Gjest AnonymBruker Skrevet 27. april 2010 #1 Skrevet 27. april 2010 Er stum enda. I dag så ble det slåsskamp imellom de to, blåmerker, utrevet hår og vet ikke hva Over en bagatell. Skjønner ikke at det går an å tråkke over den grensen og gå til fysisk angrep på sin søster. Riktig nok var hun provosert men lover ikke godt når hun er 16 år og ikke klarer å kontrolere sinnet sitt bedre. Andre sier at de ikke er alene om denne søsken kjærligheten men jeg vet ikke hva jeg bør gjøre i denne situasjonen. noen råd ?
Miss Puddel Skrevet 27. april 2010 #2 Skrevet 27. april 2010 hvor gammel er den som ikke er 16? Jeg ble banket opp på ungdomsskolen som 16 åring, og det var av jenter. Tror ikke det er så uvanlig egentlig med 16 åringer som eksploderer. Og søsken kommer tett innpå hverandre. Har du snakket med dem hver for seg om hva som skjedde og hvorfor? Ofte kommer jo slike voldsutbrudd av manglende komunikasjon, omtrent som hvorfor 3 åringer kommer i trassalderen, de sliter med et eller annet de ikke helt klarer å uttrykke. Eller den ene provoserer verbalt? bare tankespinn fra min side kanskje, men...
Caramba Skrevet 28. april 2010 #3 Skrevet 28. april 2010 (endret) Kremt!!!! Jeg har en søster som er 18 mnd eldre en meg. Vi slåss fysisk til langt opp i tenårene. Tror det er helt vanlig, jeg.... Når vi ikke sloss så var vi verdens beste venner. Er det virkelig første gang de har braket sammen? Ser du ber om råd, men jeg vet ikke om noe annet hjelper en å megle fred og fordragelighet mellom dem, be hverandre om unnskyldning og stoppe dem i tide neste gang de braker sammen i krangel ved å sende dem på hvert sitt rom for å tenke litt.... Alle jeg kjenner som har tette søsken har kranglet som hund og katt i perioder så jeg hadde ikke bekymret meg nevneverdig. Nå vet jeg jo ikke hvor ille det var, da... Jeg har tre tette barn og må si at jeg nesten forventer at det kan bli litt bråk noen ganger når barna er litt trøtte og blodsukkeret er lavt. Endret 28. april 2010 av Caramba
bizzy Skrevet 28. april 2010 #4 Skrevet 28. april 2010 Kremt!!!! Jeg har en søster som er 18 mnd eldre en meg. Vi slåss fysisk til langt opp i tenårene. Tror det er helt vanlig, jeg.... Når vi ikke sloss så var vi verdens beste venner. Er det virkelig første gang de har braket sammen? Ser du ber om råd, men jeg vet ikke om noe annet hjelper en å megle fred og fordragelighet mellom dem, be hverandre om unnskyldning og stoppe dem i tide neste gang de braker sammen i krangel ved å sende dem på hvert sitt rom for å tenke litt.... Alle jeg kjenner som har tette søsken har kranglet som hund og katt i perioder så jeg hadde ikke bekymret meg nevneverdig. Nå vet jeg jo ikke hvor ille det var, da... Jeg har tre tette barn og må si at jeg nesten forventer at det kan bli litt bråk noen ganger når barna er litt trøtte og blodsukkeret er lavt. Har hatt det akkurat som Caramba. Jeg og mine to søstre sloss som bare det da vi var i tenårene.. Trengte egentlig ikke å være mer enn en liten bagatell som utløste det. Men når vi ikke sloss var vi veldig gode venner. Og det er ingen av oss som har noe sinneproblem Var nok bare litt mye hormoner i omløp da vi alle var tenåringer! Vi ble sendt på rommet for å kjøle oss ned når mamma og pappa var hjemme og fikk stoppet oss. Men det meste av slossingen skjedde før de var hjemme fra jobb..
kamela Skrevet 29. april 2010 #5 Skrevet 29. april 2010 Hadde også et par sånne episoder med mine tenåringsjenter, men det roet seg etterhvert, heldigvis.
Twink Skrevet 29. april 2010 #6 Skrevet 29. april 2010 Var sånn da jeg var i tenårene jeg og, så lenge det ikke ligger noen alvorlige problemer bak så går det over.
Gjest Iril Skrevet 29. april 2010 #7 Skrevet 29. april 2010 Kremt!!!! Jeg har en søster som er 18 mnd eldre en meg. Vi slåss fysisk til langt opp i tenårene. Tror det er helt vanlig, jeg.... Når vi ikke sloss så var vi verdens beste venner. Sånn var det for lillesøsteren min og meg også, hun var 16 mndr yngre enn meg.
leirbål Skrevet 30. april 2010 #8 Skrevet 30. april 2010 (endret) Jeg sloss også med det ene søskenet mitt. Den av oss som var yngst greide alltid å vri det så den andre fikk skylden og mest kjeft. Så vær varsom med å gå i den fellen. Det yngste søskenet visste alltid hvilke knapper det skulle trykke på for å få igang en krangel, og ikke få skylden... Hvem av oss det var er ikke så viktig. Det er noen år mellom oss. Endret 30. april 2010 av leirbål
Gjest AnonymBruker Skrevet 30. april 2010 #9 Skrevet 30. april 2010 Det er vanskelig å gi et entydig svar på. At noe tyr til vold skal tas alvorlig, tenåringer eller ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå