Pinkyh Skrevet 27. april 2010 #1 Del Skrevet 27. april 2010 Når jeg kjører tog til jobben så ser jeg flere hager i Oslo området som har blå blomster som dekker omtrent hele plenen. Det er utrolig vakkert, og jeg lurer litt på hva det er for noe. Er det en trend som har kommet i det siste? Kan ikke huske å ha sett noe slikt før... Har ingen bilder, men det ser ut som hele plenen eller deler av plenen (gjerne under trær) er blå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosteskaft Skrevet 27. april 2010 #2 Del Skrevet 27. april 2010 Står stille nå, er ikke så flink på navn, men er det ikke en av vårblomstene som er blå og popper opp overalt? Altså som snøklokker, hvitveis, men blå da....? Ville blomster altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pinkyh Skrevet 27. april 2010 Forfatter #3 Del Skrevet 27. april 2010 Kan det være blåveis da? Trodde de kun vokste i skogen og at de var relativt sjeldne.. De her sprer seg som ugress virker det som. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest navnelapp Skrevet 27. april 2010 #4 Del Skrevet 27. april 2010 Dette er scilla, små løkvekstar som spreier seg veldig i plenen. dei er fine, enkelte hageeigarar syns dei er plagsomme. Du finn også små gule teppe, dei kallast gulstjerner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pinkyh Skrevet 27. april 2010 Forfatter #5 Del Skrevet 27. april 2010 Tusen takk for svar! Syns det var veldig pent, men man kan sikkert fort bli lei av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elastica Skrevet 27. april 2010 #6 Del Skrevet 27. april 2010 Det kan også være perleblomster, som også er en løkblomst. (Såvidt jeg vet er ikke det det samme som scilla...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest navnelapp Skrevet 27. april 2010 #7 Del Skrevet 27. april 2010 Perleblomster (muscari) står som regel i bed, dei er høgare enn scilla og spreier ikkje seg så lett som scilla. Dei som står i plenen er som regel scilla. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spinell Skrevet 27. april 2010 #8 Del Skrevet 27. april 2010 Perleblomst: http://www.vakrehager.no/perleblomst.html Scilla: http://midtilivet.vgb.no/2008/05/02/mitt-herbarium-scilla-carpe50/ Beklager lange lenker, men lenkeknappen virker ikke akkurat nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosteskaft Skrevet 27. april 2010 #9 Del Skrevet 27. april 2010 Rare er at rett etter at jeg leste og svarte på dette innlegget i morges, så dukka dette fenomenet opp i en bok! Betrakteren som tittet i en hage som var full av små blå blomster, og det var vår. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pinkyh Skrevet 27. april 2010 Forfatter #10 Del Skrevet 27. april 2010 (endret) Se der ja.. http://bilder.vgb.no/14588/3col/img_481b4670d3ee5.jpg Syns nesten det ser litt trolsk ut! Img-tagger fjernet. -jolie (mod) Endret 27. april 2010 av jolie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elastica Skrevet 27. april 2010 #11 Del Skrevet 27. april 2010 Perleblomster (muscari) står som regel i bed, dei er høgare enn scilla og spreier ikkje seg så lett som scilla. Dei som står i plenen er som regel scilla. Jeg kan godt være enig i at det sikkert er scilla ts har sett, men det finnes også mange plener med perleblomster! I mitt område kan det synes som det er det vanlige - her er det perleblomster overalt i plenene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå