estrella Skrevet 27. april 2010 #1 Del Skrevet 27. april 2010 Hvor starter vi? Hva må vi gjøre? Må vi booke oss plass på hostel eller vil vi finne rom for natta uten å planlegge dette her? Hva er prisene? Vi skal reise 4-5 uker. Sommeren 2011. Planlegger å spare ca 20 000 kr pr person (fly kommer utenom). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
estrella Skrevet 27. april 2010 Forfatter #2 Del Skrevet 27. april 2010 Så på utleiebil (med mulighet for overnatte, gassovn osv). 10 000 kr for 1 måned. Er det verd det? Kan vi finne steder å parkere for natta uansett hvor vi er? Da bruker vi jo ikke penger på andre steder (overnatting og mat kan vi lage selv). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiol Skrevet 29. april 2010 #3 Del Skrevet 29. april 2010 Jeg backpacket i Queensland+Sydney i Australia rundt juletider i år. Kom da fra Filippinene, hvor vi aldri trengte å booke på forhånd. Men da vi ankom Australia fant vi ut at mange hosteller stenger tidlig, eller kan være fulle, så det var like greit å gjøre det. Skaff en Lonely Planet og finne noen ålreite steder. =) Hvis du vil bo på dorm, ligger prisene på rundt 20 AUD natta, mens rom gjerne koster 65-80 AUD. Det absolutt billigste er å kjøpe et telt, og bo rundt i hagene til guesthousa. De tar gjerne rundt 5 AUD, men da kan man bruke badet og kjøkkenet. Standarden på kjøkken osv varierer, men det er stort utvalg i matbutikkene hvert fall. Jeg vet ikke noe om leiebil, men vet at mange kjøper/leier bil, og drar rundt på den måten. Bussene er fine, men ganske dyre. Jeg dro fra Surfers Paradise og oppover. Om jeg kunne velge nå ville jeg heller begynt i Cairns og dratt nedover. Folk er generelt hyggeligere og mer hjelpsomme der, og det er litt billigere. På veien var jeg innom Fraser Island, som er en svær sandøy med et par spennende steder å besøke. Her kjører man bare rundt på stranda med 4WD, og det er nok billigst å leie dette selv. Jeg ble med på en tour, og det ble dyrt! Midt på øya kan man bade på noen nydelige ferskvannsstrender med turkist vann. Så tok jeg en 3 dagers seiltur rundt Whitsunday Islands. I Airlie Beach kan man finne turer til ganske greie priser, og da får man med mat og snorkleutstyr. Her snorkla vi med mange spennende fisk, og var i land på flere av øyene, og så såklart den kjente Whitehaven Beach. Ellers er det jo veldig bra å både dykke og snorkle ute på Great Barrier Reef, og både Sydney og Brisbane er moderne og fine storbyer. Det er absolutt ikke vanskelig å finne spennende ting å gjøre i Australia - man må bare ha nok penger til det! (Anbefaler skydive!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå