Gå til innhold

Er dette ufint?

Fremhevede innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Bare en kort kommentar fra meg, siden jeg ser det strømmer inn innlegg her...

Vi har avgjort i saken, og jeg har forlatt tråden. Derfor har jeg heller ikke lest noen innlegg siden sist jeg skrev i denne tråden. Diskuter gjerne, men jeg er altså ikke til stede i diskusjonen, saken er avgjort fra vår side, og ingen har derfor grunn til å forvente svar.

for en bombe at du bare stikker når du har fått svaret ditt.

ingen som forventer svar heller tror jeg. ikke etter hvordan du har oppført deg mot mennesker som vil være anonyme(du av alle må jo forstå den følelsen) og hvordan du har svart folk som har spurt om ett enkelt spm

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Vi har avgjort i saken, og jeg har forlatt tråden. Derfor har jeg heller ikke lest noen innlegg siden sist jeg skrev i denne tråden. Diskuter gjerne, men jeg er altså ikke til stede i diskusjonen, saken er avgjort fra vår side, og ingen har derfor grunn til å forvente svar.

Vi kan le og diskutere hvor sære dere er selv om ikke du er i tråden og gidder å svare, så den godt leve litt til...

Gjest Vito - nr to
Skrevet (endret)

OBS dobbelpost ved uhell, derfor slettet!

Endret av Vito - nr to
Gjest AnonymBruker
Skrevet

OBS dobbelpost ved uhell, derfor slettet!

skulle ikke du forlate tråden da??

Gjest AnonymBruker
Skrevet

skulle ikke du forlate tråden da??

Alle store artister gjør "comeback", og har drøssevis med avskjedskonserter... så hvorfor kan ikke trådstartere gjøre det samme? ;)

• Liker 1
Skrevet

Det er sant, men når ei kom en positiv tilbakemelding hvor hun synes at ts sine sønner høres ut som noen fantastiske gutter og så lurte hun på hvilket trossamfunn de hørte til, så trenger ikke ts svare som hun svarte. Hun kunne sagt tusen takk for komplimentet angående sønnene sine og så kunne hun svart høfflig og si at hun ikke ønsker å legge ut masse detaljer om hva hun tror på med en hyggelig begrunnelse.

Jeg skal innrømme at jeg er veldig interessert i å høre om hennes tro og hvilket "samfunn" hun er med i. Ikke for å være fordomsfull o.l mot henne, men for å lære. Jeg kan faktisk svært lite om de forskjellige samfunnene vi har i Norge. Og hvis en skal begrunne sine svar med at vi kun viser fordommer mot henne så bør hun iallefall lære oss om hva hun tror på og slikt, kunnskap og informasjon gjør at fordommene folk sitter inne med forsvinner.

Jeg er helt enig med deg og det har jeg også sagt flere ganger. Jeg synes hun svarte uhøflig og skarpt.

Mulig jeg var uklar i svaret du siterer, men det jeg mente med mitt svar var en kommentar til innlegget over.

Skrevet (endret)

Jeg vil tro mange vil synes det er ubehagelig at dere har en slik skål stående fremme. Jeg har gått på en kristen internatskole (veldig dårlig skole) der var det mange i familie og venner av meg som syntes at det var ubhagelig og være på besøk på skolen min fordi skolen spurte etter penger til et misjonsprosjekt.

Tror faktisk alle nevnte at dette var ubehaglig.

De fleste var på besøk ei helg fikk spørsmål om og gi fra en til to ganger. Min tante ville bare sitte på rommet mitt, og da jeg spurte hvorfor hun plutselig bare ville være inne kom det til slutt frem at noen hadde spurt henne om hun ville støtte misjonsprosjektet og hun syntes det var pinlig at hun ikke hadde penger og gi. Flere som var på besøk hos meg oppførte seg likedan og de hadde blitt spurt en gang eller var bare redd for å bli spurt.

Problemet med å ha en slik skål stående fremme er at det lett blir en snakkis rundt det. Det kan bli en dårlig stemning av det.

Om det hadde vært mitt selskap og jeg hadde en organsasjon som betydde så mye for meg. Ville jeg skrevet noe sånt i invitasjonen.

Jeg ønsker meg ikke matrielle gaver men jeg ønsker meg pengegaver. Alle pengegaver dere gir til meg vil bli gitt til organisjasjon xxxxxxx.

Om det hadde vært en religiøst organisasjon hadde jeg forventet og fått ekstra mange matrielle gaver. Fordi folk har ulikt syn på religion så en del ville nok kjøpt et smykke til meg bare for å slippe og støtte organsiasjonen :jepp: .

Jeg ser ikke helt poenget i det Vilma skriver om ”mase om penger”. Vi har, som jeg skrev i HI, ikke tenkt å nevne saken med et ord. Om tilstedeværelsen av en slik skål er å oppfatte som ”mas”, mener jeg selv man er mer – mye mer – enn alminnelig allergisk mot veldedighet. Men meningene her er tydeligvis delte, og guttene (eller vi) har da ingen ønsker om å verken plage eller såre.

Du sier at folk virker allergiske mot veldedighet, men jeg vil påsta at dere er allergiske mot gaver.

(Kan si at det av masseposten» med informasjon om arrangementet sendt slektninger og venner vi/de hadde e-postadresse til gikk fram at «gaver til oss vil vi oppfatte som direkte sårende, men insisterer du/dere på å gi ei gave, gi da gjerne et bidrag til ...... (foreningsnavn, kontonr) etter samlingen, og merk bidraget med.» (prosjektkodenr).

Jeg lurer virkelig veldig på hva som er så ille om en venn av dere hadde gitt 200 kr til barna og utpekt at h¤n ville at barna skulle bruke det på seg selv... Eller om en venn av dere hadde gitt et sølv armbånd hver til tvillingene fordi det er en så stor dag at h#n ville at de skull ha et minne som de kunn ha resten av livet.

Hva hadde dere tenkt da? og ikke minst hvordan hadde dere håndtert det? Håper du kan svare på det?

I så fall blir jeg veldig glad for jeg skjønner deg ikke

Endret av Ida Eirin
  • Liker 1
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Du sier at folk virker allergiske mot veldedighet, men jeg vil påsta at dere er allergiske mot gaver.

Jeg lurer virkelig veldig på hva som er så ille om en venn av dere hadde gitt 200 kr til barna og utpekt at h¤n ville at barna skulle bruke det på seg selv... Eller om en venn av dere hadde gitt et sølv armbånd hver til tvillingene fordi det er en så stor dag at h#n ville at de skull ha et minne som de kunn ha resten av livet.

Hva hadde dere tenkt da? og ikke minst hvordan hadde dere håndtert det? Håper du kan svare på det?

I så fall blir jeg veldig glad for jeg skjønner deg ikke

:jepp:

Skrevet

Jeg får hakeslepp hver gang jeg er inne og leser en av Vito sine tråder! På meg virker hun utrolig arrogant når jeg leser kommentarene hennes.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Et seriøst svar, i motsetning til en del andre. Derfor velger jeg å svare. I motsetning til andre på tråden.

Det jeg skrev om religiøse og grådighet er helt seriøst ment. Det er det du viser, grådighet. MEn det svaret vil du jo ikke ha, så da er det jo useriøst... :roll:

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Elvis has now left the builiding...

Skrevet

Herlighet! Om alle i menigheten deres er som deg er jeg jaggu glad jeg ikke er medlem der. Ikke rart man får sære meninger om religiøse mennesker.

Skrevet

Jeg oppfattet innlegget til Anonym ('for noen gutter!') som kritisk og sarkastisk... Ser jo at ikke alle gjorde det, men jeg hadde nok også gått i forsvarsposisjon om noen hadde kritisert meg og mine, kanskje særlig om det gikk på religion, som blir noe så personlig.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på hva som er så galt med at konfirmantene får gave? Er veldig sært og bli fornermet av og få gaver når en konfirmerer seg...

Gjest Raptuza
Skrevet

Et godt råd:

I utgangspumktet ta alt i beste mening.

De fleste mennesker er faktisk hyggelige/snille.

Skrevet (endret)

For meg virker dette masete ja, men dette har kanskje noe med at jeg selv har nær familie som selv driver på med misjonsarbeid og de kan være såpas "frekke" å sende oss alskens julebrev hvor de tigger om penger til deres misjon. I tillegg nevner de misjonsarbeidet til stadighet, noe jeg ikke er særlig begeistret for. Er nok litt farget av dette, er ikke kristen engang og har virkelig ikke lyst til å støtte dem. Og om dere poengterer at dere ikke forventer gaver, så blir det litt for dumt å tigge etter penger på denne måten.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
  • Liker 1
  • 8 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

I en annen tråd sto det at dette er en trollletråd?

Anonymkode: 73511...974

AnonymBruker
Skrevet

Guttene har rett. dette er tigging

Anonymkode: 4f0bb...fa2

AnonymBruker
Skrevet
På Friday, July 27, 2018 den 23.33, AnonymBruker skrev:

I en annen tråd sto det at dette er en trollletråd?

Anonymkode: 73511...974

Og derfor mener du at det var veldig viktig å bumpe denne tråden?? 

:bond:

Anonymkode: 4e76d...c41

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...