Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heihei!

Jeg er desverre så uheldig at jeg sliter med mer eller mindre bekkenløsning hver mnd. jeg er på "riktig" sted i syklusen. Noen ganger er det bare litt ubehagelig, mens andre ganger er det sånn at etter at jeg har vært oppe på beina i noen timer (på jobb f.eks.) så verker det. Kjenner den gnissingen mellom leddene for hvert skritt jeg tar.

Jeg er bare 19, og barnløs, så dette bekymrer meg litt i forhold til framtiden og graviditet. Min mor hadde kraftig bekkenløsning med meg, og hadde aldri kunnet fått barn nummer tre. Selv sliter jeg mye mer med bekkenet enn det hun gjorde på min alder. Dvs. hun hadde null problemer før hun faktisk var gravid.

Derfor har jeg tenkt på om det kanskje er noe forebyggende trening? Til vanlig går jeg på spinning en til to ganger i uken, trener på vario http://www.technogym.com/no/viewdoc.asp?co_id=2738&target=commercial , svømmer av og til og på sommeren jogger jeg ute i terreng. I tillegg til styrketrening.

Er det egentlig noen treningsform som kanskje kan være med på å styrke musklaturen? Vet at bekkenløsning har med hormoner og sånt å gjøre, men tenkte at dersom man er sterk i området, at det vil ha i alle fall litt å si? I alle fall når det kommer til å bli kvitt bekkenløsningen fortest mulig etter graviditet.

Håper noen har noen kunnskaper om dette. :) Har ikke tatt det opp med legen enda.

Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...