Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bor med en svært trafikert vei nedenfor oss. På denne siden av veien har vi en stor skog som pus kan boltre seg i. Vi har bott her i 4 år og pus var over veien en gang når vi flyttet hit. Da ble han så skremt av en bil at han ikke gikk dit mer.

For et par dager siden kom det en katt hit. Pus løp etter katten på andre siden av veien. De siste dagene jeg har ropt på han så kommer han løpende derfra. Ååhhh, jeg blir så frusteret!! Hva skal jeg gjøre for at han ikke skal gå over veien? Har hatt mareritt om at han har blitt skadet i natt. Samtidig så er han en skikkelig utekatt og bli kjemperastløs om jeg holder han inne.

Hva skal jeg gjøre?

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Katter kan ikke styres. Min egen katt ble overkjørt noen få måneder etter at den fikk gå på utsiden i starten av sitt liv. Den ble skremt av en stor slugger av en nabohannkatt, og vips var den ute på veien og...så var det livet over.

Skrevet

Uff, vet hvordan du har det. Jeg bor i en rolig gate uten gjennomgangstrafikk, men noen kjører som svin. Sitter med hjertet i halsen hver gang jeg hører noen gasse på og jeg vet at pus er ute.

Vurderer å skrive opp bilnummeret på de som gjør det. Det er nemlig samme bilene hver gang. Noen skulle ikke fått lappen!

Skrevet

Du må nesten bare håpe han vet å passe seg. Når det har gått bra i fire år har han sannsynligvis lært allerede. Jeg har bodd nær vei med mine katter, og de har likt å ligge å rulle seg midt i veien, men de har alltid løpt å gjemt seg når bilene er på vei. Katter har god hørsel, og kjenner også vibrasjonene av biler i bakken, lenge før vi mennesker kan se og høre dem. Og i byen har jeg ofte sett katter som krysser trafikerte veier ved å stå i veikanten og se seg til begge sider, og så krysse når det er helt klart.

Skrevet

Du må nesten bare håpe han vet å passe seg. Når det har gått bra i fire år har han sannsynligvis lært allerede. Jeg har bodd nær vei med mine katter, og de har likt å ligge å rulle seg midt i veien, men de har alltid løpt å gjemt seg når bilene er på vei. Katter har god hørsel, og kjenner også vibrasjonene av biler i bakken, lenge før vi mennesker kan se og høre dem. Og i byen har jeg ofte sett katter som krysser trafikerte veier ved å stå i veikanten og se seg til begge sider, og så krysse når det er helt klart.

Rulle seg i veien gjør min også :rødme: Har sett at han er rimelig kjapp til å pile unna når det kommer en bil.

Nå er han livredd for biler heldigvis. Bortsett fra våre som han kjenner lyden på. :ler: Skjønningen min...

Skrevet

Vi skal flytte herfra om et par mnd, da skal jeg finne en leilighet uten en så trafikert vei på utsiden. Her er det 50 sone men det er en lang strekke så folk kjører i 70 og noen ganger vel over det!

Det værste er ikke at pus dør, det allers værste er om han blir liggende skadet og hjelpeløs. Ååh, det synes jeg er så fælt å tenke på!!

Han får bare være ute noen timer på dagtid til vi flytter, så får jeg håpe han har vett nok til å ikke krysse over, eller at han er så heldig å bare bli skremt.

Skrevet

Vi skal flytte herfra om et par mnd, da skal jeg finne en leilighet uten en så trafikert vei på utsiden. Her er det 50 sone men det er en lang strekke så folk kjører i 70 og noen ganger vel over det!

Det værste er ikke at pus dør, det allers værste er om han blir liggende skadet og hjelpeløs. Ååh, det synes jeg er så fælt å tenke på!!

Han får bare være ute noen timer på dagtid til vi flytter, så får jeg håpe han har vett nok til å ikke krysse over, eller at han er så heldig å bare bli skremt.

Helt enig med deg. Tror jeg hadde fått mange søvnløse netter hvis han hadde lidd veldig.

Har forklart han nøye hvor farlig biler er. Må jo ta en sjans i tillfelle han forstår litt av det :fnise: Han følger med på det jeg sier, så hvem vet.......

Skrevet

Jeg tror at jeg hadde villet holde den inne (om det er for en kort periode til jeg skulle flytte) hvis faren for sammenstøt var stor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...