Gå til innhold

Pris på slør

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir litt himmelfallen når jeg ser prisene på alt "brudeutstyret".. Et slør i organzastoff koster fort kr 2000. (langt et)..Jeg ble også forsøkt prakket på et som kostet kr 5000 bare fordi det hadde noen steiner på seg. Disse "steinene" får man kjøpt for en billig penge på alle hobbybutikker, hehe. Det står made in china på det og kostet sikkert 25 kr å produsere. (sløret altså) Jeg fant NØYAKTIG samme stoff i en tekstilbutikk til kr 25 pr meter. Jeg angrer nesten på at jeg ikke har sydd mitt eget slør da det faktisk er veldig enkelt..

Bare en liten utblåsnng fra meg som synes at brudesalongene virkelig tar seg betalt!! Men flott blir det vel på bryllupsdagen uansett! :fnise:

Godt alt skal selges i høst!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I hear that! Har funnet ut at jeg ikke skal ha slør, helt unødvendig å betale masse penger for det når jeg allikevel bare skal ha det under vielsen.

Skrevet

Jeg kjøpte slør på Ebay, kostet 130 kr elns inkl porto, og var akkurat slik jeg ville ha: smalt, langt og helt enkelt. Brudesalongen forsøkte å prakke på meg et til 3000 kr elns ;)

Skrevet

Jeg kjøpte sløret mitt for 700kr gjennom en dame som syr for 350 kr pr meter. Det er prikk likt det jeg holdt på å kjøpe i brudesalongen for 1800 kr!!

Hun kunne sy på strass/perler o.l for ca 100kr ekstra pr meter.

Det eneste jeg ikke var så fornøyd med var at det var en liten påsydd sateng-kant der kammen var festet. Men Jeg skulle allikevel fjerne kammen, så deyt var en enkel sak å fjerne den.

Skrevet

Helt enig! Jeg kjøper mitt i USA, det jeg likte her hjemme kostet nesten 3000 kr... Helt vilt! Ja, det koster vel 25 kr å produsere i Kina ;)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns alt tilbehør generelt er horribelt dyrt jeg... Her er mitt budsjett på tilbehør hvis damen i butikken hadde fått viljen sin:

- Slør 1200,-

- Korsett 800,-

- Tiara 1200,-

- Sko 600,-

- Smykker 600,-

- Totalt 4400,-!!!!!

Isteden har jeg kjøpt tiara og smykker på Glitter til 120,-, sløret får jeg av mamma, da hun forelsket seg helt i det, skoene betaler jeg 600,- for, da en venninne som giftet seg i høst anbefalte disse på det varmeste, og istedenfor 800,- på korsett lever jeg sunt nå siste to månedene før bryllupet, og får heller holde inn magen når vi er hos fotografen... :fnise:

Skrevet

tror jeg ber svigemor eller liksom bestemor om å sy da:P

Skrevet (endret)

Jeg synes de norske prisene er latterlige så jeg har handlet alt fra utlandet. Jeg har bestilt både slør og underskjørt på ebay. Sløret kosta vel rundt 130 med frakt og underskjørtet ca 200 med frakt.

Tiara kjøpte jeg for 50 kr på ebay, og skoene kjøpte jeg i Storbritannia for halv pris av norsk pris (600). Sølvøredobbene kjøpte jeg på gullsmed til 200 kr. I tillegg har jeg akkurat bestilt stola i fuskepels til 203 kr inkl frakt, og vest og kravat til mannen for 200 kr inkl frakt på Ebay.

Jeg kjøpte også Maggie Sottero - kjolen min brukt på Ebay (fra USA) til 1700 inkl frakt og toll.

Jeg elsker Ebay :hjerte:

Endret av Sunshine
Skrevet

Det er nok ikke så mye billigere på brudebutikkene i utlandet. Sløret mitt kostet over 2000kr i brudesalong i England. Det er 2.7 meter langt med krystaller, så ville kanskje kostet noe mer i Norge, men eBay priser blir det ikke her heller.

Jeg kunne sikkert satt igang og sydd det selv, men nå er det vel sånn at vil man ha det perfekt, så betaler man for det. Det er jo relativt greit å sy på Swarovski-krystaller, men selv de koster jo litt (50 øre - 1kr pr stk, så 25 kroner som enkelte påstår over er nok ikke riktig).

Så jeg betalte i dyre dommer for sløret mitt, og angrer ikke på det. Jeg har ihvertfall et slør jeg vet passer i fargen, som er passe lengde til kjolen, og som ser fantastisk ut.

Skrevet

Jeg er veldig enig med lilleGrethe. Sløret er jo siste finish, så jeg synes det var veldig godt å vite at jeg fikk et slør i den kvaliteten jeg ønsket, som passet til kjolen og som var nydelig utført.

Jeg betalte 1800 kr for mitt slør i salong i Norge og gjorde det gladelig ettersom den type slør jeg ønsket ikke ville vært spesielt lett å lage selv. Jeg hadde et Mantilla/katedralslør på 3 meter. Det er disse slørene med blondekanter hele veien rundt og det var sydd gulltråder i broderiene, og det var lett og mykt og viste detaljene av kjolen gjennom. Sånn sett syntes faktisk ikke jeg at prisen for akkurat det sløret var så aller verst... Det hadde dessuten en nydelig antikk farge som passet supert til min brudekjole :) Klart det var mye penger, men det var det perfekte sløret for meg...

Men her kommer det vel strengt tatt an på hva slags slør man ønsker seg. Den typiske typen tyll-slør er relativt enkelt å sy selv, men enkelte andre typer er litt mer kompliserte...

Skrevet

- Korsett 800,-

Hvor er dette?

I en brudesalong?

Billig!

(Billigste jeg fant i en brudebutikk var til 1300,-)

Skrevet

Concertina og Sunshine: Lyst til å fortelle hvor dere har kjøpt sløret? Driver selv å jakter på nettsteder å kjøpe slør :jepp:

Skrevet

Kjøpte slør på eBay, har overhodet ikke tenkt til å punge ut flere tusenlapper for et slør altså. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Jeg husker ikke hva selgeren het, men søk på "veil" på ebay så får du masse treff. Om du vet lengden og stoff søker du på det også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...