Gjest AnonymBruker Skrevet 27. april 2010 #1 Skrevet 27. april 2010 Hei, Mitt barn begynte i ny barnehage i fjor. Jeg så da at hun som både er sosial, utadvent og vennelig prøvde å bli kjent med de andre barna og da spesielt med de andre jenten (som jeg tenker er fint og sunt). Men hun fikk ingen god respons, noen av de var også direkte slemme mot henne (som barn kan være). Men hun ga ikke opp var blid og glad og ga nye "sjangser" til de som ikke oppførte seg bra mot henne. Men jeg ser nå at hun har begynt å reservere seg mot de andre jentene, holder seg unna og tar ikke kontakt med dem slik hun gjorde i begynnelsen.. Jeg synes dette er veldig leit og får litt vondt på hennes vegne. Noen av barne er kvasse i måten de snakker til henne på, litt ertete måte, noe hun ikke er vant til og som hun ikke liker noe særlig heller, først så forstod hun heller ikke at det var noe vondt ment, men nå som hun skjønner det så holder seg unna dem. Synes dette er veldig dumt og jeg liker det ikke. Jeg har tenkt å snakke med de voksne i barnehagen, men vil gjerne høre hva man ellers kan gjøre for å endre på denne situasjonen. Vanskelig å tenke at hun skal bli innesluttet og trekke seg tilbake, samtidig så kan jeg forstå at hun gjør det fordi hun ikke vil oppleve den negative responsen fra de andre.. Håper det er noen gode tips og råd til hvordan jeg kan løse dette. Evnt. andre som har opplevd det samme?
Gjest Gjest Skrevet 27. april 2010 #2 Skrevet 27. april 2010 Hvor gammelt er barnet? har ikke de ansatte lagt merke til dette? Går det greit å omgås guttene? hvordan går barnet overens med andre utenfor barnehagen?
Gjest AnonymBruker Skrevet 27. april 2010 #3 Skrevet 27. april 2010 TS her. Barnet et 4 år. Jeg vet ikke om personalet har lagt merke til det, jeg tenkte å snakke med dem for å høre med dem.. Ja det kan nesten virke som om guttene har lettere for å akseptere henne . Hun har ikke problemer med andre barn utenfor barnehagen; er sosial, vennlig, viser omsorg, er god på å dele.. Må bare si at det er en jente som er utrolig snill mot henne da, de er venniner Men hun er jo ikke i barnehagen hver dag og da blir datteren min sittene alene.. I sin forrige barnehage hadde hun det lett for å få seg venner.
Gjest AnonymBruker Skrevet 27. april 2010 #4 Skrevet 27. april 2010 Barn er jo ulike, og bra hun har en venninne og at guttene aksepterer henne. Finnes mange barn som trives best blandt det motsatte kjønn. Snakk med førskolelæreren(ped.leder på avdelingen du.
Caramba Skrevet 27. april 2010 #5 Skrevet 27. april 2010 (endret) Dette hadde jeg straks tatt opp med pedleder på avdelingen. Ikke noe å vente med nå når du ser problemet. I min sønns bhg har de en "vennegaranti" som går på at de alltid skal jobbe mot at alle barna blir inkludert og skal ha minst en venn. Jeg er sikker på at din barnehage også har metoder for å lære de andre barna empati og å hjelpe "ensomme" barn å finne venner. Det er ikke sikkert de voksne har lagt merke til dette, så du må ta det opp selv. Bare stå på og følg med på hvordan det går. Min mor har jobbet i skoleverket hele sitt voksne liv og har alltid sagt at de barna som har foreldre som følger dem tett opp er også de barna som får mest oppmerksomhet av ansatte i skolen/ bhg. Desverre må man ofte selv være på hugget for å få ting til å skje. Endret 27. april 2010 av Caramba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå