o..o Skrevet 27. april 2010 #1 Skrevet 27. april 2010 Jeg har slitt litt med å gå ned i vekt og har eksperimentert litt. Jeg har lest meg til at grønn te hjlper på forbrenninga og som det hjelper! Jeg vil anbefale å drikke minst to store kopper grønn te om dagen. Og hvis du får lyst på godteri, drikk en kopp med grønn te først. Den grønne teen metter også. Både fordi den tar plass og fordi den varmer. Det er også en koselig og sunn vane. Selv begynte jeg å drikke grønn te forrige uke, ellers har jeg spist som vanlig. Jeg har gått ned tre kilo! Kan hende er det bare tilfeldig, men jeg velger å tro noe annet. Dessuten har jeg blitt mye mer opplagt og følt meg friskere. Ville bare informere litt
Gjest AnonymBruker Skrevet 27. april 2010 #2 Skrevet 27. april 2010 Te er vanndrivende, så det er nok ikke fett du har gått ned..
Gjest AnonymBruker Skrevet 27. april 2010 #3 Skrevet 27. april 2010 mener å ha lest at te er vanndrivende..så mulig det er vann.
o..o Skrevet 27. april 2010 Forfatter #4 Skrevet 27. april 2010 Kan hende det bare er vann, men jeg gleder meg til å se om denne vektreduksjonen fortsetter
Pingting Skrevet 27. april 2010 #5 Skrevet 27. april 2010 da kan jeg informere tilbake om at det at grønn te hjelper på forbrenningen i den grad at det vil synes bare er en myte. Det er kjempefint at du har gått ned, men all kunnskap man har om dette tilsier at det nok skyldes noe annet. Hvis det hadde vært slik at grønn te øker forbrenningen så til de grader at man går ned tre kilo på en uke (noe som forøvrig er uforsvarlig fort!), hvorfor viser da ingen studier dette? Jeg klipper fra et innlegg jeg skrev i en annen tråd: Har du en link? Hvis det er den sveitsiske studien fra 1999 - som er den det oftest refereres til når det gjelder grønn te og vekttap - så har den høyst diskutable resultater. Ikke bare har forskerne basert alle antagelsene sine på et bitte lite observasjonsintervall (kun ett døgn) slik at man ikke vet noe om langtidseffekten, men i tillegg viste den såpass liten økning i forbrenningen at det alene neppe ville hatt noen stor effekt på vektnedgang i det lange løp. Elles er det få studier som viser at grønn te hjelper på vektnedgang, og mange studier som viser at det ikke har noen betydelig effekt - noe et kjapt søk på PubMedog Google Scholar viser. Noe forskning viser en liten effekt, men igjen er det kun små endringer som neppe vil utgjøre noen stor forskjell alene. Denne meta-analysen (en meta-analyse er en sammenligning av mange små studier og gir dermed et sikrere resultat) viser nettopp det. Konklusjon: det er gjort nok forskning på dette temaet til å kunne slå fast at grønn te ikke vil kunne ha noen betydelig effekt på vektnedgang alene. Men det kan hende det hjelper bittebittelitt. Det var en annen bruker etter det som skrev: Jeg vil også legge til at te, inkludert grønn te, har en viss vanndrivende effekt, og en eventuell vektnedgang, spesielt ved høyt inntak, kan tilskrives reduksjon av vann i kroppen. Om det stemmer vet jeg ikke, men det virker i alle fall mye mer sannsynlig enn at det er fett du har mistet. Også er grønn te sunt og ikke minst godt, så det er jo en bra ting å drikke det!
Gjest AnonymBruker Skrevet 27. april 2010 #6 Skrevet 27. april 2010 Hvordan drikker/lager du den grønne teen din, da? Teposer, blader? Sukker/sukketter/ingenting? Med eller uten melk?
o..o Skrevet 27. april 2010 Forfatter #7 Skrevet 27. april 2010 Hvordan drikker/lager du den grønne teen din, da? Teposer, blader? Sukker/sukketter/ingenting? Med eller uten melk? Teposer fra lipton, ingenting fancy. En pose på en gasnke stor kopp. Og så heller jeg på kokende vann. Ikke sukker og melk, siden jeg ikke liker det. Jeg gjetter på at jeg sparer noen kcal på det, men i moderate mengder går det vel greit.
Gjest AnonymBruker Skrevet 27. april 2010 #8 Skrevet 27. april 2010 Ikke sukker og melk, siden jeg ikke liker det. Jeg gjetter på at jeg sparer noen kcal på det Vel, jeg ville ærlig talt vært litt skeptisk motslanketips fra noen som GJETTER at de sparer kalorier ved å droppe melk og sukker i teen..
Frk Snasen Skrevet 27. april 2010 #9 Skrevet 27. april 2010 Vel, jeg ville ærlig talt vært litt skeptisk motslanketips fra noen som GJETTER at de sparer kalorier ved å droppe melk og sukker i teen.. Ja, mye positivt å si om grønn te. At det er sunt er det vel ingen tvil om? Jeg drikker 5-6 kopper grønn te hver dag. Har helt dilla på Liptons grønne te i pyramideposer. Den smaker så godt. Når jeg en dag leste at grønn-te metter, ble jeg litt sjokkert og forsto jo hvorfor jeg ikke var så mye sulten, mtp at den grønne-teen faktisk gjør så jeg ikke føler meg så sulten. Jeg har ikke opplevd å gå ned i vekt av grønn te, men for all del... Kanskje jeg hadde vært en tjukkass hvis jeg ikke drakk det. :kgbaby:
vanilje* Skrevet 28. april 2010 #10 Skrevet 28. april 2010 Jeg er selv veldig glad i te, og merker at jeg får mindre søtsug når jeg drikker det! Det å minke søtsuget i seg selv er jo på en måte slankende for da hiver jeg meg ikke like lett over skjokoladen :-) Om grønn te virkelig øker forbrenningen skal jeg ikke si forsikkert at jeg egentlig vet, men uansett syns jeg bare du skal fortsette å drikke det:) det er jo både sunt og godt :-)
Chanel.No5 Skrevet 28. april 2010 #11 Skrevet 28. april 2010 Kanskje jeg hadde vært en tjukkass hvis jeg ikke drakk det. :kgbaby: Kanskje en av flere grunner til å fortsette med den gode trenden :gjeiper: Jeg har lest mye om te og hvor bra det er å drikke og har prøvd alle typer på markedet og drukket det med alle mulige varianter av tilsetninger, drukket den bar, med sukker/suketter/honning, med melk/sitron og ja, gudene vet, men klarer bare ikke te, føler ikke helt for å sitte drikke dette mens jeg holder meg for nesen, er bare ikke noe te-menneske visstnok, men kaffe derimot
madam_mim Skrevet 30. april 2010 #12 Skrevet 30. april 2010 Om du trur det så hjelper det...litt. Og uansett, hvis du heller drikk grønn te enn å eta godteri, så vil du jo gå ned i vekt. Godteri inneholder i tillegg til alle kaloriene masse junk som gjør at kroppen holder vann. Så å bytta ut snop med grønn te er nok ein vinnar!
Gjest AnonymBruker Skrevet 30. april 2010 #13 Skrevet 30. april 2010 Jeg og drikker te når jeg blir godtesyk. Det er mye bedre enn vann fordi det er både smak og varmt, så jeg føler også det rommer mer. Nå drikker jeg ikke akkurat grønn te da, men har ikke sukker, melk og sånn drit i. Dessuten er te et mye bedre alternativ til lettbrus, som jeg drakk mye før for å holde meg unna godterier og overspising.
Gjest AnonymBruker Skrevet 30. april 2010 #14 Skrevet 30. april 2010 Jeg og drikker te når jeg blir godtesyk. Det er mye bedre enn vann fordi det er både smak og varmt, så jeg føler også det rommer mer. Nå drikker jeg ikke akkurat grønn te da, men har ikke sukker, melk og sånn drit i. Dessuten er te et mye bedre alternativ til lettbrus, som jeg drakk mye før for å holde meg unna godterier og overspising. lettbrus er da ikke noe bedre en vanlig brus det
MarilynM Skrevet 13. mai 2010 #16 Skrevet 13. mai 2010 Joda, grønn te øker forbrenningen. Uten å gidde å rote frem kilder, leste jeg at forskning hadde vist at for en gruppe overvektige personer, hadde 3-5 kopper grønn te (uten melk og sukker) :gjeiper: økt forbrenningen med gjennomsnittlig 70 kcal.. Wuhu.. Det tilsvarer omtrent 10 min gange. Så at de 70 ekstra kcal om dagen skal utgjøre den helt store forskjellen er å dra det litt langt.. Derimot er grønn te sunt, og langt bedre enn brus og saft og juice og sånn når det kommer til tørstedrikk, så keep on drinking it!
Pingting Skrevet 13. mai 2010 #17 Skrevet 13. mai 2010 Joda, grønn te øker forbrenningen. Uten å gidde å rote frem kilder, leste jeg at forskning hadde vist at for en gruppe overvektige personer, hadde 3-5 kopper grønn te (uten melk og sukker) :gjeiper: økt forbrenningen med gjennomsnittlig 70 kcal.. Wuhu.. Det tilsvarer omtrent 10 min gange. Så at de 70 ekstra kcal om dagen skal utgjøre den helt store forskjellen er å dra det litt langt.. Derimot er grønn te sunt, og langt bedre enn brus og saft og juice og sånn når det kommer til tørstedrikk, så keep on drinking it! Jeg tror det er den studien jeg nevnte i innlegget mitt over her. Siden den både er dårlig utført og det har kommet en masse andre studier i etterkant som jevnt over har andre resultater, så er det antageligvis ikke snakk om så mange kalorier om dagen en gang. Helt enig i at grønn te er mye bedre enn brus og juice - og hvis man drikker mye slikt og erstatter det med te, så vil man nok se vektnedgang! Også er det sunnere, og bedre for tennene. Win-win.
Glynis Skrevet 13. mai 2010 #18 Skrevet 13. mai 2010 (endret) Jeg går med glede 10 minutter for å slippe å drikke 3-5 kopper grønn te når som helst, hvor som helst. Endret 13. mai 2010 av Glynis
MarianneE Skrevet 15. mai 2010 #19 Skrevet 15. mai 2010 Jeg går med glede 10 minutter for å slippe å drikke 3-5 kopper grønn te når som helst, hvor som helst. jeg og....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå