Gå til innhold

Hvilke interiørblader leser dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvorfor? Hvilket fokus har de forskjellige bladene?

:)

Videoannonse
Annonse
Gjest Constanze
Skrevet

Jeg abonnerer på Bo Bedre - i tillegg kjøper jeg danske Bo Bedre en gang iblant.

Jeg har slukt alt jeg kommer over av smarte oppbevaringsløsninger og har veldig sans for inventar bygd på plassen av snekker. Stoff av den sorten har stått i fokus hos meg det siste året.

Nå som huset omtrent er helt ferdig så er det hagen som har full fokus. Og jeg kjøper flere hageblader i måneden, elsker å lese om innredning av uterom, hagemøbler, forskjellige planter, bruk av vann i hagen, osv ...

Gjest ~Milla~
Skrevet

Jeg abonnerer på Vakre Hjem & Interiør, BoligPluss og Rom123.

Alle 3 bladene er absolutt å anbefale!

Vakre Hjem & Interiør viser de vakreste og mest inspirerende hjemmene, hyttene og hagene både i Norge og det store utland. De gir inspirasjon, råd og veiledning til hvordan du kan innrede ditt hjem på en vakker, kreativ og personlig måte.

Rom123 har mye gjør det selv tips, hvordan fornye rom/møbler etc, hage/terrasse tips, og fine reportasjer.

BoligPluss er veldig allsidig, gir tips om alt fra møblering, fargevalg og oppussing til matlaging, borddekking og hagestell.

Gjest Elastica
Skrevet

Jeg leser fast Bobedre, Bonytt, Design Interiør, Elle Interiør, Maison, Boligpluss (fordi jeg får det) og danske Boligmagasinet.

Bobedre synes jeg er bra på moderne interiør. De har de mest strømlinjeformede (hvis man kan si det) og tidløse interiørene, de er gode på trendspotting - synes jeg da. Bonytt synes jeg var bedre før. De er jo en institusjon innen norske interiørblader, de har holdt på lenge. Nå synes jeg de har blitt mer mainstream, det vil si litt av alt og dermed ganske rotete.

Elle interiør synes jeg er veldig bra. Litt annerledes interiører, absolutt inspirerende, men av og til litt sukkersøtt. I en typisk Elle-reportasje ser jeg for meg at alle kvinner er kledd i lange kjoler, har langt flagrende hår, baker brød hver dag, har linkledde barn løpende omkring - de leker selvsagt bare med pedagogiske treleker - og en goodlooking italiensk mann sittende i designsofaen sin. Også er det litt rotete med en industrilampe hengende over stuebordet, slik at det ikke fremstår som altfor striglete. Dessuten lager alle crossovermat.

Maison kjenner jeg ikke så godt til, men jeg har lest det i det siste fordi jeg har fått det, og er positivt overrasket. Jeg hadde ikke helt klart for meg hva som er profilen deres, men synes likevel det er et fint blad. Mye norsk. Design Interiør synes jeg blir litt for striglete, men jeg synes det er bra på arkitektur og internasjonale nyheter.

Boligpluss er ikke helt min stil, men sikkert bra for de som er mer inn i shabby chic enn jeg er.

Boligmagasinet (dansk) er favoritten min. Jeg synes danskene har en fantastisk evne til å mikse gammelt og nytt, klassikere og personlig stil. Anbefales.

Jeg kjøper også sporadisk Living Etc. Dette er også et bra blad for inspirasjon, men ulempen er at jeg ikke får fulgt med i det som rører seg på design/interiør/butikk/arkitekturfronten i Norge dersom jeg bare hadde lest det.

Hva slags stil man har er nok avgjørende for hvilke blader man trives best med. Jeg beskriver stilen min som forholdsvis enkel uten nips, men med enkelte naturlige elementer. Jeg liker danske klassikere, og dermed er jeg ekstra svak for danske interiørblader også.

Siden jeg ikke synes shabby er spesielt chic, har jeg ingen gode råd på bladfronten innen denne stilen heller. :)

Skrevet

Abbonerer på Vakre Hjem & Interiør.

Leser ellers BoligPluss, Hus & Hem, Lev Landlig.

Alle sammen har stort fokus på Shabby chic/fransk landstil - og derfor leser jeg de :)

Skrevet

Jeg er storforbruker av boligmagasiner - og liker en litt blandet stil med litt nytt og moderne og litt 50-60-talls.

Av de norske er ELLE Interiør det beste og rom 123 på en god andreplass.

Ellers liker jeg veldig godt det danske Boligmagasinet og det svenske Family Living.

Det er lite fransk landstil i disse bladene - men mye farger, spennende design og kreative løsninger.

Dere som har barn/ familie må prøve det svenske Family Living, det er masse fine løsninger for det å bo med barn på forskjellig vis. For meg er det viktig at hjemmet vårt er funksjonelt og koselig - viktigere enn at det ser helt stilrent til enhver tid, og sånne hjem er det mye av i dette bladet.

Skrevet

leser vakre hjem, lev landlig,jeanne darc living for den stilen liker jeg.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg abonnerer på danske Isabellas og Rom123.

Isabellas har vært en favoritt i flere år pga. nydelige bilder, spennende boligreportasjer og allsidighet (bolig, hage, mat). Jeg blir veldig inspirert av bladet. Og boligene som presenteres er levende hjem med avslappa og personlig stil - og med farger!

Rom123 er mer rendyrka interiørmagasin som jeg også henter inspirasjon fra; men - jeg skulle ønske de viste flere personlige hjem; de har vist litt for mange hvite retroleiligheter med 50- eller 60-tallsduppeditter. Jeg synes kanskje også at de styler hjemmene for mye; friske blomster i vase, en gul vase på skjenken som matcher den gule puta i sofaen (med dertil informasjon om hvor man får kjøpt dem).

Danske Boligmagasinet liker jeg også. Det kjøpes når jeg av og til er innom en Narvesenkiosk.

Gjest Constanze
Skrevet

Glemte visst at jeg også kjøper Isabellas, enig med innskriveren over her at det er mye flott stoff om mat og hage - samt interiør. Som du skrev - veldig allsidig.

Også liker jeg svenske Sköna hem .. har hentet mang en god idè derfra.

Skrevet

Jeg har abbonert på Bolig Pluss siden det kom ut, og har også plukket opp Rom 1-2-3 i ettertid. Jeg liker begge bladene ganske godt, men synes Bolig Pluss muligens begynner å bli litt for ensidige i stilen.

Med Rom 1-2-3 liker jeg veldig godt at de ofte har mange lure gjør-det-selv prosjekter, og at de presiserer fargekoder som er brukt.

Skrevet

Glemte å nevne Jeanne d`arc Living...supre tips og flotte bilder for å få en landlig, shabby chic stil.

Skrevet

Tusen takk for mange svar! Spesielt til dere som presiserer hva slags type fokus/stil de ulike bladene har.

Jeg er ikke ute etter shabby chic-blader (selvfølgelig greit om det av og til er noe om den type stil, på lik linje med annet stoff). Jeg vet ikke helt hva stilene jeg foretrekker kalles, men det er nok mye moderne (stilrent og enkelt), kombinert med naturmaterialer og noe rustikt (elementer av stein, mur, "grove" bord). Ellers liker jeg, i tillegg til å bli inspirert, å lese om hvordan man kan gjøre ting selv, smarte løsninger osv.

:ler: av beskrivelsen til Elastica av Elle Interiør...

Skrevet

I en typisk Elle-reportasje ser jeg for meg at alle kvinner er kledd i lange kjoler, har langt flagrende hår, baker brød hver dag, har linkledde barn løpende omkring - de leker selvsagt bare med pedagogiske treleker - og en goodlooking italiensk mann sittende i designsofaen sin. Også er det litt rotete med en industrilampe hengende over stuebordet, slik at det ikke fremstår som altfor striglete. Dessuten lager alle crossovermat.

Elle Interiør tatt på kornet. :ler:

Jeg liker danske Bolig Magasinet aller best. Syntes de varierer litt i stilen, men uten å være helt vinglepetter. Bonytt er greit nok, jeg syntes de var bedre for noen år siden. (mulig jeg har forandret meg også)

Før abonnerte jeg på Bonytt, men nå foretrekker jeg heller å dra til Narvesen for så å kjøpe det bladet som frister mest der og da. Ulempen med å gjøre det er at de forskjellige bladene ofte viser de samme hjemmene, enkelte ganger kan noe dukke opp i et magasin lenge etter at jeg har sett det i et annet blad.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...