Gå til innhold

Nok en kaketråd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er bare nysgjerrig på hvilken smak dere skal ha på bryllupskaken? Jeg er også ute etter litt inspirasjon ettersom jeg nok må gå bort i fra min idè om hvitsjokolade-ostekake med bringebær..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi lurer på en god sjokoladekake med hvit krem. Tre etasjer :)

Skrevet

Klassisk bryllupskake med bringebærkrem tror jeg. Vi er begge glade i bringebær. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

sjokoladekake med hvit sjokoladepasta utenpå( eller kansje i litt fersken/pudder farge)

Gjest LilleLovely
Skrevet

Klassisk bryllupskake vil jeg ha. Hadde en periode med "mååå ha pasjonsfruktmousse fra Pascal eller de på Briskeby som vant konditor-OL", men har nå mer lyst på noe klassisk. Kjipt å ikke ha en "ordentlig" bryllupskake i tillegg til vanlige kaker tenker jeg. Så vi skal ha kake fra Samson, i kritthvit marsipan og hvite roser på. Fyll skal være.. Sarah Bernhard eller sjokolade/vaniljekremfyll. NAM:)

• 2 uker senere...
Skrevet

Dette var en fin (og friiistende :fnise: ) tråd! Så jeg må bare legge til; har noen gode forslag til bakere/konditorer til meg :) ? Bor i Bergen, hvis det begrenser noe..

Ellers gleder jeg meg til å lese andres smaksvarianter :ler:

Skrevet

Jeg skal på kakesmaking på lørdag...sverres samt pascal og muligens et sted til.

Vi vil ha noe annet enn en vanlig marsipankake. Håper at vi finner noe som både ser bra ut og smaker godt! :)

Vi må nok frakte kaken i to timer så det vil nok bli en utfordring..

Skrevet

vi skal ha sjokoladekake, som er brun og god. siden ingen av oss liker marsipan:)

Skrevet

Mørk sjokoladekake fylt med pasjonsfruktmousse. Overtrukket med hvit sjokolade... HMM:)

Skrevet

Denne brura tåler ikke melkeprodukter... Lette lenge etter en baker som ikke fikk "kaffen i halsen" når vi spurte....

Nå blir det noe med sjokolade (og nøtter??) UTEN krem/fløte fra Condelica i Drammen.

Må bestille time for prøvesmaking snart....

Skrevet

Denne brura tåler ikke melkeprodukter... Lette lenge etter en baker som ikke fikk "kaffen i halsen" når vi spurte....

Nå blir det noe med sjokolade (og nøtter??) UTEN krem/fløte fra Condelica i Drammen.

Må bestille time for prøvesmaking snart....

Men de må vel kunne bake med melkeerstatning om du vil ha noe med melk? Det vet jo garantert du best, det finnes jo supre alternativer å få kjøpt!

Jeg tåler ikke gelatin, så jeg måtte be konditoren bruke agar istedenfor i moussen. Det var ikke noe problem sa hun. Phu:)

Skrevet

Da er smakingen unnagjort og vi har landet på pasjonsfruktmousse kake. Utseendemessig ikke slik kake vi hadde tenkt, men fantastisk god og derfor verdt å gå bort fra den tradisjonelle hvite sukkertopp kaken. ;)

Hurra! En ting til vi kan krysse bort fra to-do listen! :)

Skrevet

her er det bestillt bryllupskake i tre etg med ekte roser i mellom (tilsammen 5 etg) Kaken består av konfektkake i nederste og øverste etg mens den i midten blir marsipan kake med bringebær til min fremtidige manns ære ;)

Deretter har vi bestilt en fruktkake og en diakake. Gleder meg enormt. nam nam ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...