fasinerende/deilig/osv/osv at han heller vil dele livet med blonde deg.... Du kan jo fortelle meg at måten han ordlegger seg på gjør at du føler deg liten og verdiløs. Be ham vise deg litt respekt, men han har jo valgt deg og ikke x-dama... Det må vel bety noe? Har ikke du vært sammen med menn som ser annerledes ut enn ham og har ikke du en eller annen filmstjerne/sanger som du syns er dødslekker - og betyr det at du ikke syns mannen din er god nok???? Nei - slapp nå av! Suz 8)
Gjest ???? Skrevet 17. september 2003 #3 Skrevet 17. september 2003 Typisk oss jenter å reagerer slik Uansett om vi liker det eller ikke, så vil det alltid finnes en eller flere andre jenter her i verden som vår mann syns er penere enn oss. På samme måte finnes det garantert menn som er kjekkere enn vår mann. Jeg syns du overdriver dette. Det han mener her tror jeg, er jenter som er mørkere i huden enn oss skandinaviske jenter, mulatt tror jeg det heter. Og jeg skjønner han godt jeg faktisk, for det er pent ellers hadde vel ikke vi her nordpå vært så opptatt av å sole oss???? disse jentene har tross alt denne brunfargen hele året rundt. Hvorfor skal vi jenter lage problemer av alt? Vi kan godt si at en mann er kjekk, som når vi ser George Clooney f.eks. på film, men sier gutta det samme, ja ta tar vi oss nær av dette.
Gjest GreenSky Skrevet 17. september 2003 #4 Skrevet 17. september 2003 Heh, han angret sikkert på hva han sa med en gang ordene kom ut av munnen hans. Sånn er det, av og til snakker vi mennesker før vi tenker. Synes ikke du skulle beskymre deg, jeg. Som Suz sa, det er jo deg han har valgt å være sammen med! :D
Livets datter Skrevet 17. september 2003 #5 Skrevet 17. september 2003 Dette synes iallefall jeg er å overreagere!
Gjest Anonymous Skrevet 17. september 2003 #6 Skrevet 17. september 2003 Det var jeg som starta innlegget. Synes dere virkelig det er greit nok at menn kommenterer utseende på andre damer når dere hører på. Det gjør meg rasende. Mulig det er meg som tar feil, men jeg ville aldri finne på å si at en mann var "veldig pen" når mannen min hørte det. Er forresten ikke så opptatt av utseende heller, og jeg har ingen preferanser når det gjelder om jeg foretrekker lyse eller mørke menn. Det hele inngår i en pakke der personlighet er det viktigste. Han har forresten aldri sagt at han syns jeg er pen heller, selv om mange andre sier det. Vet jo at det ikke er noe feil med utseende mitt.
Gjest *marte*, unplugged Skrevet 17. september 2003 #7 Skrevet 17. september 2003 Han har forresten aldri sagt at han syns jeg er pen heller, selv om mange andre sier det. Vet jo at det ikke er noe feil med utseende mitt. Har han aldri gitt deg komplimenter for utseende ditt? :o Ikke engang på bryllupsdagen? Hvis han er så sparsom på komplimentene synes jeg nesten du har lov til å reagere som du gjør. Ja, du overdriver litt
Suzy Skrevet 17. september 2003 #8 Skrevet 17. september 2003 Ja jeg syns det er greit at mannen min kommenterer andre jenters utseende - det være at hun er pen eller det motsatte foran meg. Jeg kommenterer både kvinner og menn på tv, eller i virkeligheten når vi er sammen og det syns jeg er en ærlig sak. Det vi har sammen er basert på mye mer enn utsende og blir ikke truet av det :D Syns det høres ut som mannen din er dårlig til å uttrykke overfor deg hvor mye han verdsetter deg og det bør dere få orden på Du kan jo fortelle ham at du syns det er vanskelig å takle hans preferanser for mørke kvinner når han ikke klart forteller deg at han liker deg - endatil foretrekker deg (som jeg går ut fra at han gjør fordi han trossalt har giftet seg med deg). Dette er en problem som virker mer komplekst enn hvorvidt han kommenterer andre jenters uteende, gjest. Ta tak i det Suz
elinia Skrevet 17. september 2003 #9 Skrevet 17. september 2003 Synes dere virkelig det er greit nok at menn kommenterer utseende på andre damer når dere hører på. Det har jeg ingen problemer med. Jeg synes kjæresten min er den deiligste vakreste som finnes, men at jeg ikke kan si at andre mennesker er flotte, blir jo litt dumt. Jeg vet godt at han ser kvinner han synes er flotte hver dag, men jeg vet at jeg er den vakreste i hans øyne. Dety betyr ikke at han ikke kan se at andre mennesker er vakre og, uansett om de er helt forskjellig fra mitt utseende. Er forresten ikke så opptatt av utseende heller, og jeg har ingen preferanser når det gjelder om jeg foretrekker lyse eller mørke menn. Man trenger ikke ha noen spesielle preferanser når det gjelder utseende og hva man liker, men ser du en mann du synes er pen, synes du det; uansett om du sier det til mannen din eller ikke. Det trenger ikke å bety at man er spesielt opptatt av utseende, bare at man legger merke til mennesker rundt seg. Kan du se om en kvinne er vakker eller ikke? Kan din mann kommentere at en mann er pen etc. uten at du reagerer? Du skriver at personlighet er det viktigste. Han er sammen med deg; han synes brunetter er pene, betyr ikke det at din personlighet er det vigtigste her, ikke dit utseende? Snakk med ham om hvordan du føler det, at han aldri sier du er pen etc. Kommunikasjon kan løse de fleste problemer
Gjest Lea Skrevet 17. september 2003 #10 Skrevet 17. september 2003 Jeg synes at det er greit at sambo syens at andre jenter er pene. Han få gjerne si det også, både om jenter på film og som han ser på gata eller kjenner. Men jeg krever også at HAN godtar at jeg kommenterer andre menn og synes at de er kjekke. Ta igjen da vel! Når du tenker: "Han var jammen kjekk!", så SI DET høyt! Ikke kommenter gutter/menn som er motsatt av ham utseendemessig bare for å såre, det blir bare vanskelig for dere begge. Om han klager når du gjør dette, så kan du jo fortelle hva du synes om hans uttalelser. Jeg vil vel ikke si at du overreagerer egentlig. Dette kommer an på "tonen" hans og hvor følsom/sjalu/trygg på ham og forholdet du er. Har dere et trygt og godt forhold, så er ikke dette noe å henge seg opp i. Men er det flere ting som skurrer, så bør dere kanskje ta en prat om dette?
Barbie Skrevet 17. september 2003 #11 Skrevet 17. september 2003 Her synes jeg du overreagerer.. :-? Hvis min mann og jeg ser en pen jente på Tv,og han kommenterer det,så er det da helt greit. "Ja,hun var nydelig",sier jeg,hvis jeg er enig. Vi var nylig i syden,og barkeeperen på den ene puben der,var lekker.. Jeg stirret så øya holdt på å sprette ut av skallen på meg... :o Mannen min bare lo av meg..! Poenget er, at overalt vil man se nydelige menn/kvinner. Man kan da ikke bli sjalu på alt som er vakkert. :-? Som vi sier her hjemme: Vi ser gjerne på menyen ute,men vi spiser hjemme!
Madison Skrevet 17. september 2003 #12 Skrevet 17. september 2003 Nå er jeg veldig i tvil om hva som skjer her i huset. På lørdags ettermiddag skulle jeg og mannen min (gifta oss på mai i år), se en film og kose oss. Det var en veldig pen jente med i filmen. Hun Salma Hayek. Jeg er det en kan kalle en typisk blondine med langt hår. Da sier min mann: Mørke jenter er det fineste jeg vet. Hans eks er også mørk, hun er halvt spansk. Det er da jeg tilter fullstendig og vil vite hva i h... han er sammen med meg for. På ferieturen vår til Italia i sommer kjøpte jeg meg en kjole fordi han syns den var så fin. Slettes ikke min smak. Brukte den bare en kveld, og den kommer aldri på igjen. Nå sier han at mørke jenter i slike klær, sånn typisk orientalsk er direkte vakkert. Det sa faktisk hans far også. Er det jeg som er ute og kjører eller synes dere jeg har rett til å reagere som jeg gjør. Han sier jo indirekte at jeg ikke er bra nok. Jeg skjønner deg. Er jo ikke at han syns dama var pen du reagerte på. Hadde han kommentert at hun var pen/fin eller hva så hadde du ikke sagt noe eller hva? Jeg hadde og reagert om jeg (som altså har mørkt hår) fikk beskjed av typen/mannen at blonde jenter var det fineste han visste. Hallo.. DET kunne han spart seg for. (hadde han derimot sagt bare at Reese witherspoon f.eks er nydelig så hadde jeg vært helt enig) Stor forskjell her. Hva sier mannen din nå i ettertid? Han hadde garantert ikke likt det heller om du dro en lignende en. Menn asså noenganger :-?
Champagne Skrevet 17. september 2003 #13 Skrevet 17. september 2003 Jeg hadde heller ikke likt en slik kommentar; det er jo direkte sårende!! Spesielt om han aldri sa noe pent til meg!! Neste gang synes jeg du skal si noe liknende, og se hvordan HAN reagerer, så kanskje han tenker seg om neste gang.
koldbruna Skrevet 17. september 2003 #14 Skrevet 17. september 2003 Som vi sier her hjemme: Vi ser gjerne på menyen ute,men vi spiser hjemme! Det var bra sagt Barbie koldbruna
Gjest Anonymous Skrevet 18. september 2003 #15 Skrevet 18. september 2003 Kjære lille nygifte gjest: Om man mener reaksjonen din er rimelig eller ikke kommer jo an på i hvilken grad man har anlegg for sjalusi. Eller hvor mye man ønsker å bli skånet for. Jeg for min del forstår deg utmerket!! Mannen min sa noe så dumt som at han syns Michelle Pfeiffer ser bra ut (.."til å være så gammel" som han slengte på) og jeg reagerte med høylytte protester og vantro. (sånn semialvorlig) Nå påstår han hardnakket at alle glansbildene vi ser (supermodellene+++) er direkte frastøtende, ja faktisk STYGGE. Og jeg opplever det som en gigantisk kjærlighetserklæring Jeg er faktisk ikke spesielt sjalu. Men damer kan han snakke med kompisene sine om, og ikke meg! :-? Dere er mann og kone, og bør kjenne hverandre ut og inn. Så her er det kanskje best å glemme stoltheten en stund, og faktisk fortelle han hva som rører seg inne i hjertet ditt? Det er jo SÅ deilig å pøse ut med alt du måtte føle og fundere på, og både du og han får det veldig mye bedre etterpå Og du: han giftet seg med deg - det er klart han syns du er det deiligste som finnes i hele verden :kysse: La Flaca
VesleBråka Skrevet 18. september 2003 #16 Skrevet 18. september 2003 enig med la flaca. Min mann kommenterer aldri andre jenter overfor meg, og jeg føler meg alltid veldig bra i hans selskap, aldri mindreverdig. Er ikke det ren høflighet? Jeg pleier heller ikke å kommentere andre menn overfor ham - unntatt brad pitt. Vi har dog blitt enige om at min kjæreste er nr 1 på pen-listen, og brad pitt får være nr. 2 Jeg vet jo at han snakker anderledes med kompiser enn meg, de har en annen tone, og det er seff greit. Jeg hadde IKKE likt det hvis han hadde begynt å kommenter andre jenter veldig, da blir jo jeg en sånn "grei-nok" sak.
Edie Skrevet 18. september 2003 #17 Skrevet 18. september 2003 Han kan gjerne kommentere at andre jenter er pene foran meg. Jeg sier meg ofte enig. Jeg kan si at en annen mann er kjekk. Det er jo kun utseende. Man vil jo alltid se andre man synes er kjekke. Gutten min vil jo alltid være nummer 1 uansett. OG jeg er hans nummer 1. Mer bekymringsfullt hvis du ikke mottar komplimenter fra han? Klarer han å si at andre jenter er pene, burde han absolutt kunne si det til deg. Men ikke legg for mye i det. Er tross alt deg han har valgt å leve livet sitt med. Er også vant med Barbies ordtak, med litt vri: Kan bli sulten ute, men spis hjemme.!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå