jente20drammen Skrevet 27. april 2010 #1 Skrevet 27. april 2010 Hei! Visste ikke helt om denne passet inn her, men prøver. Kjæresten min skal være forlover for bestevenninnen hans nå i sommer. Selv har jeg store problemer med denne frøknen, hun har en datter hun behandler fryktelig dårlig og mannen hun gifter seg med er en hun møtte før jul. Spesielt voksen av seg eller hyggelig er hun heller ikke, så jeg har mildt sagt problemer med å forstå hvorfor han synes hun er så bra. Uansett, dette har ført til mange krangler. Han har tilbudt seg å si nei til oppgaven, men det synes jeg ikke han skal, da det er flott å bli spurt om noe sånt. Så jeg stålsetter meg for å smile stort i kirken når han er forlover. Men, er det fryktelig feil av meg å spørre om han kan la være å holde tale der han skryter henne opp i skyene? Tale sånn generelt? Da tror jeg det tipper for meg. Er forlovere "nødt" til å holde tale? Takk på forhånd!
Kirby Skrevet 27. april 2010 #2 Skrevet 27. april 2010 Om det er bestevenninnen hans kan det vel hende at han liker henne litt bedre enn deg, og han må da få si hva han mener om henne til henne på den dagen uten å være redd for at DU skal tilte?
Gjest Iah Skrevet 27. april 2010 #3 Skrevet 27. april 2010 Hvorfor i all verden kan han ikke holde tale? Skjønner ikke hvorfor du skal legge deg borti dette i det hele tatt.
Vindmølle Skrevet 27. april 2010 #4 Skrevet 27. april 2010 Jeg synes ikke du har noen som helst rett til å nekte din kjæreste å holde tale i dette bryllupet. I og med at han har blitt spurt om å være folover, og har takket ja, så må vi anta at de er gode venner. At du ikke liker henne er ditt problem, og ikke hans. Det er vanlig at forlover holder tale, men om han ikke skal gjøre det må det i så tilfelle være fordi han selv (eller brudeparet) ikke ønsker det. Har du så store problemer med dette anbefaler jeg at du heller holder deg hjemme denne dagen.
Gjest Iril Skrevet 27. april 2010 #5 Skrevet 27. april 2010 Er forlovere "nødt" til å holde tale? Ja, med mindre de selv har noen problemer med det.
Solskinnsstråle Skrevet 27. april 2010 #6 Skrevet 27. april 2010 Det høres ut som en ubehagelig situasjon å skulle måtte sitte der og høre hele verden snakke pent om en person som det høres ut som du forakter. Om det har noe med hennes dårlige kvalifikasjoner eller ikke, så høres det virkelig ut som at du misliker denne dama. However, hvis dette er bestevenninna til kjæresten din så må du nesten respektere dette. Jeg synes det er fint at du ikke nekter ham å dra, men samtidig ønsker du å sette betingelser ved at han drar. Dette synes jeg høres feil ut, både mot ham og mot henne. Kjæresten din ser nok mye bra i sin bestevenninne, og hvis han da skal la vær å utrykke dette fordi kjæresten hans ikke liker henne så blir det feil i mine øyne hvertfall. Har du vurdert på å bare la vær å gå rett og slett?
jente20drammen Skrevet 27. april 2010 Forfatter #7 Skrevet 27. april 2010 Jeg har ingen planer om å nekte han noe som helst, jeg overtalte han jo selv til å være forlover selv om han ville droppe det for min skyld. Vanskelig å forklare hvor enormt anstrengt det forholdet har vært, men jeg har god grunn til å mislike henne og god grunn til å være skeptisk. Gjennom to år nå har vi kranglet så busta fyker om hun her, uten å legge ut for mye om det. Poenget er at han vet jeg synes det er forferdelig vanskelig og tungt å høre på at han skal skryte henne opp i skyene og fortelle om hvilket flott forhold de har når ting er vanskelige pga henne. Så dilemmaet mitt er om jeg skal spørre han om det er viktig for han og om han ikke kan la være. Sånn at jeg orker å være med, siden han sier han gjerne vil ha meg der. Jeg synes ikke du har noen som helst rett til å nekte din kjæreste å holde tale i dette bryllupet. I og med at han har blitt spurt om å være folover, og har takket ja, så må vi anta at de er gode venner. At du ikke liker henne er ditt problem, og ikke hans. Det er vanlig at forlover holder tale, men om han ikke skal gjøre det må det i så tilfelle være fordi han selv (eller brudeparet) ikke ønsker det. Har du så store problemer med dette anbefaler jeg at du heller holder deg hjemme denne dagen.
jente20drammen Skrevet 27. april 2010 Forfatter #8 Skrevet 27. april 2010 Hvorfor i alle dager skulle han like henne bedre enn meg? Jeg er kjæresten hans og snart samboeren, hun er en venninne. Om det er bestevenninnen hans kan det vel hende at han liker henne litt bedre enn deg, og han må da få si hva han mener om henne til henne på den dagen uten å være redd for at DU skal tilte?
Ahurorah Skrevet 27. april 2010 #9 Skrevet 27. april 2010 Har du snakket med kjæresten din om det? Er han enig med deg?
DitaVonTeese Skrevet 27. april 2010 #10 Skrevet 27. april 2010 jeg forstår dilemmaet ditt, men sånn som jeg ser det har du to valg: 1) han er forlover å gjør jobben som følger med (holder tale) 2) eller han takker nei til å være forlover
Gjest AnonymBruker Skrevet 27. april 2010 #11 Skrevet 27. april 2010 Hvorfor i alle dager skulle han like henne bedre enn meg? Jeg er kjæresten hans og snart samboeren, hun er en venninne. Jeg tror ikke det var det Kirby mente, jeg tror Kirby mente at forloveden kanskje liker venninnen bedre enn hva du gjør.
jente20drammen Skrevet 27. april 2010 Forfatter #12 Skrevet 27. april 2010 Det høres ut som en ubehagelig situasjon å skulle måtte sitte der og høre hele verden snakke pent om en person som det høres ut som du forakter. Om det har noe med hennes dårlige kvalifikasjoner eller ikke, så høres det virkelig ut som at du misliker denne dama. However, hvis dette er bestevenninna til kjæresten din så må du nesten respektere dette. Jeg synes det er fint at du ikke nekter ham å dra, men samtidig ønsker du å sette betingelser ved at han drar. Dette synes jeg høres feil ut, både mot ham og mot henne. Kjæresten din ser nok mye bra i sin bestevenninne, og hvis han da skal la vær å utrykke dette fordi kjæresten hans ikke liker henne så blir det feil i mine øyne hvertfall. Har du vurdert på å bare la vær å gå rett og slett? Flott med konstruktivt svar Ja, det ER en ubehagelig, det er ei jente uten moral what so ever, hun setter seg selv først i alle situasjoner til tross for at hun har ei lita jente. Det er enormt sjeldent jeg reagerer sånn på mennesker, men det her er virkelig et menneske det er lov å mislike, og jeg er ikke den eneste som ser det fra den siden. Men ja, klart det er feil. Jeg forsøker å kompromisse sånn at jeg kan bli med i bryllupet, siden han har jobbet hardt med å overbevise meg om at jeg må være med i det fordi han vil ha meg der. Det er vel den eneste grunnen til at jeg reiser, at han vil ha meg der.
DitaVonTeese Skrevet 27. april 2010 #13 Skrevet 27. april 2010 (endret) Hvorfor i alle dager skulle han like henne bedre enn meg? Jeg er kjæresten hans og snart samboeren, hun er en venninne. jeg forstod det slik at han liker henne bedre enn det du gjør, ikke at han liker henne bedre enn deg.. aha ser at dette er blitt nevt Endret 27. april 2010 av DitaVonTeese
jente20drammen Skrevet 27. april 2010 Forfatter #14 Skrevet 27. april 2010 Har du snakket med kjæresten din om det? Er han enig med deg? Enig i hvordan hun er, mener du? Delvis. Ikke 100% selvsagt, siden de er venner. Men ja, han er enig med en god del. Og at hun har oppført seg helt på trynet de siste to årene. Og det er de to årene j
jente20drammen Skrevet 27. april 2010 Forfatter #15 Skrevet 27. april 2010 jeg forstod det slik at han liker henne bedre enn det du gjør, ikke at han liker henne bedre enn deg.. aha ser at dette er blitt nevt Jepp, det ble en bedre tolking
DitaVonTeese Skrevet 27. april 2010 #16 Skrevet 27. april 2010 Flott med konstruktivt svar Ja, det ER en ubehagelig, det er ei jente uten moral what so ever, hun setter seg selv først i alle situasjoner til tross for at hun har ei lita jente. Det er enormt sjeldent jeg reagerer sånn på mennesker, men det her er virkelig et menneske det er lov å mislike, og jeg er ikke den eneste som ser det fra den siden. Men ja, klart det er feil. Jeg forsøker å kompromisse sånn at jeg kan bli med i bryllupet, siden han har jobbet hardt med å overbevise meg om at jeg må være med i det fordi han vil ha meg der. Det er vel den eneste grunnen til at jeg reiser, at han vil ha meg der. er det en mulighet at han takker nei til å være forlover, så kan derre begge gå som gjester i bryllupet?
jente20drammen Skrevet 27. april 2010 Forfatter #17 Skrevet 27. april 2010 jeg forstår dilemmaet ditt, men sånn som jeg ser det har du to valg: 1) han er forlover å gjør jobben som følger med (holder tale) 2) eller han takker nei til å være forlover I utgangspunktet har du vel rett, ja. Men da vet han at han velger å ha meg med eller ikke ha meg med. Så da sitter jeg igjen med dårlig samvittighet uansett, jeg VIL jo ikke være vanskelig.
jente20drammen Skrevet 27. april 2010 Forfatter #18 Skrevet 27. april 2010 er det en mulighet at han takker nei til å være forlover, så kan derre begge gå som gjester i bryllupet? Ja, han ville jo det en stund, for å skåne meg. Men da protesterte jeg, kommer til å ha dårlig samvittighet resten av livet om jeg får han til å si nei til en så ærefull oppgave.
Vindmølle Skrevet 27. april 2010 #19 Skrevet 27. april 2010 Ja, han ville jo det en stund, for å skåne meg. Men da protesterte jeg, kommer til å ha dårlig samvittighet resten av livet om jeg får han til å si nei til en så ærefull oppgave. Hvis du først "lar han" være forlover så må han få være det til det fulle. Altså med tale og full pakke. Det blir helt feil å overtale han til å takke ja, men deretter nekte han å utføre forlover"pliktene". Hvis det er for vanskelig for deg så bør du takke ja til forslaget hans om at han takker nei til å være forlover (noe som muligens kan medføre at invitasjon til bryllupet uteblir)
Gjest AnonymBruker Skrevet 27. april 2010 #20 Skrevet 27. april 2010 Jeg tror jeg nesten bare ville bitt tennene sammen og gått i det bryllupet og prøvd å lukke ørene for alt skrytet når det er tid for taler. Du kan jo be kjæresten din om i det minste å tone ned skrytet litt så det ikke blir FOR latterlig også; du er jo ikke den eneste som misliker henne heller etter hva jeg forstår? Det er jo grenser for hvor mye man kan skryte av ei drittkjerring før det begynner å minne om sarkasme. :gjeiper:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå