Gjest AnonymBruker Skrevet 27. april 2010 #1 Skrevet 27. april 2010 Vi skal kjøpe gassgrill nå som det nærmer seg sommeren. Vi er ikke de ivrigste på å grille (sikkert fordi vi har hatt en liten elektrisk grill som vi må vaske opp etterpå) men tror det vil bli oftere dersom vi har en ordentlig grill som er rask og enkel å bruke, ikke for mye som må rengjøres for hver gang osv. Jeg hører om forskjellige typer jern, lavastein osv, men kan ikke noe om sånt - kan noen komme med tips om hva som anbefales? Hvor mange brennere bør man ha? Når vi griller er vi normalt 4-6 personer. Er det ikke litt skummelt med gasstanken på en gassgrill og oppbevaring av denne? Jeg ser ikke for meg å bruke mer enn 3000 kr. Helst mindre. Vi kikket litt på grill i fjor også og vurderte da Weber 200 et eller annet. Håper noen her har noen griller å anbefale!
cogito Skrevet 27. april 2010 #2 Skrevet 27. april 2010 Me har akkurat gjort litt research sjølv med tanke på å kjøpe gassgrill. Me har bestemt oss for å kjøpe Weber Q200. Den er forresten på tilbod no hos Plantasjen, nedsatt frå 2500 til 2000 kr! Det einaste eg kan tenkje meg er negativt i forhold til det du skriv, er at den kanskje blir litt liten viss du skal grille til 4-6 personer. Men viss du skal ha større grill (Weber Q300 eller noko slikt) blir det jo fort litt dyrare også!
Ma03 Skrevet 27. april 2010 #3 Skrevet 27. april 2010 Hei! Siden dere er 4 - 6 personer når dere griller bør denne ikke være for liten heller. Da man gjerne griller både kjøtt og tilbehør. Alle griller bør anbefales, ristene bør du vaske av med en børste som er beregnet på dette, tar du det ikke med en gang blir det bare vanskelig å få det av, men mer renhold utenom det skal ikke være nødvendig hver gang. Gassflasken kobler du av grillen etter bruk og denne skal da være helt tett. Weber Q200 er en veldig god grill til en grei pris, den ser bra ut og tar ikke altfor stor plass, men denne kan kanskje være litt liten til 6 personer, men det kommer jo veldig an på om dere griller både kjøtt og tilbehør eller bare kjøtt. Prisen på denne er 2999,- Weber Spirit E-210 er et litt større alternativ, den har litt større grillflate, den har med vogn i prisen og den har "arbeidsbrett" på sidene. Vet at Jernia har denne på kampanje til 3999,- Hilsen en som er ute etter grill selv også
LukaFrost Skrevet 27. april 2010 #4 Skrevet 27. april 2010 Jeg anbefaler grill fra Weber. Huske rikke hva den vi har heter, men den er transportabel.
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. april 2010 #5 Skrevet 28. april 2010 Takker for tips - tar gjerne i mot flere.
cogito Skrevet 28. april 2010 #6 Skrevet 28. april 2010 Ser at det tilbodet hos Plantasjen eg tipsa om tidlegare, er gått ut. Denne veka har Plantasjen kampanje på ein større gassgrill, Weber Spirit E-210 Classic. Den er no nedsatt frå 4490 kr til 2990 kr!
Oliven Skrevet 29. april 2010 #7 Skrevet 29. april 2010 Vi har Weber Spirit E310 open. Det er samme som spirit E310, men det er ikke skap under. Det har vi strengt tatt aldri hatt brukt for tidligere heller og da er grillen 1000,- rimeligere enn modellen med skap. Finnes i E210 også. Ellers av egen erfaring vil jeg anbefale porselensemaljerte rister for de er utrolig mye lettere å rengjøre og vedlikeholde enn støpejernsrister som ruster lett om man er litt sløv med vedlikeholdet Gasstanken: Vi har kompositt 10 kg flaske som er enkel og grei å flytte på. Denne står ved seidenav grillen hele tiden. Kobler av etter bruk og har trekk over den og grillen. Aldri hatt noe bekymringer ang den. Som vedlikehold er det viktig å bytte regulator og slanger med jevne mellomrom. Blir slangen sprø kan det lekke ut. Er det hvert 2. år de anbefaler å bytte da tro? Ser Jernia har sett til 199,- så det er ikke all verden pris for å bytte ut årlig heller.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå