Gjest AnonymBruker Skrevet 27. april 2010 #1 Skrevet 27. april 2010 `sjekket postbanken og min kontooversikt og der står det at de gangene jeg brukte kortet mitt i butikk i går, har gått som "reservert betaling" idag...betyr dette at de er allerede trukket fra summen, eller at de venter på å bli trukket fra summen?
cogito Skrevet 27. april 2010 #2 Skrevet 27. april 2010 Du har vel mest sannsynleg to summar, "disponibel saldo" og "bokført saldo". Disponibel saldo er penger du kan bruke - her er reserverte beløp trekt frå. Bokført saldo blir først oppdatert når pengene faktisk går ut frå konto. Dette har med rentedato og slikt å gjere. Disponibel saldo + Reserverte betalinger = Bokført saldo.
Øs pøs Skrevet 27. april 2010 #3 Skrevet 27. april 2010 Reservert betaling vil jeg tro betyr at en butikk over nett har autorisert kortet ditt. Dvs at de holder av et beløp på kontoen din, til de evt har pakket og sendt varer. Da får ikke de pengene til det er sent, men samtidig så kan ikke du bruke pengene. Om de på en eller annen måte ikke får levert varene, så kan de da slette autorisasjoen, og pengene blir da disponible for deg igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå